بنیانگذار اطلاع رسانی نوین اشتغال در ایران
خبر فوری

تازه ها

کد خبر : ۱۶۰۸۳۸
تمامی فارغ التحصیلان رشته‌های تخصصی فنی برای استخدام در هر سازمانی باید گواهی حرفه‌ای از دانشگاه ملی مهارت دریافت کنند.
چهارشنبه ۳۱ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۸:۴۰

به گزارش بازارکار به نقل از خبرگزاری صدا و سیمای مازندران، رئیس دانشگاه ملی مهارت مازندران گفت: هر نهاد، سازمان یا صنایعی اگر بخواهند نیرویی از هر دانشگاهی در رشته‌های تخصصی نظیر مهندسی برق، کامپیوتر، مکانیک و یا هر رشته دیگر استخدام کنند، باید یک گواهی حرفه‌ای دریافت کنند که فارغ التحصیلان تخصص لازم را در این زمینه دارند و تنها مرجع آن دانشگاه ملی مهارت است.

سلمانی با بیان اینکه اکثر واحد‌های دانشگاهی مهارت با عنوان آموزشکده شناخته می‌شدند که دارای شخصیت یا هویت خاصی در وزارت علوم نبودند، افزود: در حال حاضر تمام واحد‌های مستقر در شهرستانها، به نام واحد دانشگاهی شناخته می‌شوند؛ بطور مثال دانشگاه ملی مهارت استان واحد شهرستان نوشهر، رامسر، بهشهر و یا محمود آباد و.

او گفت: در استان مازندران ۱۲ واحد در آینده خواهیم داشت که الان برخی از آن‌ها به نام آموزشکده هستند که ۳ واحد آن دخترانه و ۹ واحد دیگر پسرانه است.

۳ تیر ۱۴۰۳، معاون آموزشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری اعلام کرد نام دانشگاه فنی و حرفه‌ای به دانشگاه ملی مهارت تغییر یافت.

دانشگاه فنی و حرفه‌ای یکی از مراکز آموزش عالی تحت نظر وزارت علوم، تحقیقات و فناوری است که وظیفه مدیریت دانشکده‌ها و آموزشکده‌های فنی و حرفه‌ای سراسر کشور را بر عهده دارد.

این دانشگاه ابتدا تحت عنوان مجتمع آموزش عالی پیامبر اعظم و از زیر مجموعه‌های وزارت آموزش و پرورش بود، اما در سال ۱۳۹۰ با مصوبه مجلس شورای اسلامی به «دانشگاه فنی و حرفه‌ای» تغییر نام داد و با تمام اختیارات و امکانات به وزارت علوم، تحقیقات و فناوری پیوست.

این دانشگاه مهارت محور، دانشجویان خود را از بین دانش آموختگان دوره متوسطه نظام جدید هنرستان‌ها، شاخه کاردانش یا دانش آموختگان دوره چهار ساله نظام قدیم هنرستان‌ها انتخاب می‌کند.

ارسال نظرات