بنیانگذار اطلاع رسانی نوین اشتغال در ایران
خبر فوری

تازه ها

کد خبر : ۱۶۰۸۰۲
معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری البرز وظیفه ذاتی ستاد توسعه اقتصاد دانش بنیان، سیاستگذاری و ترسیم افق و نقشه راه دقیق با هدف بررسی روند فعالیت دانش بنیان ها، رفع موانع و بسترسازی برای رشد و توسعه، افزایش تولیدات دانش بنیان و راهیابی به بازار دانست.
سه‌شنبه ۳۰ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۰:۲۵

به گزارش بازارکار از روابط عمومی پارک‌ علم و فناوری البرز ، جلسه ستاد توسعه اقتصاد دانش بنیان استان به ریاست "عزیزاله افضلی" معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری و با دبیری پارک‌ علم و فناوری البرز برگزار شد.
معاون استاندار در این نشست، وظیفه ذاتی ستاد را سیاستگذاری و ترسیم افق و نقشه راه دقیق با هدف بررسی روند فعالیت دانش بنیان ها، رفع موانع و بسترسازی برای رشد و توسعه، افزایش تولیدات دانش بنیان و راهیابی به بازار دانست و خواستار تشکیل کمیته های تخصصی با وظایف مشخص در امور مربوطه شد.
افضلی پیگیری جدی مسائل مطرح شده در این نشست و ارائه گزارش در راستای رسیدگی و حل آنها در جلسه بعدی را ضروری دانست. شمار شرکت های دانش بنیان البرز به ۴۸۴ مورد رسید.
مهدی عباسی رییس پارک علم و فناوری البرز در این جلسه عنوان کرد: درسال ۱۴۰۱ تعداد شرکت های دانش بنیان ۳۰۸ شرکت بود که در مقایسه با سالجاری رشد ۵۰ درصدی را نشان می دهد.
وی بیان کرد: اکنون ۱۳۳ شرکت دانش بنیان عضو پارک علم و فناوری هستند درحالی که تعداد این شرکت ها درسال ۱۴۰۱ ۷۹ شرکت بود .
مهندس عباسی افزود: استان البرز با این ۴۸۴ شرکت دانش بنیان رتبه چهار کشور را از لحاظ تعداد شرکت دارد و خوشبختانه استان البرز با داشتن ۶۰ شرکت دارویی دانش بنیان رتبه ۲کشوری را دارد.
عباسی با اشاره به اشتغال ایجاد شده در زمینه دارو گفت:یک هزار شغل در این حوزه ایجاد شده و در صورت حمایت این عدد به ۲ هزار شغل در صنعت دارویی خواهد رسید. همچنین ما برای اولین بار در کشور چهار دارو را با همکاری کامل بخش خصوصی تجاری سازی کردیم. ارزش این شرکت نیز به ۵۰۰ میلیارد ریال می‌رسد. همچنین اولین cdmc تولید دارو نیز در آستانه کامل شدن و بهره برداری است.
مهدی عباسی رییس پارک علم و فناوری البرز با اشاره به موضوع مالکیت فکری در استان البرز اظهار کرد: همچنین دبیرخانه توسعه مالکیت فکری ایران نیز به استان البرز داده شد که این موضوع نیز می‌تواند نقش این استان در زنجیره ارزش را پررنگ‌تر از قبل کند.
گفتنی است تسهیلات، ایجاد دفتر خدمات به شرکت های دانش بنیان در شهرک صنعتی اشتهارد و راه اندازی شعبه بانک در پارک علم و فناوری، بهره برداری از ظرفیت های منطقه ویژه اقتصادی پیام در استان و تشکیل جلسه ویژه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید با محوریت دانش بنیان ها از دیگر موضوعاتی بود که در این جلسه مطرح شد.

ارسال نظرات