بنیانگذار اطلاع رسانی نوین اشتغال در ایران
خبر فوری

تازه ها

کد خبر : ۱۶۰۸۴۲
مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان فارس، در نشست شورای معادن، بر اهمیت نقش معادن در ایجاد اشتغال و تقویت اقتصاد تاکید کرد.
چهارشنبه ۳۱ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۹:۳۶

دومین جلسه شورای معادن استان فارس در سال ۱۴۰۳، به عنوان بیست و هفتمین جلسه مستمر با چهار دستور کار در سالن شهید سلیمانی استانداری فارس برگزار شد.

این نشست به ریاست استاندار و دبیری حمیدرضا ایزدی، مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان فارس و با حضور اعضای شورای معادن، مدیران دستگاه‌های اجرایی استان و مجموعه‌های مرتبط با این حوزه، به منظور اجرای ماده ۴۳ قانون برنامه هفتم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی کشور و رفع موانع و مشکلات و تسهیل امور واحدهای معدنی و صنایع معدنی برگزار شد.

در این جلسه، ضمن طرح چهار دستور کار، گزارشی از وظایف و اختیارات شورای معادن استان در برنامه هفتم توسعه کشور ارائه شد و به بررسی موضوعاتی نظیر صدور مجوز یکی از معادن، پیگیری درخواست رفع سلب صلاحیت بهره‌بردار معدن و بررسی درخواست تعطیلی موقت معدن پرداخته شد که در نهایت مصوبات لازم به تصویب رسید.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان فارس امروز، ۳۱ مردادماه در این جلسه، با اشاره به استراتژی‌ها و برنامه‌های کوتاه‌مدت و بلندمدت در توسعه معادن و صنایع معدنی و پایین‌دستی، تأمین زیرساخت‌ها و جلوگیری از خام‌فروشی، تأکید کرد: رشد و توسعه معادن موجب ایجاد اشتغال، کاهش بیکاری، درآمدزایی، تقویت اقتصاد، رشد صادرات تولیدات فرآوری شده معادن، تکمیل زنجیره تولید و بهبود معیشت و کیفیت زندگی افراد جامعه می‌شود.

حمیدرضا ایزدی افزود: شورای معادن به منظور حمایت، توسعه و ارتقای جایگاه بخش معدن و صنایع معدنی در اقتصاد استان و کشور، بهبود مستمر محیط کسب و کار و رشد صادرات تشکیل می‌شود و در این جلسات، چالش‌های معادن و صنایع معدنی مورد بررسی قرار می‌گیرد و راهکارهای اجرایی و عملیاتی اتخاذ می‌شود.

به گزارش سینا پرس فارس، شورای معادن استان فارس در سال گذشته دو جلسه با ۲۶ مصوبه و در سال جاری یک جلسه با ۵ مصوبه برگزار کرده است و موضوعات مرتبط با معادن را مورد بررسی و پیگیری قرار داده است. همچنین، تشکیل شورای معادن استان بر اساس بند ۷ ماده ۴۸ قانون برنامه هفتم توسعه تأکید شده است.

ارسال نظرات