اربعین حسینی برتمامی عزاداران تسلیت باد

      
بنیانگذار اطلاع رسانی نوین اشتغال در ایران
خبر فوری

تازه ها

کد خبر : ۱۶۱۲۱۷
نماینده کرج، فردیس و اشتهارد در دوازدهمین مجلس شورای اسلامی گفت:
نماینده کرج، فردیس و اشتهارد در دوازدهمین مجلس شورای اسلامی بر شعار انتخاباتی خود با عنوان «گره ای باز کنیم» تاکید دوباره کرد و گفت: با توجه به تشکیل شورای راهبردی و ۵٠ کارگروه تخصصی، تا کنون درصدد رفع دغدغه و مشکلات قابل توجه مردم بودیم و امیدوارم با کمک اصحاب رسانه گره‌های بیشتری باز کنیم.
شنبه ۱۰ شهريور ۱۴۰۳ - ۰۹:۲۶

به گزارش خبرنگار بازارکار البرز به نقل از خبرگزاری ایلنا؛ علی شیرین زاد به عنوان دومین نماینده شهرستان های کرج، فردیس و اشتهارد با شعار «گره ای باز کنیم» در روز ٢١ اردیبهشت با اکثریت آرا به دوازدهمین مجلس شورای اسلامی راه یافت.

این نماینده مجلس در نشست خبری در پاسخ به ایلنا در ارتباط با  اقدامات انجام شده برای باز کردن گره مشکلات مردم، اظهار کرد: نخواستم شعار بزرگ بدهم، شعار کوچکی انتخاب کردم که بتوانم پای آن بایستم اما گره کوچک یا بزرگ از روزی که کار در مجلس شروع شد در حد توان خود، شروع کردیم که مشکلات مردم را حل کنیم..

متقاضیان اشتغال مشغول بکار شدند

وی با اشاره به اقدامات انجام شده در مدت سه ماه گذشته، تصریح کرد: در بحث ساماندهی آب و فروش آن در صنایع و در حوزه های مختلف اشتغال، درمان، پرداخت تسهیلات بانکی و ... تا کنون اقدامات موثری انجام شد.

شیرین زاد به ایلنا گفت: در مدت کوتاه سه ماه گذشته تعداد قابل توجهی از متقاضیان اشتغال، جذب کار شدند.

نماینده البرز تاکید کرد که وظیفه اشتغال بر عهده اداره کار استان است اما به عنوان نماینده مجلس با توجه به فرصت حاصل شده در مواردی که از طرف مردم مراجعه و درخواست می‌شود، پیگیری و رسیدگی خواهد شد.

شیرین زاد با این اصطلاح که «نماینده مجلس، ارتش تک نفره است» تصریح کرد: نماینده مردم در اموری که مرتبط با مردم است حق دخالت دارد لذا به عنوان نماینده البرز در مجلس، تلاش کردم در مدت گذشته، گره‌هایی از مشکلات مردم باز کنیم.

وی ادامه داد: با پیگیری های انجام شده تلاش کردیم با جلب رضایت خانواده‌های شاکی، مسائل مالی چند محکوم به اعدام، حل و فصل شود.

تشکیل شورای راهبردی و ۵٠ کارگروه تخصصی

شیرین زاد تاکید کرد: طی سه ماه گذشته، ضمن تشکیل شورای راهبردی بالغ بر ۵٠ کارگروه‌ تخصصی با حداقل تعداد ١۵ عضو و حداکثر ٩٠ نفر در خانه ملت کرج راه‌اندازی و تشکیل شد. بدین ترتیب جدا از فعالیت نماینده دوم این حوزه، اگر به هر کارگروهی که تشکیل دادیم یک نوبت فرصت برگزاری جلسه داده می‌شد، هر ۵٠ روز کارگروه‌های تخصصی برگزار شده بود. 

این نماینده اذعان داشت: جلساتی نیز در حوزه رفع مشکلات صنایع مختلف با مسئولان ذیربط برگزار شد و در جلسه اخیر که با حضور اصحاب رسانه تشکیل شد از مدیران شرکت آب منطقه‌ای استان و شرکت آبفای البرز دعوت شد که مشکلات این حوزه را شفاف سازی و مطرح کنند.

شیرین زاد به ایلنا گفت: برخی مسایل با یک یا دو جلسه و بحث و تبادل نظر، حل و فصل نمی‌شود چرا که موضوعات چند بخشی بوده و نیازمند پیگیری بیشتر و همکاری و تعامل چند ارگان و دستگاه دولتی است. 

شیرین زاد با اشاره به مدت دو هفته گذشته مبنی بر ارزیابی صلاحیت وزرای دولت چهاردهم، اظهار داشت: وظیفه نماینده استان در مجلس هم بسیار است اما افرادی در کارگروه‌های دفتر نمایندگی کرج مشغول بکار هستند که به صورت کارشناسی، بسیاری از مشکلات مردم استان را پیگیری می‌کنند.

وی با اشاره به قوانین کلی وضع شده، گفت: در بحث تبیین قانون و نظارت اجرا نیز باید با جدیت کار شود. در بخش تبیین، قوانینی در کشور داریم که نیاز است نماینده بر تک تک آنها اشراف حقوقی داشته باشد که کار گروهی می‌طلبد لذا این مورد نیز شکل گرفت و تا کنون موضوعات قابل توجهی استخراج شده است.

شیرین زاد گفت: در بحث نظارت با ١۵٠ اداره کل روبرو هستیم که در این ارتباط نیز کارگروهی تشکیل شد و افرادی با انگیزه و اشراف در حوزه مربوطه، کار نظارت را پیش می‌برند.

وی در ادامه بر شعار انتخاباتی خود با عنوان «گره ای باز کنیم» تاکید دوباره کرد و گفت: گره‌های قابل توجهی تا کنون باز شده و امیدوارم با کمک اصحاب رسانه گره‌های بیشتری باز کنیم.

خلاء قانونی در تعاونی ها وجود دارد

نماینده کرج، فردیس و اشتهارد در مجلس شورای اسلامی در پاسخ به موضوع دیگری که خبرنگار ایلنا مطرح کرد مبنی بر درخواست حمایت از تعاونی مسکن خبرنگاران و روزنامه‌نگاران البرز گفت: با حوزه تعاونی آشنایی زیادی دارم. در این حوزه با اتخاذ سیاست تشکیل تعاونی از اوایل انقلاب تا کنون ادامه دارد اما در حوزه قانون و نظارت، خلاء قانونی جدی وجود دارد و در مواردی نیز قانون وضع شده اما اجرایی نمی‌شود. 

وی با اشاره به تعاونی مسکن خبرنگاران و روزنامه‌نگاران البرز گفت: وظیفه تعاونی، گرفتن زمین‌های ارزان و دارای حمایت از دولت و تولید مسکن ارزان است که به صورت حمایت شده در اختیار اعضا قرار بگیرد. 

شیرین زاد ضمن بیان موانعی که ممکن است از طرف ادارات راه و شهرسازی، جهاد کشاورزی، گردشگری و یا شهرداری‌ها پیش آید، گفت: باید زمینی انتخاب کرد که معارض نداشته باشد اما قوانین بخش تعاونی کلی دیده شده و به جزییات نپرداخته است.

وی با اشاره به مسئولیت خطیر هیات مدیره های تعاونی، گفت: اگر هیات مدیره تخلف نکنند، گاهی مجبور می‌شوند برای تسریع رسیدن به هدف مسیر درست را انتخاب نکنند و منجربه مشکلات بیشتر می‌شوند.

به تعاونی خبرنگاران البرز کمک می‌کنم

شیرین زاد در پایان به ایلنا گفت: اگر تعاونی مسکن خبرنگاران و روزنامه‌نگاران البرز دغدغه‌ای دارد که می‌توانم کمک کنم، حتما پیگیری خواهم کرد.

برچسب ها:

ارسال نظرات