بنیانگذار اطلاع رسانی نوین اشتغال در ایران
خبر فوری

تازه ها

کد خبر : ۱۶۰۷۶۷
مدیر توسعه اکوسیستم صندوق نوآوری و شکوفایی از هم‌سرمایه‌گذاری ۴۸۳ میلیارد تومانی صندوق نوآوری در ۱۸۸ طرح استارت‌آپی خبر داد.
دوشنبه ۲۹ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۶:۱۹

به گزارش بازارکار، مصطفی بغدادی امروز دوشنبه در پنجاه‌وسومین رویداد دوشنبه‌های استارت‌آپی در حوزه نوآوری در صنعت ساختمان در محل صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری که با ارائه ۱۰ استارت‌آپ حوزه صنعت ساختمان به سرمایه‌گذاران خطرپذیر همراه با سرمایه‌گذاری صندوق نوآوری و شکوفایی همراه بود، ضمن معرفی خدمات متنوع صندوق نوآوری به شرکت‌های دانش‌بنیان، گفت: با ارائه ۷۹ خدمت مختلف تلاش می‌کنیم به توسعه حوزه مالی زیست‌بوم نوآوری و فناوری کشور کمک کنیم.

وی اضافه کرد: بیش از ۱۰ سال از فعالیت صندوق نوآوری و شکوفایی می‌گذرد و مجموع خدمات مالی ارائه‌شده به شرکت‌های دانش‌بنیان در این مدت بالغ بر ۶۳ همت بوده است.

مدیر توسعه اکوسیستم صندوق نوآوری و شکوفایی افزود: بخشی از زیست‌بوم نوآوری و فناوری کشور را شرکت‌های دانش‌بنیان و بخش دیگر آن را استارت‌آپ‌ها و شرکت‌های خلاق تشکیل می‌دهند که نیاز به حمایت جدی دارند.

    رسالت و وظیفه اصلی صندوق نوآوری، تأمین مالی شرکت‌های دانش‌بنیان است. برای اینکه بتوانیم دایره حمایت‌های خود را گسترده‌تر کرده و به استارت‌آپ‌ها و شرکت‌های خلاق نیز خدمات ارائه کنیم، در کنار سایر بازیگران این اکوسیستم قرار گرفته‌ایم و از طریق ارائه تسهیلات سرمایه بذری، هم‌سرمایه‌گذاری و گرنت، از استارت‌آپ و شرکت‌های خلاق حمایت می‌کنیم.

هم‌سرمایه‌گذاری ۴۸۳ میلیارد تومانی صندوق نوآوری در ۱۸۸ طرح استارت‌آپی

مدیر توسعه اکوسیستم صندوق نوآوری و شکوفایی تأکید کرد: صندوق به صورت مستقیم از استارت‌آپ‌ها حمایت نمی‌کند، زیرا این کار به‌هم خوردن توازن بازار و تزریق حمایت دولتی به کسب‌وکارهای خصوصی را به همراه داشت، براین اساس در کنار سایر بازیگران بخش خصوصی فعال در حوزه تأمین مالی استارت‌آپ‌ها و شرکت‌های خلاق قرار گرفتیم.

وی در ادامه تصریح کرد: صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری در طول این سالها ۹۶ میلیارد تومان در ۱۱۴ طرح با شتابدهنده‌های دانش‌بنیان، ۳۸۷ میلیارد تومان در ۷۴ طرح با ۳۰ صندوق پژوهش و فناوری مشارکت داشته است ضمن اینکه به شکل‌گیری و تقویت صندوق‌های جسورانه بورسی نیز کمک کرده‌ایم.

بغدادی خاطرنشان کرد: در رویدادهای دوشنبه‌های استارت‌آپی و پیوند، در کنار هسته‌های فناور و استارت‌آپ‌ها هستیم. تاکنون ۵۲ رویداد دوشنبه‌های استارت‌آپی برگزار شده و میزبان ۴۵۰ تیم استارت‌آپی بوده‌ایم که ۸۰ میلیارد تومان به تأمین مالی آنها کمک کرده‌ایم.

وی افزود: امروز در پنجاه‌وسومین رویداد دوشنبه‌های استارت‌آپی در حوزه «نوآوری در صنعت ساختمان» ۱۰ استارت‌آپ، طرح‌های خود را در حضور سرمایه‌گذاران ارائه کردند و مجموع سرمایه درخواستی این شرکت‌ها بالغ بر ۲۴ میلیارد تومان است که امیدواریم در مسیر جذب سرمایه موفق باشند.

هم‌سرمایه‌گذاری ۴۸۳ میلیارد تومانی صندوق نوآوری در ۱۸۸ طرح استارت‌آپی

مدیر مرکز نوآوری مهندسی و ساخت شناسا (بیلدزآپ) نیز در این رویداد گفت: بالغ بر ۳۳ درصد از تولید ناخالص ملی به صنعت ساختمان اختصاص دارد و این صنعت، بزرگترین اکوسیستم اقتصاد کشور محسوب می‌شود و ظرفیت کلانی برای سرمایه‌گذاری در حوزه صنعت ساختمان و زیرساخت وجود دارد.

محمد بروجردی تصریح کرد: صنعت ساختمان، چند رشته‌ای است و زنجیره ارزش بزرگی دارد. فرصت‌ها و چالش‌های زیادی در صنعت ساختمان و زیرساخت وجود دارد که ضرورت توجه بیشتر ما به استفاده از فناوری و نوآوری برای غلبه بر این چالش‌ها را نشان می‌دهد. فناوری‌های نوین اکنون در این حوزه حضور کمرنگی دارند و نیاز به صنعتی‌سازی و افزایش سرعت ساخت داریم.

وی خاطرنشان کرد: یکی از حلقه‌های مهم کمک به حل مشکلات صنعت ساختمان، شرکت‌های دانش‌بنیان، نوپا و خلاق و استارت‌آپ‌ها هستند که می‌توانند فکر نو و ایده‌های خلاقانه به این حوزه تزریق کنند و این رویداد نیز با هدف شناسایی و معرفی این ایده‌ها به سرمایه‌گذاران برگزار شده است.

هم‌سرمایه‌گذاری ۴۸۳ میلیارد تومانی صندوق نوآوری در ۱۸۸ طرح استارت‌آپی

استارت‌آپ آرک‌آ با طرح پلتفرم آرک‌آ / بستر انتخاب و ارتباط با تامین کنندگان ساختمان؛ استارت‌آپ زیوان پلاس با طرح زیوان پلاس /خدمات واقعیت مجازی و افزوده برای معماران؛ استارت‌آپ روبو با طرح روبو واش/ربات شست وشوی نما؛ استارت‌آپ iBIMOne با طرح داشبورد مدیریت پروژه iBIM؛ استارت‌آپ iBIMvillage با طرح پلتفرم iBIMvillage؛ استارت‌آپ بروزگر با طرح سامانه مدیریت امور تعاونی‌های مسکن و سازنده‌ها؛ استارت‌آپ صنعت بندار پارس فرتاک (ویپان) با طرح ویپان/خدمات آنلاین الکتریکی؛ استارت‌آپ بیم پلاس با طرح دستیار هوشمند کنترل و مدیریت پروژه‌های ساختمانی؛ استارت‌آپ آریا گستران هوپاد (اسکوپ) با طرح مدیریت یکپارچه دفاتر فنی پروژه‌های عمرانی با نام تجاری (اسکوپ)؛ استارت‌آپ چهار گوشه خلاق (ایده رو) با طرح ایده رو/پلتفرم آنلاین طراحی، ۱۰ استارت‌آپ حاضر در این رویداد بودند که طرح‌های خود را برای جذب سرمایه ارائه کردند.

ارسال نظرات