بنیانگذار اطلاع رسانی نوین اشتغال در ایران
خبر فوری

تازه ها

کد خبر : ۱۶۰۸۰۵
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس، با بیان اینکه سازمان در راستای جذب سرمایه‌گذاری اقدام به تهیه بسته‌های سرمایه‌گذاری و معرفی آن در نمایشگاه‌ها و همایش‌ها کرده است، گفت: در نتیجه‌ این معرفی، سال گذشته ۶۶۰ هزار میلیارد ریال طرح‌ سرمایه‌گذاری متقاضیان در کمیسیون اقتصادی سازمان به تصویب رسید.
سه‌شنبه ۳۰ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۳:۲۴

تصویب ۶۶۰ هزار میلیارد ریال طرح سرمایه گذاری در ارس

به گزارش خبرنگار بازار کار، مجید کیانی، مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس، روز سه شنبه 30 مردادماه، در جمع خبرنگاران، با بیان اینکه سازمان در راستای جذب سرمایه‌گذاری اقدام به تهیه بسته‌های سرمایه‌گذاری و معرفی آن در نمایشگاه‌ها و همایش‌ها کرده است، گفت: در نتیجه‌ این معرفی، سال گذشته ۶۶۰ هزار میلیارد ریال طرح‌ سرمایه‌گذاری متقاضیان در کمیسیون اقتصادی سازمان به تصویب رسید. 

وی اظهار کرد: این میزان سرمایه گذاری به نسبت ۲ سال قبل ۹ برابر افزایش را نشان می‌داد و عملیات اجرایی بسیاری از این طرح‌ها با تخصیص زمین آغاز شده است. با اتمام پروژه‌های سرمایه‌گذاری در سال آینده شاهد تولید، صادرات و اشتغال‌زایی بیشتر در این منطقه خواهیم بود.

کیانی، یکی از مشکلات اساسی منطقه آزاد ارس را نبود زمین جهت واگذاری به سرمایه‌گذاران عنوان کرد و یادآور شد: با پیشنهاد سازمان بازرسی و تشکیل کارگروه ویژه، زمین‌هایی که سال‌ها قبل واگذار شده و در آن‌ها سرمایه‌گذاری انجام نشده بود، خلع ید شده و به سازمان بازگشت و علاوه بر آن ۷۱۰ هکتار زمین در محدوده‌های جلفا و خداآفرین جهت واگذاری به سرمایه‌گذاران آماده‌سازی شد که زیرساخت‌های آن نیز با تخصیص بودجه و همزمان با واگذاری و بهره‌برداری از واحدها به مرور تکمیل خواهد شد.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس، با بیان این‌که اقتصاد گردشگری ارس در طول ۲ سال گذشته مورد توجه قرار گرفته است، اظهار کرد: در کنار ثبت جهانی ژئوپارک ارس و کاروانسرای خواجه‌نظر، بهره‌مندی از ساحل رود ارس به‌ عنوان نماد این منطقه مورد توجه قرار گرفت و در این راستا پیاده راه سلامت احداث و با تقویت امکانات جوار رود ارس، مجوز جزیره گردشگری اخذ شد.

وی با اعلام این‌که سال گذشته بیش از سه میلیون خودرو با پلاک غیربومی وارد منطقه آزاد ارس شد، خاطرنشان کرد: تقویت زیرساخت‌های گردشگری در بخش تفریحی و هدایت مسافران به‌ سمت سایت‌های ژئوپارک جهانی ارس و از همه مهم‌تر آشناسازی جوامع محلی با ژئوپارک، می‌تواند بر مدت اقامت گردشگران بیفزاید که در این راستا امکانات و زیرساخت‌ها در ژئوسایت‌ها تقویت یافته و سرمایه‌گذاری در بخش گردشگری درحال انجام است.

کیانی، با بیان این‌که افزایش ورود مسافر در سالجاری با کار عمرانی ترافیک درون‌ شهری ارس مدیریت شد، افزود: احداث میدان خانواده، ژئوپارک و خیابان جاده ساحلی در ایام اوج سفر منجر به کاهش ترافیک سنگین در جلفا شد و رضایت اهالی و گردشگران نسبت به گذشته بهبود یافت.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس، زیباسازی شهری را نشانه‌ توسعه خواند و گفت: افزایش نورپردازی و روشنایی، ایجاد حصار کارگاهی برای تعدادی از مجتمع‌های نیمه‌تمام، اجرای دیوار سبز در حول میدان خانواده و مجتمع مسکونی راه‌آهن و افزایش نمادهای شهری اقداماتی بود که برای ارتقای زیبایی بصری شهر انجام شد.

وی از افزایش بودجه گردشگری منطقه در سال‌ گذشته و جاری به نسبت سال‌های قبل خبر داد و تاکید کرد: تعداد برنامه‌های فرهنگی، ورزشی و گردشگری منطقه‌ای، ملی و بین‌المللی سازمان با تخصیص اعتبار به شکل قابل توجهی افزایش یافته است.‌

ارسال نظرات