بنیانگذار اطلاع رسانی نوین اشتغال در ایران
خبر فوری

تازه ها

کد خبر : ۱۶۰۸۳۷
رئیس دانشگاه ملی مهارت مازندران اعلام کرد
رئیس دانشگاه ملی مهارت مازندران با اعلام اینکه در استان دانشجویان خارجی داریم، گفت: تفاهمنامه‌ای بین دانشگاه ملی مهارت مازندران و دانشگاه لبنان منعقد شد که در رشته کامپیوتر و معماری دانشجوی خارجی پذیرش شود. در حال حاضر ۵ دانشجوی لبنانی در این دانشگاه تحصیل می‌کنند.
چهارشنبه ۳۱ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۹:۱۰

به گزارش بازارکار به نقل از ایسنا حسن سلمانی تیله‌نویی، در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه رویکرد دانشگاه ملی مهارت آینده‌نگری و کارآفرینی است، اظهار کرد: دانشجویان بعد از فارغ‌التحصیلی به عنوان نیروی انسانی ماهر و کارآفرین وارد جامعه می‌شوند.

وی شمار دانشجویان دانشگاه ملی مهارت در مازندران را ۱۲ هزار و ۵۰۰ دانشجو اعلام کرد و گفت: از این تعداد ۸ هزار نفر پسر و حدود ۶ هزار و ۵۰۰ نفر دختر در ۱۲ واحد دانشگاهی دانشگاه ملی مهارت مازندران مشغول تحصیل هستند.

رئیس دانشگاه ملی مهارت مازندران با ارائه گزارشی از ظرفیت‌های دانشگاهی یادآور شد: این دانشگاه در سطح استان دارای ۱۷۴کارگاه، ۷۸ آزمایشگاه و مراکز خوابگاهی است که در اختیار دانشجویان قرار می‌دهد و زمینه همکاری با سایر دانشگاه‌ها و مراکز علمی فراهم است.

فرار نخبگانی از این دانشگاه نداریم

این مسئول با تاکید براینکه دانشجویان دانشگاه ملی مهارت از قشر متوسط جامعه هستند و فرار نخبگانی را از این دانشگاه نداریم، خاطرنشان کرد: از سال ۱۳۹۰ که دانشگاه ملی مهارت زیر نظر وزارت علوم قرار گرفت ۸۵ هزار فارغ التحصیل دارد.

سلمانی با اشاره به اینکه از ۱۴۸ هزار دانشجو در کل دانشگاه‌های مازندران یک دهم دانشجویان در دانشگاه ملی مهارت تحصیل می‌کنند، افزود: در مقایسه با منابعی که به سایر دانشگاه‌ها تزریق می‌شود سهم دانشگاه ملی مهارت بسیار ناچیز است، اما بیشترین سهم پژوهشی متعلق به این دانشگاه است.

وی با اعلام اینکه توافقنامه‌ای با آموزش و پرورش منعقد شد تا بخشی از دبیران و تکنسین‌های فنی در دانشگاه ملی مهارت دوره‌های تحصیلی را به صورت بورس بگذرانند، گفت: در ساختار جدید دانشگاه ملی مهارت، معاونت صلاحیت حرفه‌ای اضافه شد که از منظر اقتصادی و آموزشی و ... سنجش صلاحیت تمام فارغ التحصیلان از طریق این دانشگاه انجام می‌شود.

۱۲۷ رشته در دانشگاه ملی مهارت تعریف شده است

به گفته رئیس دانشگاه ملی مهارت مازندران ۱۲۷ رشته تحصیلی در این دانشگاه تعریف شده است که ۹۵ رشته کاردانی و بقیه کارشناسی است و ۵ رشته کارشناسی پیوسته هم لحاظ شده است.

این مسئول دانشگاهی اظهار کرد: در دانشگاه ملی مهارت دانشجو ۷۰ درصد واحد‌های رسمی دانشگاهی را به صورت عملی می‌گذراند.

سلمانی منابع انسانی ماهر را یک فرهنگ در جامعه توسعه یافته یاد کرد و گفت: این نگاه فرهنگی باید در بین مسئولان کشور نهادینه شود.

تقاضا برای افزایش سه برابری سرانه دانشجویی

وی سرانه دانشجویی در دانشگاه ملی مهارت مازندران را یک سوم سایر دانشگاه‌ها دانست و یادآور شد: لازم است سرانه دانشجویی دانشگاه ملی مهارت سه برابر افزایش یابد و با سایر دانشگاه‌ها برابری کند.

رئیس دانشگاه ملی مهارت مازندران با تاکید براینکه لازم است به نخبگان مهارتی بها داده شود، افزود: تجربه نشان داده است که ۱۰ درصد فارغ‌التحصیلان دانشگاه ملی مهارت مرز‌های دانش را جابجا می‌کنند.۹۰ درصد افراد ماهر هستند که از هدایت تحصیلی درست به دانشگاه ملی مهارت روی آورده و کارآفرین می‌شوند.

ارسال نظرات