اربعین حسینی برتمامی عزاداران تسلیت باد

      
بنیانگذار اطلاع رسانی نوین اشتغال در ایران
خبر فوری
کد خبر : ۱۶۱۱۷۹
رئیس دانشگاه شیراز گفت: برای نخستین بار در تاریخ این دانشگاه یکی از دستاورد‌های پژوهشی منجر به تاسیس کارخانه دانش بنیان در زمینه تولید محصول انعقاد خون شده که فعالیت صادراتی هم دارد.
چهارشنبه ۰۷ شهريور ۱۴۰۳ - ۲۳:۰۸

به گزارش بازارکار از خبرگزاری تسنیم از شیراز، محمد مؤذنی در نشست خبری ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان باهنر و رجایی و شهدای دولت، اظهارداشت: دانشگاه شیراز جزو دانشگاه‌هایی است که از استاندارد‌های آموزشی بالایی برخوردار است.
وی ادامه داد: سال گذشته 150 دانشجویی که به مدت سه ترم مشروط و معدلی زیر 12 داشتند از این دانشگاه اخراج شدند، چرا که کیفیت آموزشی از اولویت‌های ما است.
رئیس دانشگاه شیراز همچنین به راه‌اندازی مرکز تعالی تدریس در این دانشگاه هم اشاره و خاطرنشان کرد: کار این مرکز افزایش کیفیت آموزشی است و تاکنون 62 دوره در سطح ملی توسط این مرکز برگزار شده است.
به گفته مؤذنی، در زمینه مهارت آموزی دانشجویان نیز اقدامات مطلوبی انجام شده و دانشگاه شیراز در این رابطه وارد تفاهم‌نامه‌های اجرایی با سازمان‌هایی نظیر آموزش فنی‌وحرفه‌ای شده است.
افزایش ظرفیت مرکز آزمون‌های دانشگاه شیراز 
وی از افزایش ظرفیت مرکز آزمون‌های دانشگاه شیراز از 5400 به 11 هزار نفر در سال 1402 خبر داد و گفت: سال گذشته 32 آزمون با 125 هزار داوطلب برگزار شده است.
رئیس دانشگاه شیراز به پذیرش دانشجوی استاد محور هم در این دانشگاه اشاره کرد و گفت: دانشگاه شیراز رتبه اول را بین دانشگاه‌های کشور با 283 عنوان پایان نامه کسب کرده است.
مؤذنی همچنین رصد دانش آموختگان را از مهمترین اقدامات حوزه آموزش دانشگاه شیراز ذکر و خاطرنشان کرد: خوشبختانه 81 درصد از دانش آموختگان این دانشگاه مشغول به کار هستند که 73 درصد از آنها مرتبط با رشته تحصیلی خود فعالیت می‌کنند.
وی با تصریح بر این نکته که مدیریت افزایش تقاضا برای پذیرش میهمانی در دانشگاه شیراز کار دشواری است، عنوان کرد: سال گذشته 531 دانشجوی میهمان در این دانشگاه پذیرش و تنها 54 نفر از دانشگاه شیراز به دانشگاه‌های دیگر منتقل شدند.
رئیس دانشگاه شیراز در حوزه پژوهش نیز با افزایش 350 درصدی انعقاد قرارداد با صنعت طی سه سال گذشته در دانشگاه شیراز اشاره و عنوان کرد: 100 میلیارد تومان اعتبار برای خرید تجهیزات آزمایشگاهی نیز جذب شده است.
تاسیس کارخانه دانش بنیان با تولید محصول انعقاد خون 
مؤذنی ادامه داد: برای نخستین بار در تاریخ دانشگاه شیراز یکی از دستاورد‌های پژوهشی منجر به تاسیس کارخانه دانش بنیان در زمینه تولید محصول انعقاد خون شده است که فعالیت صادراتی هم دارد.
وی با بیان اینکه برای اولین بار پردیس فناوری کشاورزی و دامپروری در دانشگاه شیراز تاسیس شده است، از فراهم شدن زمینه دسترسی رایگان به داده پایگاه‌های علمی دنیا برای اساتید این دانشگاه خبر داد.
رئیس دانشگاه شیراز، از اعزام مجدد اساتید به فرصت مطالعاتی خارج از کشور که به دلیل مشکلات ارزی تعطیل شده بود، خبر داد و گفت: امسال 10 نفر از اساتید به دانشگاه‌های معتبر جهان اعزام خواهند شد.
موذنی همچنین راه‌اندازی مجدد کتابفروشی دانشگاه پس از چند سال وقفه، برپایی 63 کرسی نظریه پردازی و تاسیس 30 شرکت دانش‌بنیان با مشارکت اساتید را از دیگر اقدامات این دانشگاه در حوزه پژوهشی عنوان کرد.
وی در بخش دیگری از سخنانش به حوزه اداری و مالی این دانشگاه هم گریزی زد و افزود: بودجه دانشگاه تنزل پیدا کرده بود و اکنون دو پله ارتقا و به رتبه چهارم بین دانشگاه‌های کشور رسیده است.
رئیس دانشگاه شیراز همچنین از افزایش درآمد اختصاصی این دانشگاه از 64 میلیارد تومان در سال 1400 به 120 میلیارد تومان در سال 1402 خبر داد و گفت: پیش بینی می‌شود بودجه امسال به بیش از 300 میلیارد تومان برسد.
مؤذنی گفت: طی سه سال اخیر 60 هزار مترمربع فضای کاربردی دانشگاه شیراز یا ساخته یا بازسازی و مرمت شده است. در حوزه دانشجویی نیز یکی از خوابگاه‌های دخترانه خیرساز با 2300 مترمربع زیربنا به بهره‌برداری رسید و دو بلوک خوابگاه مفتح هم بازسازی شد.
وی به بهسازی خوابگاه متاهلین دانشگاه و چند خوابگاه دیگر نیز و ساخت سالن ورزشی در محوطه خوابگاه دختران خبر داد.
ساخت دانشکده مکانیک توسط یک دانشجو 
رئیس دانشگاه شیراز با بیان اینکه دانشکده مکانیک ویژه این دانشگاه توسط یک دانشجو در حال ساخت است، گفت: این دانشکده هم‌اینک در حال تجهیز کارگاه قرار دارد.
مؤذنی همچنین با بیان اینکه در حوزه فرهنگی نیز اقدامات خوبی انجام شده، گفت: راه‌اندازی سه گروه حرفه‌ای در رشته موسیقی، تدریس درس مهارت‌های اجتماعی برای دانشجویان جدیدالورود، برگزاری اردوی راهیان پیشرفت، راه‌اندازی مرکز آموزش‌های فرهنگی و هنری مهراب، بازسازی و نوسازی و خریداری تجهیزات تشکل‌ها و انجمن‌های علمی و تهیه سرود جدید دانشگاه از اقدامات مهم حوزه فرهنگی است.
وی همچنین با بیان اینکه طی دو سال اخیر در مبحث برقراری ارتباط با کشور‌های روسیه و چین اقدامات خوبی انجام شده است، گفت: کشور روسیه در زمینه نفت و گاز و معدن فعالیت‌های خوبی دارد که در این راستا اساتید ما با اساتید این کشور پروژه‌های مشترکی در دست اجرا دارند. 
رئیس دانشگاه شیراز از وجود 661 مقاله علمی مشترک با اساتید دانشگاه‌های خارجی در سال گذشته خبر داد و عنوان کرد: سال گذشته بیش از 52 هزار ارجاع به مقالات علمی اساتید دانشگاه شیراز انجام شده است.
وجود 271 دانشجوی خارجی
مؤذنی اعلام کرد: نزدیک به 350 دانشجوی خارجی از هفت کشور داشتم که اکنون 271 نفر مشغول به تحصیل و مابقی فارغ‌التحصیل شده‌اند.
وی با تصریح بر این موضوع که دانشگاه شیراز در حوزه مدیریتی استانی و کشوری وضعیت خوبی دارد، خاطرنشان کرد: برای اولین بار در سطح کشور استاد دانشکده مهندسی برق و کامپیوتر دانشگاه شیراز به عنوان وزیر ارتباطات معرفی شد.
رئیس دانشگاه شیراز به افتخارات این دانشگاه هم اشاره و بیان کرد: در سال 2022 تا 2024 دانشگاه شیراز رتبه برتر کشور در رتبه بندی کیو‌اس را به خود اختصاص داده، کسب رتبه دوم پس از دانشگاه تهران در حوزه انتشار کتاب بین‌المللی، کسب رتبه دوم در هشتمین المپیاد علمی دانشجویان، کسب رتبه اول در جشنواره رویش، کسب رتبه نخست جشنواره ملی حرکت و کسب رتبه اول جشنواره سراسری قرآن و عترت دانشجویان جزیی از افتخارات این دانشگاه محسوب می‌شود.
مؤذنی در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه تمام ظرفیت دانشگاه شیراز در حوزه کارشناسی سالانه پر می‌شود، گفت: در سه سال اخیر 14 رشته جدید به مجموع رشته‌های دانشگاه شیراز اضافه شده و 10 رشته دیگر در دست راه‌اندازی قرار دارد.
وی اضافه کرد: سالانه 2500 نفر در مقطع کارشناسی و به همین میزان هم در مقطع تحصیلات تکمیلی و دکترا در دانشگاه شیراز پذیرش می‌شوند.
رئیس دانشگاه شیراز به حمایت از استارتاپ‌های دانشجویی از طریق مرکز نوآوری و کارآفرینی هم اشاره و عنوان کرد: از استارتاپ‌های حوزه علوم مهندسی و علوم انسانی با در اختیار گذاشتن فضا، مشاوره رایگان، آموزش و اتصال به سرمایه‌گذاران حمایت می‌شود.
مؤذنی در خاتمه گفت: در سال گذشته 19 نفر از اساتید ما مرخصی بدون حقوق گرفتند، 10 نفر ارتباطشان با دانشگاه قطع شد و یک استاد اخراجی به دلیل عدم احراز شرایط آموزشی و پژوهشی پس از 5 سال داشتیم.

برچسب ها:

ارسال نظرات