اربعین حسینی برتمامی عزاداران تسلیت باد

      
بنیانگذار اطلاع رسانی نوین اشتغال در ایران
خبر فوری

تازه ها

کد خبر : ۱۶۰۹۲۷
مدیرکل دفتر سیاستگذاری و برنامه‌ریزی فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری از برگزاری رویداد ملی دانشگاه آینده طی روزهای ۱۷ لغایت ۱۹ شهریورماه سال جاری در تهران خبر داد.
شنبه ۰۳ شهريور ۱۴۰۳ - ۰۹:۰۷

به گزارش بازارکار از روابط عمومی وزارت علوم، محمدمهدی ذوالفقارزاده با اعلام این خبر گفت: با توجه به نقش و کارکرد نهاد دانشگاه در افق تمدنی کشور و اثربخشی حوزه فرهنگ در نظام دانشگاهی، این رویداد طرح ریزی شده است.
مدیرکل دفتر سیاستگذاری و برنامه‌ریزی فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم با بیان این مطلب که ترسیم تصویر دانشگاه مبتنی بر اهداف، رویکردها و الزامات چهل واره دوم انقلاب اسلامی ضروری است، خاطرنشان کرد: در همین راستا بازاندیشی و اصلاح رویه‌های حکمرانی و سیاستگذاری نظام دانشگاهی ضرورتی انکار ناپذیر است.
ذوالفقارزاده در ادامه با اشاره به نقش مدیران فرهنگی و اجتماعی در این فرآیند گفت: مدیران فرهنگی و اجتماعی و مدیران برنامه‌ریزی فرهنگی و اجتماعی دانشگاه‌ها به عنوان حلقه واسط میان نظام تصمیم گیری و مدیریت دانشگاه با دیگر ارکان آن از جمله دانشجویان امکان نقش آفرینی مهمی را دارند. لذا در برنامه‌ریزی این رویداد، مدیران فرهنگی اجتماعی و نیز مدیران برنامه‌ریزی فرهنگی و اجتماعی دانشگاه مخاطب قرار گرفتند.
مدیرکل دفتر سیاستگذاری و برنامه‌ریزی فرهنگی و اجتماعی ادامه داد: بنا داریم تا این رویداد را به صورت کاملاً تعاملی و با مشارکت مؤثر شرکت کنندگان اجرا کنیم چرا که بر این باوریم خط مشی‌گذاری در این زمینه به صورت از بالا به پائین و به اشکال رایج امکان پذیر نیست. لذا همراهی و مشارکت مدیران فرهنگی دانشگاه‌ها در قالب کارگاه‌های تعاملی و آینده از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.
 وی شناخت وضع موجود، آگاهی از روندها و مهمترین نیروهای پیشران محیطی نظیر تغییرات فناورانه و هوش مصنوعی، شناخت انتظارات و تغییرات دانشجویان، آشنایی با تجربیات دانشگاه‌های سایر کشورها و بهره‌گیری از این تجارب را از جمله موضوعاتی برشمرد که در این رویداد مورد بحث و تبادل نظر قرار خواهد گرفت.
ذوالفقارزاده در ادامه خاطرنشان کرد: برگزاری این رویداد در قالب کارگاه‌های تعاملی بر اساس اولویت‌های مطرح شده در یک فرایند روش‌مند و علمی تحت عنوان نیازسنجی آموزشی صورت گرفته از سوی مدیران حوزه فرهنگی و اجتماعی در نظر گرفته شده است. این نیازسنجی سال گذشته توسط دفتر سیاستگذاری و برنامه‌ریزی فرهنگی اجتماعی وزارت علوم در سطح دانشگاه‌ها هم برای مدیران و هم برای یاوران علمی صورت گرفت.
گفتنی است مدیران فرهنگی و اجتماعی دانشگاه‌ها می‌توانند جهت ثبت نام و شرکت در این رویداد به صفحه Farakhan.dmsrt.ir در سامانه فرنما مراجعه کنند.

برچسب ها:

ارسال نظرات