بنیانگذار اطلاع رسانی نوین اشتغال در ایران
خبر فوری

تازه ها

کد خبر : ۱۶۰۷۸۵
یوسف نوری با بیان این که با امضای تفاهم نامه 9 ماده ای بین استانداری و سازمان اتکا، گامی کلی و مهم برای امنیت غذایی و رونق اقتصادی استان برداشته شد، خبر داد: بر این اساس همچنین هزار و یکصد فروشگاه اتکا در کشور برای خرید برنج کشاورزان مازندرانی پای کار می آیند.
سه‌شنبه ۳۰ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۸:۴۱

به گزارش بازار کار، یوسف نوری، استاندار مازندران با تاکید بر اینکه در این مقطع زمانی اراده مسئولان در جهت ارتقای اقتصادی است، اظهار داشت: در راستای جهش تولید با مشارکت مردم تلاش می‌شود در زمینه‌های مختلف از جمله کشاورزی گام حمایتی بزرگی را برداریم.

استاندار مازندران گفت: در خصوص همکاری مشترک و استفاده از ظرفیت فروشگاه زنجیره‌ای اتکا، تفاهم نامه‌ای با ۹ ماده با موضوع امنیت غذایی و عرضه برنج بین استانداری مازندران و سازمان اتکا به امضا رسید.

نوری تاکید کرد: سازمان اتکا با استفاده از ظرفیت‌های بالادستی و پایانه‌های فروش این امکان را فراهم می‌کند تا با استفاده از دانش فنی این مجموعه اصلاح و فرایند تولید در این حوزه را داشته باشیم.

وی همچنین افزود: با اجرایی شدن تفاهمنامه امیدواریم سودآوری برای تولید کننده و مصرف کننده برنج با قیمت تمام شده واقعی از کشاورزان خریداری شود.

نوری با ذکر این نکته که تفاهمنامه نباید در گذر تئوری تفاهمنامه باقی بماند، خاطرنشان کرد: در راستای عملیاتی شدن تفاهمنامه کمیته‌ای تشکیل و دو نفر به عنوان رابط، پیگیری امور را به عهده دارند.

مقام عالی دولت در استان، اهداف تفاهمنامه را نگرش حمایتی از تولید کنندگان برنج و رونق اقتصادی کشاورزی و روستاییان، ارتقاء در تولید و کشت برنج و همچنین ارتقای وضعیت معیشتی و کیفیتی زندگی کشاورزان برشمرد و گفت: باتوجه به ظرفیت‌های گسترده و پایانه‌های سازمان اتکا جهاد کشاورزی و تعاون روستایی نیزپای کار بیایند و کشاورزان تولیدات خود را از این طریق به فروش برسانند.

استاندار مهم‌ترین هدف تفاهمنامه را حذف واسطه‌ها اعلام کرد و افزود: با این کار؛ سکوی تامین مالی و گردش فرایند زنجیره‌ای ایجاد می‌شود و جهاد کشاورزی سامانه‌ای را طراحی کرده است که با فعال شدن آن شفافیت صورت خواهد گرفت و ارتباط مستقیم تولیدکننده و مصرف کننده ارزش را تعیین می‌کند که قطعا با اینگونه اقدامات از ظرفیت به وجود آمده در استان بهره‌وری مطلوب را خواهیم داشت.

وی از بانک کشاورزی برای مشارکت در این امر مهم اقتصادی و حمایت از مصرف کنندگان خواست تا تسهیلاتی را فراهم نمایند تا مصرف کنندگان بتوانند از فروشگاه‌ها خرید اقساطی داشته و از برنج داخلی با کیفیت خوب استفاده کنند.

استاندار در پایان گفت: در گام اول تفاهم‌نامه مصمم به عرضه برنج قابل توجهی از برداشت امسال در فروشگاه اتکا هستیم.

وی حذف واسطه ها، کوتاه شدن زنجیره تامین و کاهش قیمت تمام شده برای مصرف کننده و انتفاع تولید کننده دانست.

ارسال نظرات