بنیانگذار اطلاع رسانی نوین اشتغال در ایران
خبر فوری

تازه ها

کد خبر : ۱۶۰۸۶۰
معاون آموزشی جهاد دانشگاهی گفت: قرار بود دوازدهمین آزمون استخدامی فراگیر دستگاههای اجرایی را برگزار کنیم که به تعویق افتاد، بزودی با هماهنگی سازمان اداری استخدامی این آزمون برگزار می شود.
چهارشنبه ۳۱ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۱:۴۰
آزمون استخدامی فراگیر دستگاه‌های اجرایی بزودی برگزار می‌شود

به گزارش بازارکار از دکتر محمد محسن غفوریان در گفت‌وگو با  مهر با اشاره به فعالیت های معاونت آموزشی جهاد دانشگاهی گفت: جهاد دانشگاهی از اواخر سال ۹۷ دو زمینه فعالیتی را آغاز کرد تا در کنار دولت و دستگاه‌های اجرایی دولتی، خدماتی را به مجموعه دولت ارائه دهد این ظرفیت همچنان رو به توسعه است به‌ویژه در دو سال اخیر توسعه قابل ملاحظه‌ای داشته است.
وی ادامه داد: یکی از این فعالیت ها، فعالیت‌ در حوزه کانون ارزیابی مدیران است، دستگاه‌های دولتی مکلف هستند مدیران خود را به‌صورت دوره‌ای ارزیابی کنند اگر ارتقایی قرار است، اخذ کنند و تبدیلی در وضعیت آن‌ها قرار است رخ دهد حتماً با این ارزیابی ها باید صورت گیرد بنابراین دستگاه ها باید برای ارتقای مدیران خود دوره‌های ارزیابی را اجرا کنند.
معاون آموزشی جهاد دانشگاهی افزود: کانون‌های زیادی در کشور وجود دارند این خدمت تخصصی را ارائه می‌دهند که از اواخر سال ۹۷ جهاد دانشگاهی وارد ارائه این خدمت شده‌است و تا امروز موفق شده است ارزیابی حدود ۱۷ هزار نفر از مدیران و نفراتی که قرار است استخدام دستگاه‌های اجرایی شوند را با موفقیت طی کند.
وی افزود: این ظرفیت از حدود ۷۰۰ نفر در سال ۱۴۰۱ به حدود ۸هزار نفر در سال جاری رسیده است و ما این ظرفیت را توسعه داده‌ایم و آماده هستیم اگر همچنان سیاست دولت این باشد که ما خدماتی ارائه دهیم، حتماً ارائه دهیم.
غفوریان افزود:زمینه فعالیت دوم ما، در حوزه مرکز آزمون جهاد دانشگاهی است، از سال ۹۷ طبق قانون، دستگاه‌هایی که می‌خواهند نیرو استخدام کنند موظف هستند مجوز از سازمان اداری استخدامی اخذ کرده و از طریق آزمون جذب کنند.
وی ادامه داد: جهاد در این زمینه ظرفیتی ایجاد کرده‌ و حدود پنج سال گذشته بیش‌از ۷۵ آزمون استخدامی در کشور برگزار کرده است که اغلب برای دستگاه‌های دولتی بوده است که البته محدود به دستگاه‌های دولتی نیست، مجموع فراگیران که در این هفتاد و پنج آزمون شرکت کردند بیش‌از یک‌ونیم میلیون نفر بوده‌اند.
وی ادامه داد: در این سال‌ها و فقط در سال ۱۴۰۳ برای بیش‌از ۶۰۰ هزار داوطلب آزمون برگزار کرده ایم که یکی از شلوغ‌ترین آزمون‌های ما آزمونی بود که برای مشاغل کیفیت‌بخشی آموزش‌وپرورش برگزار کردیم.
معاون آموزشی جهاد دانشگاهی افزود: بنا بود دوازدهمین آزمون استخدامی فراگیر دستگاه اجرایی را برگزار کنیم که به دلایلی برای فرصت بیشتر به داوطلبان این آزمون به تعویق افتاد ان‌شاءالله با هماهنگی سازمان اداری استخدامی به‌زودی آزمون دوازدهم را برگزار می‌کنیم تا تعداد زیادی از دستگاه‌ها از این طریق نیرو جذب کنند.

ارسال نظرات