اربعین حسینی برتمامی عزاداران تسلیت باد

      
بنیانگذار اطلاع رسانی نوین اشتغال در ایران
خبر فوری

تازه ها

کد خبر : ۱۶۱۱۶۴
عضو کمیسیون اجتماعی گفت: هرچند کار گارگران ساختمانی جزو مشاغل سخت و زیان‌آور نیست؛ اما دسته‌ و رسته‌هایی از کارگران ساختمانی در شرایط سخت سخت و زیان‌آور هستند و در سنین بالا توان انجام کار ندارند؛ لذا باید آن‌ها را از بحث قانون افزایش سن بازنشستگی مستثنی کنیم.
چهارشنبه ۰۷ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۹:۲۷


عباس گودرزی، عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با پارس نیوز، با اشاره به اینکه حدود 1 میلیون و 200 هزار کارگر ساختمانی در کشور داریم که حدود 500 هزار نفر از ایشان در نوبت برای اخذ سهمیه بیمه کارگر ساختمانی هستند؛ گفت: در حال حاضر منابع کافی برای بیمه همه این کارگران وجود ندارد، یک اصلاحی هم در همین راستا در قالب ماده 5 قانون بیمه کارگران ساختمانی در مجلس یازدهم صورت گرفت که متاسفانه دچار افراط و تفریط شدیم. یعنی در مقطعی بیش از حد معمول اضافه شد، برای جبران مجدد برگشتیم و حد آن را بسیار پایین آوردیم. این باعث می‌شود که بیمه به کارگر ساختمانی و زحمتکش ما نرسد و امروز در صف‌های طولانی دریافت خدمت بیمه از سازمان تأمین اجتماعی باشند.
این عضو کمیسیون اجتماعی مجلس تصریح کرد: ضرورت دارد دولت حتماً یک لایحه برای اصلاح ماده 5 قانون بیمه کارگران ساختمانی تسلیم مجلس شورای اسلامی کند. از طرف دیگر هرچند کار گارگران ساختمانی جزو مشاغل سخت و زیان‌آور نیست؛ اما دسته‌ و رسته‌هایی از کارگران ساختمانی در شرایط سخت و زیان‌آور هستند و در سنین بالا توان انجام کار ندارند؛ لذا باید این‌ها را از بحث قانون افزایش سن بازنشستگی مستثنی کنیم.
گودرزی تأکید کرد: نباید شرایط آن کارگر ساختمانی که سروکارش دائم با بیل و کلنگ و کار سخت است، با دیگر کارگران و کارمندان یکسان دیده شود. دولت باید تدبیر کند و در قالب اصلاحیه قانون برنامه هفتم توسعه این موارد را اعمال و تسلیم مجلس شورای اسلامی کند.

ارسال نظرات