اربعین حسینی برتمامی عزاداران تسلیت باد

      
بنیانگذار اطلاع رسانی نوین اشتغال در ایران
خبر فوری
کد خبر : ۱۶۱۱۶۹
نماینده مردم شازند در مجلس با بیان اینکه ۶۰ درصد کارکنان صنایع شازند غیربومی هستند، گفت: استقرار صنایع تهدیدی برای منابع آبی شازند به شمار می‌رود.
چهارشنبه ۰۷ شهريور ۱۴۰۳ - ۲۰:۰۳

به گزارش بازارکار از اراک، هوشنگ هادیان‌پور ظهر امروز در آیین افتتاح واحد بازیافت آب‌های املاح بالا در پالایشگاه شازند با اشاره به ضرورت حفظ منابع آبی، اظهار داشت: آب مایه حیات و ماده اولیه هر تولیدی است و در واقع تولید هرمحصولی به وجود آب لازم نیاز دارد که باتوجه به محدودیت‌های پیش‌روی منابع آبلی صرفه جویی این منابع امری مهم و ضروری به شمار می رود.
وی افزود: شازند یکی از شهرهای صنعتی استان مرکزی است که استقرار صنایع آب بری مانند پتروشیمی و پالایشگاه منابع آبی این شهرستان را تهدید می‌کند که باید با اقدامات درست و کارشناسانه برای جلوگیری از این تهدید اقدام کرد.
نماینده مردم شازند در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از جذب نیروهای غیربومی در صنایع شازند، گفت: با وجود استقرار این صنایع در شازند، متاسفانه شصت درصد کارکنان مشغول به فعالیت در این صنایع را افراد غیربومی تشکیل می‌دهند و اگر این صنایع در سال‌های گذشته برای جذب نیروهای بومی شازند اقدامات لازم را انجام داده و نیروهای بومی شهرستان را جذب می‌کردند در حال حاضر شاهد این وضعیت از حجم بیکاری نبودیم.
وی تصریح کرد: طرحی که امروز شاهد افتتاح آن هستیم، صرفه‌جویی سه میلیارد مترمکعبی آب را به همراه دارد که برکت آن عدم نیاز به برداشت آب از سد کمال صالح برای پالایشگاه و رساندن آب به روستاهای اطراف و توسعه بخش کشاورزی منطقه است.
توسعه اقتصادی با رعایت ضوابط و الزامات زیست محیطی همراه باشد
فرزاد مخلص الائمه، استاندار مرکزی نیز در این مراسم بر ضرورت توجه به الزامات زیست محیطی، اظهار داشت: توصعه صنعتی یکی از مهمترین موضوعات مهم توسعه‌ای در جامعه است، اما به شرط آن که این توسعه اقتصادی با رعایت ضوابط و الزامات زیست محیطی همراه باشد و مورد توجه مسئولان باشد بنابراین توسعه و ارتقای تولید و اشتغال پایدار ذیل توجه مسائل زیست محیطی باید بیش از همیشه مورد توجه قرار گیرد، بنابراین به صنایع استان و واحدهای صنعتی توصیه می‌کنیم که ضوابط و مقررات محیط زیستی را در اولویت امور قرار داده و فعالیت‌های خود را با استانداردهای زیست محیطی مطابقت بدهند.
وی افزود: خوشبختانه شاهد بروز اتفاقات مثبت و مطلوبی در حوزه صنایع نفتی در کشور، استان مرکزی و پالایشگاه شازند هستیم، به طوری که در حال حاضر پروژه‌های زیست محیطی زیادی در پالایشگاه شازند در حال اجرا است که به مرور وارد مدار خواهد شد و افتتاح می‌شوند، به طوری که کسب نشان کاربرد علامت استاندارد برای تولید بنزین باکیفیت، اتفاق ارزشمندی بود که سال گذشته در شرکت پالایش نفت امام خمینی(ره) شازند رخ داد.
مخلص الائمه با اشاره به اقدامات استان در اربعین ادامه داد: در ایام اربعین امسال بالغ بر پنجاه موکب از شهرستان های دوازده‌گانه استان در عراق و بیش از سی موکب نیز در استان به زائران خدمات‌رسانی می‌کردند که یکی از بهترین موکب‌های داخل استان موکب پالایشگاه شازند بود که اقدامات قابل توجهی داشت.
استاندار مرکزی با اشاره به محدودیت های کاری ادارات و بانک ها گفت: کاهش ساعات دستگاه‌های اداری ناشی از کمبود برق است، به دلیل کاهش آب سدهای استان تعدادی از نیروگاه‌های برقابی از مدار خارج شدند و فشار روی نیروگاه‌های حرارتی قرار گرفته که میزان تولید آنها به اندازه مصرف نیست و ناترازی بسیاری وجود دارد.
وی افزود: در سال‌های اخیر به دلیل رشد چشمگیر صنعت، مصرف برق در کشور افزایش پیدا کرده است‌. با مدیریت مصرف در منازل و کاهش مصرف در ادارات به ویژه در ساعات اوج مصرف می‌توان محدودیت کمتری برای صنایع و بخش کشاورزی ایجاد کرد که با کاهش ساعات اداری می‌توان مصرف برق را به میزان مصرف 2 شهرستان استان کاهش داد و البته مردم نیز همکاری مناسبی در اصلاح الگوی مصرف داشته‌اند.

ارسال نظرات