بنیانگذار اطلاع رسانی نوین اشتغال در ایران
خبر فوری

تازه ها

کد خبر : ۱۶۰۸۱۶
رئیس جهاد کشاورزی شهرستان تنکابن:
رئیس جهاد کشاورزی شهرستان تنکابن با پیش بینی تولید ۴۰ تن کیوی در فصل برداشت این محصول گفت: با توجه به کاهش بارندگی و شرایط نامساعد جوی پیش بینی کاهش چشمگیر و ۵۰ درصدی این محصول صادراتی در مقایسه با سال زراعی گذشته وجود دارد.
سه‌شنبه ۳۰ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۵:۲۰

به گزارش بازارکار به نقل از روابط عمومی جهاد کشاورزی تنکابن، عبدالله غلامپوردر کارگاه آموزشی ترویجی هرس باغات کیوی با تاکید بر روش صحیحِ هرس درختان کیوی و ضرورت اجرای آن گفت: بیش از ۷۰ درصد این محصول به کشور‌های هند، روسیه و حاشیه خلیج فارس صادر و ۳۰ درصد در داخل کشور فن آوری و بهره برداری می‌شود.

مدیر جهاد کشاورزی تنکابن با بیان اینکه برداشت کیوی هر ساله از نیمه دوم آبان ماه آغاز می‌شود، افزود: با توجه به شرایط نامساعد جوی در سال جاری، احتمال کاهش چشم گیر تولید این محصول وجود دارد. با این وجود پیش‌بینی می‌شود بیش از ۴۰ هزار تن کیوی در باغات این شهرستان تولید شود که با این رقم هم تنکابن رکوددار تولید کیوی در استان است.
این مقام مسوول ادامه داد: کیوی در مقایسه با سایر درختان نیمه گرمسیری با آفت‌ها و بیماری‌های کمتری دست‌به گریبان است. مقاومت این محصول به سرما بیش از مرکبات است، اما در مقابل به رطوبت و آب بیشتری نیاز دارد. این محصول به دمای ۱۰ درجه سانتیگراد زیر صفر نیز مقاوم است و خسارت زیادی از این نظر متحمل نمی‌شود.

غلامپور خاطر نشان کرد: شهرستان تنکابن با داشتن سه هزار و ۹۰۰ هکتار باغ کیوی و ۵ هزار بهره بردار؛ رکورد دار تولید این محصول با بیش از ۸۰ هزار تن سالا‌های گذشته در استان است.

ارسال نظرات