اربعین حسینی برتمامی عزاداران تسلیت باد

      
بنیانگذار اطلاع رسانی نوین اشتغال در ایران
خبر فوری

تازه ها

کد خبر : ۱۶۰۹۵۲
معاون اداره کل حفاظت محیط زیست آذربایجان‌شرقی گفت: برای اولین بار دو کریدور حیات وحش را در کشور ایجاد کرده‌ایم که اولین کریدور در کلیبر و دومین روگذر حیات وحش نیز در جلفا با همکاری منطقه آزاد ارس و مشاوران تنوع زیستی انجام شده است.
شنبه ۰۳ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۹

احداث دومین کریدور حیات وحش کشور در جلفا

به گزارش خبرنگار بازار کار، داود غنی پور،معاون اداره حفاظت محیط زیست آذربایجان شرقی، روز شنبه سوم شهریورماه، در جمع خبرنگاران گفت: برای اولین بار دو کریدور حیات وحش را در کشور ایجاد کرده‌ایم که اولین کریدور در کلیبر و دومین روگذر حیات وحش نیز در جلفا با همکاری منطقه آزاد ارس و مشاوران تنوع زیستی انجام شده است.

وی اظهار کرد:  توسعه‌ای که در دهه‌های اخیر بخصوص در منطقه‌ی آزاد ارس انجام گرفته است، ضمن اثرات مثبت تاثیرات منفی بر تنوع زیستی استان داشته است.

غنی پور، ادامه داد: زیرساخت‌هایی که در این منطقه ایجاد شده موجب پیشرفت و افتخار برای استان و کشور شده است، ما برای محافظت از محیط زیست یک سری تغییراتی در زیستگاه‌ها ایجاد کرده‌ایم.

معاون اداره کل حفاظت محیط زیست آذربایجان‌شرقی، افزود: هر توسعه و صنعتی نیاز به فراهم سازی برخی از زیرساخت‌ها دارد، ایجاد جاده یکی از این زیرساخت‌ها است که از مهم‌ترین اثرات جاده در طبیعت قطع کوریدورهای حیات وحش است.

وی بیان کرد: در کل دنیا برای خنثی کردن این اثرات از زیرگذر و روگذرهای حیات وحش ایجاد می‌شود، آذربایجان شرقی اولین استانی است که از این روگذرها در کلیبر ساخته و در جلفا نیز در حال ساخت است که امیدواریم که طی ماه‌های اخیر این مورد را به اتمام برسانیم.

خلیل اله صدر نورمحمدی، معاون عمران سازمان منطقه آزاد ارس نیز در این جلسه ادامه داد: حفاظت از محیط زیست یکی از مسائلی که در تمامی جوامع به ویژه جوامع اسلامی در آموزه‌های دینی به آن اشاره شده است، به قدری این مسئله اهمیت دارد که حتی در کتاب‌های دینی ما نیز بخش زیادی به حفاظت از محیط زیست و احترام به حیوانات، حفظ نباتات و آب اختصاص یافته است.

وی افزود: منطقه‌ی آزاد ارس با رویکرد مدیریتی در صدد سرمایه گذاری و حفظ تا پتانسیل‌های زمین شناسی و محیط زیستی منطقه‌ی آزاد ارس است.

نورمحمدی، با اشاره به احداث روگذر حیات وحش در جلفا اضافه کرد: تاکنون ۳۰ میلیارد تومان برای احداث این روگذر اختصاص داده شده است، از نظر ما تمامی این هزینه‌ها سرمایه‌گذاری برای حفظ پتانسیل‌های زیست محیطی است.

مهدی طاهری، رئیس اداره آموزش، پژوهش و مشارکت‌های مردمی حفاظت محیط زیست آذربایجان شرقی، گفت: ساخت ۱۲۰ خانه‌ی محیط زیست در استان را آغاز کرده و در حال تکمیل کارشان هستیم.

وی ادامه داد: چه صنعت و سیاست در تمامی موارد باید مسائل زیست محیطی به صورت جد پیگیری شود، محیط زیست موضوع اجتماعی است نه فنی.

طاهری با بیان اینکه پاسخگویی سازمان‌های دولتی در مسائل زیست محیطی امری ضروری است، افزود: بحث رویکرد مشارکتی سعی دارد تا نقش خلع سایر بازیگران در نظارت محیط زیست را جبران کند.

وی گفت: سیاست‌های کلی محیط زیست به فرمان مقام معظم انقلاب باید مدنظر قرار گیرد، سند برنامه‌ی ارتقاء فرهنگ محیط زیست نیز از عواملی است که باید به آن‌ها توجه شود.

ارسال نظرات