اربعین حسینی برتمامی عزاداران تسلیت باد

      
بنیانگذار اطلاع رسانی نوین اشتغال در ایران
خبر فوری

تازه ها

کد خبر : ۱۶۰۸۸۴
مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی گیلان گفت: تولید زردچوبه و زنجبیل در صومعه سرا موفقیت آمیز است.
چهارشنبه ۳۱ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۸:۳۸

منوچهر پارسافر در گفت و گو با خبرنگار بازارکار گیلان در حاشیه بازدید از مزارع تولید زنجبیل و زردچوبه در روستای خمسر شهرستان صومعه سرا اظهار کرد:  شهرستان صومعه سرا تنها شهرستان گیلان است که در آن در سطح دو هکتار کشت زنجبیل زیر سایه‌بان و کشت زردچوبه در فضای باز انجام شده است.

وی با بیان اینکه سرمایه گذاری برای تولید چنین محصولاتی موجب گسترش تولید محصولات باغی جدید به استان، و اشتغال در اراضی کشاورزی است، افزود: سرمایه گذار مزارع زردچوبه و زنجبیل صومعه سرا سال گذشته محصول خوبی را برداشت کرد و محصولات خود را در بازارهای گیلان و استان های همجوار به فروش رسانده است.

پارسافر خاطرنشان کرد: به نظر می رسد در آینده نزدیک سرمایه گذاران بیشتری برای تولید چنین محصولاتی در شهرستان های استان سرمایه گذاری کنند و برای تحقق اهداف سازمان جهاد کشاورزی نظیر افزایش اشتغال جوانان در بخش باغبانی گیلان، حمایت های لازم از متقاضیان و تولید کنندگان انجام خواهد شد.

وی تصریح کرد: در صومعه سرا یک سرمایه گذار دیگر نیز در 5هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان اقدام به کشت و تولید بلوبری کرده است که از میوه های گران قیمت محسوب می شود و توسعه آن می تواند موجب ارتقای وضعیت اقتصادی بخش باغبانی استان شود.       

 

 

ارسال نظرات