اربعین حسینی برتمامی عزاداران تسلیت باد

      
بنیانگذار اطلاع رسانی نوین اشتغال در ایران
خبر فوری

تازه ها

کد خبر : ۱۶۱۲۱۱
صندوق‌های قرض الحسنه در مساجد منشا خیر و برکات هستند و اعضای آنها با اندک پس انداز خود و سهیم شدن در آن هر ماه، هم گره از کار خود گشوده و هم موجب آغاز زندگی زوج‌ها و رونق کسب و کار خانگی بسیاری از مردم در محلات به خصوص بانوان شده‌اند.
شنبه ۱۰ شهريور ۱۴۰۳ - ۰۹:۰۵

از عروسی تا اشتغال با صندوق‌های قرض الحسنه مساجد

به گزارش بازار کار، صندوق‌های قرض الحسنه در مساجد و پایگاه‌ها چند سالی است که به عنوان محور اساسی از سوی بسیج سازندگی و با تلاش بسیجیان فعالیت دارد و توانسته است در مدت کمی که از تاسیس آنها می‌گذرد مشکلات بسیاری را حل کند.صندوق‌های قرض الحسنه در مساجد منشا خیر و برکات هستند و اعضای آنها با اندک پس انداز خود و سهیم شدن در آن هر ماه، هم گره از کار خود گشوده و هم موجب آغاز زندگی زوج‌ها و رونق کسب و کار خانگی بسیاری از مردم در محلات به خصوص بانوان شده‌اند.

فاطمه خدادادی، فرمانده پایگاه سمیه شهر هادیشهر در خصوص فعالیت چندین صندوق قرض الحسنه در این پایگاه گفت: سال ۱۳۹۷ اولین صندوق قرض‌الحسنه را ایجاد کردم که هدفم فقط کمک به خانم های نیازمند پایگاه بود.

وی افزود: دومین صندوق را هم در سال ۱۳۹۸ تاسیس کردم که بخشی از این صندوق را آقایان تشکیل داده‌اند و هدف ما اول کمک به زنان بد سرپرست یا خانواده  معتادان بود.

خدادادی، ادامه داد: کارمان ر ابا ایجاد کلاس های آموزشی رایگان خیاطی برای زنان بد سرپرست آغاز کردیم بعد با عضو گیری در صندوق قرض‌الحسنه و دادن وام و گرفتن چرخ خیاطی کارشان را ادامه و کسب درآمد کردند و ماهم از این‌ خانواده ها حمایت کردیم. 

فرمانده پایگاه سمیه شهر هادیشهر، اضافه کرد: همچنین از خانواده هایی که کارهای هنری یا مشاغل خانگی مانند عرق گیری و .. دارند با برگزاری نمایشگاه و معرفی به نمایشگاه از کار آن ها حمایت می کنیم.

وی با بیان اینکه اشتغالزایی در عرصه‌های خیاطی، آرایشگری، قالی بافی، مشاغل خانگی، کارهای هنری، عروسک بافی نیازمند حمایت است، اظهار کرد: با دادن وام های قرض‌الحسنه و ایجاد اشتغال از این نوع مشاغل و افراد حمایت می کنیم.

خدادادی بسیج سازندگی را تنها حامی اشتغال خانگی و کسب و کار عنوان و بیان کرد: حمایت ما فقط از سپاه و بسیج سازندگی ناحیه بود که اعضای صندوق یا افرادی که مجوز کسب و کار داشتند با دریافت وام ۴ یا ۲درصدی اشتغال زایی کردن برای خود مفازه و اشتغال دایر کردند.

ارسال نظرات