اربعین حسینی برتمامی عزاداران تسلیت باد

      
بنیانگذار اطلاع رسانی نوین اشتغال در ایران
خبر فوری

تازه ها

کد خبر : ۱۶۱۱۲۲
در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد
معاون آموزشی جهاد دانشگاهی مطرح کرد: فرایند طراحی سوال برای هر آزمون، به صورت اختصاصی با تیمی از اعضای هیئت علمی و کارشناسان تخصصی آن رشته طی می‌شود.
سه‌شنبه ۰۶ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۵:۵۸

محمدمحسن غفوریان، معاون آموزش و کارآفرینی جهاد دانشگاهی درباره برگزاری آزمون‌های استخدامی توسط این نهاد در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح کرد: به طور میانگین در سال حدود ۳۰ آزمون استخدامی برگزار می‌شود و برنامه امسال هم تقریبا همین حدود است.

غفوریان گفت: سال گذشته با توجه به برگزاری آزمون مربوط به آموزش و پرورش، تعداد مجموع داوطلبان بالا رفت و جمعیتی بالغ بر ۵۰۰ هزار در آزمون‌های ما شرکت کردند. اما امسال، چون آموزش و پرورش آزمونی ندارد پیش بینی ما برای امسال حدود ۳۰ آزمون و کمتر از ۴۰۰ هزار داوطلب است.

او در باره چرایی عدم برگزاری آزمون استخدامی توسط آموزش و پرورش در سال جاری با بیان اینکه آزمون‌ها مجوز‌های دوره‌ای دارند، توضیح داد: یک دوره‌ای استخدام انجام می‌شود تا بعد دوباره سازمان امور اداری و استخدامی به مجموعه مجوز بدهد، امکان برگزاری آزمون استخدامی نخواهد داشت و البته نیازشان هم تا چند سال مرتفع می‌شود.

تکلیف سوالات اشتباه آزمون استخدامی چه می‌شود؟

معاون آموزشی جهاد دانشگاهی درباره طرح سوالات آزمون استخدامی بیان کرد: فرایند طراحی سوال برای هر آزمون اختصاصا جداگانه با تیمی از اعضای هیئت علمی و کارشناسان تخصصی آن رشته در سطح کشور انجام می‌شود. بعضا از خود دستگاه‌ها هم برای طراحی سوال‌ها کمک می‌گیریم.

غفوریان تاکید کرد: بانک سوال آماده‌ای وجود ندارد که فقط از آن استخراج کنیم و دفترچه تولید کنیم، بلکه برای هر آزمون جداگانه طرح سوال می‌کنیم.

او ادامه داد:اما بالاخره درصدی از خطا در هر فرایند انسانی ممکن است اتفاق بیفتد، مثلا یک گزینه دو بار تکرار شده باشد یا یک سوالی به اشتباه یا خارج از منبع اعلام شده، طرح شده باشد، ممکن است این اتفاق درآزمون‌ها بعضا بیفتد، اما تدابیری که در مرکز آزمون جهاد اندیشیده می‌شود مبنی بر این است که راجع به آن سوال‌های به خصوص، به نوعی عمل شود که آن خطا برای همه شرکت کنندگان یکسان پوشش داده بشود و همه از امتیاز سوال برخوردار شوند. به این معنی که یا آن سوال کلا حذف می‌شود، یا امتیاز آن به همه داد می‌شود، جوری که افراد به دلیل آن خطایی که اتفاق می‌افتد، متضرر نشوند.

ارسال نظرات