بنیانگذار اطلاع رسانی نوین اشتغال در ایران
خبر فوری

تازه ها

کد خبر : ۱۶۰۸۲۷
شهردار رشت گفت: زمینه مبادلات اقتصادی، علمی و فنی، فرهنگی و گردشگری رشت با مناطق مختلف روسیه فراهم می شود .
سه‌شنبه ۳۰ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۸:۵۸

 به گزارش بازارکار،  رحیم شوقی در دیدار با هیات نمایندگی همکاری‌های اقتصادی و فرهنگی روسیه با ایران با اشاره به پیشینه‌ تاریخی مناسبات ایران و روسیه، گیلان را دروازه‌ ورود به اوراسیا و اروپای شمالی دانست و بر لزوم ارتقای سطح مناسبات دو کشور با محوریت شهر رشت تاکید کرد.
وی همچنین از تهیه و تدوین لیستی از فرصت‌های سرمایه گذاری در مرکز استان نام برد و تصریح کرد: شهرداری آمادگی دارد زمینه‌ مشارکت سرمایه گذاران روسی علاقه‌مند را در این حوزه فراهم کند.

شهردار رشت همچنین تلاش برای از سرگیری پرواز‌های رشت – آستاراخان را از دیگر مصادیق علاقه مندی استان به تقویت مناسبات گیلان با روسیه عنوان و ابراز امیدواری کرد: 

از این پس زمینه مبادلات علمی و فنی، اقتصادی، فرهنگی و گردشگری رشت با مناطق مختلف روسیه فراهم می شود.

آندری بیلینکوف، رئیس نمایندگی بازرگانی روسیه در ایران نیز بر عزم جدی این کشور برای توسعه‌  مناسبات همه جانبه با ایران تاکید کرد و افزود: با توجه به ظرفیت‌های گیلان در حوزه‌ بازرگانی، علمی و گردشگری، این استان می‌تواند پیشگام در روند تقویت مناسبات باشد.

اوگینی چیزوف مدیر مرکز همکاری‌های اقتصادی و حقوقی روسیه و ایران نیز جایگاه ویژه‌ی گیلان در کریدور نوستراک را زمینه ساز تقویت تعاملات اقتصادی، علمی و فرهنگی با استان‌های روسیه دانست.
مهیار سماکچی، رییس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر رشت نیز بر لزوم بهره گیری از ظرفیت‌های تاریخی مناسبات گیلان با روسیه برای احیای فرصت‌های جدید بین گیلان با روسیه تاکید کرد.
آندره وادوف، سرکنسول روسیه در رشت نیز با اشاره به توانمندی‌های موجود در اتحادیه‌ی کشور‌های عضو بریکس، شانگهای و اوراسیا، به نقش اثرگذار ایران و روسیه در این همکاری‌ها اشاره کرد و افزود: این همکاری‌های دیپلماتیک نقش موثری در تقویت مناسبات دو کشور ایفا می‌کند. 

ارسال نظرات