اربعین حسینی برتمامی عزاداران تسلیت باد

      
بنیانگذار اطلاع رسانی نوین اشتغال در ایران
خبر فوری

تازه ها

کد خبر : ۱۶۰۸۵۶
سازمان امور دانشجویان از متخصصان فناوری اطلاعات و ارتباطات برای هم‌آفرینی در توسعه و کاربرد پایگاه اطلاعات و مدارک تحصیلی کشور دعوت می‌کند.
چهارشنبه ۳۱ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۵

به گزارش بازارکار، هدف اصلی از برگزاری این رویداد فناورانه که قرار است ۱۹ شهریورماه ۱۴۰۳ در محل صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری برگزار شود، مشارکت با بخش خصوصی و دست اندرکاران حوزه آموزش عالی برای توسعه و کاربرد پایگاه اطلاعات و مدارک تحصیلی کشور (پام‌تک) است.
پام‌تک مخفف پایگاه اطلاعات و مدارک تحصیلی کشور است و یکی از ۲۷ پایگاه اطلاعاتی اصلی کشور محسوب می‌شود. این پایگاه شامل اطلاعات همه دانشجویان و دانش‌آموختگان ادوار و دانشگاه‌های مختلف کشور است. مطابق با قانون مدیریت داده ها و اطلاعات ملی (موسوم به دوام) مصوب ۱۴۰۱ مجلس شورای اسلامی، دولت مکلف است با توسعه پایگاه‌های اطلاعاتی اصلی کشور، مسیر را برای توسعه دولت هوشمند، ایجاد امکان استعلام¬های بین دستگاه‌های دولتی و با بخش خصوصی فراهم نماید.
به گفته مصطفی صالحی مدیرکل دفتر توسعه فناوری اطلاعات، امنیت و هوشمندسازی سازمان امور دانشجویان، علاوه بر نقش دانشگاه‌ها، توسعه پایگاه داده مستلزم همکاری متخصصان و شرکت‌های مختلف از بخش زیرساخت و شبکه تا حوزه تحلیل داده است و کاربردی نمودن این پایگاه‌ اطلاعاتی صرفاً یک فرآیند درون سازمانی نیست. از این رو سازمان امور دانشجویان با برگزاری این رویداد قصد دارد که در همکاری و هم‌آفرینی با سایر دستگاه‌های دولتی و کسب‌وکارهای بخش خصوصی، زمینه را برای استفاده گسترده و موثر از این پایگاه فراهم نماید. مخاطبان اصلی این رویداد دستگاه‌های اجرایی، دانشگاه‌ها و موسسات آموزشی، استارتاپ‌ها، شرکت‌های دانش‌بنیان فناوری اطلاعات، متخصصان حوزه‌های هوش مصنوعی، هوشمندسازی، داده، کسب‌وکارهای داده‌محور و بهره‌برداران از داده‌های تحصیلی هستند.
این رویداد از ساعت ۱۴ تا ۱۹ روز دوشنبه ۱۹ شهریورماه در محل صندوق نوآوری و شکوفایی به آدرس تهران، میدان ونک، خیابان ملاصدرا، خیابان پردیس، خیابان زاینده‌رود شرقی، شماره ۲۴ برگزار می‌شود و شامل بخش‌های متنوعی نظیر معرفی کامل پام‌تک، ابعاد کسب‌وکاری آن و نقشه راه هوشمندسازی سازمان، نشست تخصصی در خصوص توسعه و کاربرد پایگاه‌های داده ملی، ارائه چالش‌های توسعه پام‌تک، شناسایی و هم‌اندیشی در خصوص خدمات جدید قابل ارائه از طریق پایگاه و نمایشگاه کسب‌وکارهای داده‌محور است.
علاقه‌مندان به حضور در این رویداد می‌توانند با مراجعه به وبسایت رسمی رویداد به آدرس https://it.saorg.ir/smartsaorg ثبت‌نام خود را انجام دهند.

ارسال نظرات