اربعین حسینی برتمامی عزاداران تسلیت باد

      
بنیانگذار اطلاع رسانی نوین اشتغال در ایران
خبر فوری

تازه ها

کد خبر : ۱۶۱۲۲۹
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان گفت:
بیش از ۱۵ هزار مجوز برای مشاغل خانگی در استان البرز صادر شده است.
شنبه ۱۰ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۴:۱۴

به گزارش خبرنگار بازارکار البرز به نقل از خبرگزاری تسنیم؛ عبداللّه دارایی مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان البرز اظهار کرد: بیش از 15 هزار مجوز برای مشاغل خانگی صادر شده و فرایند صدور این مجوزها نیز به صورت الکترونیکی و در کم‌ترین زمان ممکن انجام می‌شود. 

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان، بیان کرد: یکی از مهم‌ترین دستاوردهای استان البرز در حوزه مشاغل خانگی، الکترونیکی شدن فرآیند صدور مجوز است. این اقدام علاوه بر تسریع در روند صدور مجوز، باعث شفافیت در امور کارها نیز بوده است.

دارایی افزود: با توجه به اهمیت مشاغل خانگی در ایجاد اشتغال پایدار و افزایش درآمد خانوارها، تلاش کرده‌ایم تا فرآیند صدور مجوزها را تسهیل کنیم. در حال حاضر، متقاضیان می‌توانند در کمترین زمان ممکن و به صورت الکترونیکی، مجوز فعالیت خود را دریافت کنند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان، در ادامه صحبت‌های خود گفت: علاوه بر صدور مجوز، پرداخت تسهیلات به متقاضیان مشاغل خانگی نیز از دیگر اقدامات مهم دولت در حمایت از این بخش است.

دارایی بیان کرد: در استان البرز، از شهریور 1400 تا پایان سال 1402، بیش از 237 میلیارد تومان تسهیلات به متقاضیان مشاغل خانگی پرداخت شده است. این تسهیلات در قالب طرح‌های مختلف و با هدف ایجاد اشتغال پایدار و توسعه مشاغل خانگی پرداخت شده است.

وی با اشاره به اینکه مشاغل خانگی به عنوان یکی از مهم‌ترین راهکارهای کاهش نرخ بیکاری و افزایش درآمد خانوارها مطرح هستند، گفت: مشاغل خانگی دارای مزایایی از قبیل ایجاد اشتغال پایدارفراد به ویژه زنان خانه‌دار، افزایش درآمد خانوار، انعطاف‌پذیری در مکان و ساعت کاری همچنین کاهش هزینه‌های تولید و استفاده از مواد اولیه طبیعی و روش‌های سنتی در جهت حفظ محیط زیست است.

این مقام مسئول گفت: با وجود تمام مزایای مشاغل خانگی، این بخش با چالش‌هایی نیز روبرو است و اداره کل تعاون تلاش کرده است در این دوره از دولت جهت تسهیل در ایجاد و افزایش چنین مشاغلی مسیر را هموار و بسیاری از چالش‌ها را برطرف کند.

دارایی در پایان بیان کرد: توسعه مشاغل خانگی در استان البرز نشان از عزم جدی دولت برای حمایت از تولید و اشتغال است. با ادامه این روند و رفع چالش‌های موجود، می‌توان انتظار داشت که مشاغل خانگی به یکی از مهم‌ترین منابع ایجاد اشتغال در کشور تبدیل شود.

برچسب ها:

ارسال نظرات