بنیانگذار اطلاع رسانی نوین اشتغال در ایران
خبر فوری

تازه ها

کد خبر : ۱۶۰۷۶۶
ششمین جلسه شورای اداری استان مازندران به ریاست استاندار و با حضور آیت الله توکل، نماینده مردم در مجلس خبرگان رهبری، فرمانداران و مدیران دستگاه اجرایی برگزار شد.
دوشنبه ۲۹ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۶:۲۳

به گزارش بازار کار به نقل از استانداری مازندران، یوسف نوری، استاندار مازندران در جلسه شورای اداری با گرامیداشت اربعین حسینی از تلاش‌های برگزارکنندگان تقدیر نمود و با اشاره به آغاز هفته دولت با تاکید بر اینکه در نظام حکمرانی ما در فرهنگ ایثار و شهادت دو رئیس جمهور شهید تقدیم جمهوری اسلامی شد، اظهار داشت: وفاق ملی دولتی که دکتر پزشکیان معرفی نموده وفاقی ارزشی مبتنی بر اهداف سیاسی جامعه و توافق بر سر آرمان‌های مشترک اساسی جامعه است.

نوری با تاکید بر اینکه دو شخصیت با تجربه و متعهد مازندرانی در کابینه دولت به مجلس معرفی شدند، افزود: امید می‌رود دو وزیر مازندرانی با اخذ رای اعتماد منشا برکت و رشد در کشور و استان شوند.

استاندار مازندران با اشاره به برگزاری دومین کنگره ملی شهدای استان خواستار همکاری همه دستگاه‌ها و نهاد‌ها در برگزاری این رویداد بزرگ فرهنگی شد.

نوری بر تکریم خانواده ایثارگران تاکید نمود و افزود: فرزندان شهدا الگوی برجسته جامعه هستند و با نقش آفرینی در عرصه خدمت مسیر مردمداری پدران شهید خود را ادامه می‌دهند.

وی با تاکید بر اینکه فرمانداران جلسه اداری را جدی بگیرند، اظهار داشت: مازندران با توجه به ظرفیت‌ها و استعداد‌های بی‌نظیر از جایگاه واقعی خود فاصله دارد و مسئولان اهتمام بیشتری در جذب اعتبارات داشته باشند.

استاندار مازندران بر اتخاذ راهکار‌های اصولی و بهره‌وری بهینه از ظرفیت و پتانسیل‌های موجود در استان تاکید کرد و ابراز داشت: زمینه‌های تحقق هدف ارزش افزوده که منجر به افزایش تولید می‌شود در استان فراهم کنید.

نوری با بیان اینکه ۵۰ درصدی از رشد ۸ درصدی بودجه از افزایش بهره‌وری باید محقق شود راه‌های افزایش بهره‌وری را در دستگاه‌های خود احصاء کنید فعالیت‌ها و عملکرد را ماهانه گزارش دهید.

نوری خواستار تلاش برای جذب کامل اعتبارات تخصیصی از سوی دستگاه‌ها شد و افزود بخشی از مصوبات سفر ریاست جمهوری ابلاغ شد و بخش دیگر با پیگیری‌ها محقق خواهد شد.

مقام عالی دولت در استان، مولدسازی را موثرترین راهکار برای تامین مالی طرح‌های نیمه فعال و راکد دانست و اضافه کرد: مولدسازی راهی برای ارتقای بهره‌وری، رشد و اشتغال است و نفسی تازه به پروژه‌های نیمه تمام و نیمه فعال دمیده و آن‌ها را به بهره‌وری می‌رساند.

استاندار با تاکید بر اینکه سه سال از برنامه هفتم توسعه مانده است، متذکر شد: دستگاه‌ها برنامه اقدام متناظر با برنامه هفتم را ارائه نمایند و سند راهبردی طی زمان سه ماهه استخراج و بسته‌ها را تحویل دهند و گام را وسیع‌تر و تندتر بردارند.

وی افزود: در تحقق برنامه توسعه محور به دستگاه نظارتی دقیق پاسخ دهید و در جذب اعتبارات عمرانی کوشا باشید با محدودیت زمان باقیمانده دستگاه‌های اجرایی و شهرداری‌ها در جذب کامل اعتبارات عمرانی اقدام نموده و از برگشت اعتبارات جلوگیری نمایند.

استاندار خواستار اجرای طرح‌های پیشران اقتصادی در استان شد و افزود: فقدان الگوی برنامه‌ریزی پیشران موجب معضلاتی در رشد و توسعه خواهد شد. در طرح‌های دریا محور و گردشگری طرح بزرگ و پیشران اجرا کنید.

استاندار بر تعامل دستگاه‌ها و آسان سازی اجرای فعالیت‌های اقتصادی عمرانی در استان تاکید کرد و خاطرنشان نمود: بزرگترین شهرک صنعتی نزدیک به ۲۰ سال در گرو بانک زمین بود که با همکاری سازمان بازرسی آزاد شد.

وی همچنین با بیان اینکه سازمان محیط زیست به واسطه گره گشایی در سال جهش تولید، گام‌های موثر برداشت و افزود: منابع طبیعی نیز با اهتمام ویژه و حفظ و حراست از عرصه طبیعی مجوز‌های زیادی در کمترین زمان ممکن را صادر نمود.

نوری با تاکید بر اینکه مازندران یک استان مرزی به شمار می‌رود و به امنیت آن باید توجه کرد، افزود: هر اقدام و فعالیتی در استان باید با پیوست امنیتی همراه باشد.

استاندار با بیان اینکه تسهیل و تسریع در امور مردم و تکریم ارباب رجوع مدنظر مسئولین باشد، خاطرنشان کرد: در موضوع کیفیت نان به عنوان یک شهروند ناراضی هستم، مسئولان مربوطه با تمام قوا به رفع این معضل اجتماعی بپردازند.

استاندار در این جلسه به مناسبت‌ها در طی ماه گذشته اشاره کرد و با تبریک روز خبرنگار دستگاه‌ها را مجاب به تعامل با رسانه‌ها نمود و رسانه را فرصت و رابط مردم و مسئولان برشمرد و گفت: توسط رسانه از مطالبات مردمی در عمق اجتماع مطلع می‌شویم در مقابل اقدامات و فعالیت دستگاه‌ها نیز اطلاع رسانی می‌شود.

یوسف نوری به قهرمان پروری در ورزش را استعداد بی‌نظیر جوانان مازندران اشاره کرد و از مدال آوران و تلاشگران ورزشی تقدیر نمود، ابراز داشت: عرصه المپیک عرصه بسیار سخت است و تلاش جوانان با ایثار و فداکاری که ریشه در فرهنگ و جوانمردی این جوانان دارد، شکل گرفته است.

استاندار همچنین بر معضلاتی، چون جمعیت، ازدواج، طلاق، اعتیاد ناترازی در برق و گاز غیر هدفمند بودن تعامل بین‌المللی، عدم طرح‌های پیشران اقتصادی اشاره و توضیحاتی ارائه نمود.

فقدان الگوی برنامه‌ریزی کندروی فعالیت‌های عمرانی، فقدان مدیریت منسجم مدیران، اشاره و توضیحاتی را ارائه نمود.

ارسال نظرات