اربعین حسینی برتمامی عزاداران تسلیت باد

      
بنیانگذار اطلاع رسانی نوین اشتغال در ایران
خبر فوری

تازه ها

کد خبر : ۱۶۱۲۵۴
يکشنبه ۱۱ شهريور ۱۴۰۳ - ۰۷:۳۵

بر اساس نتایج اجرای طرح کارورزی و معافیت بیمه‌ای، بیش از ۱۲ هزار و ۴۰۰ بنگاه اقتصادی مشمول معافیت بیمه‌ای قرار گرفته و بیش از ۶۹ هزار نفر موفق به عقد قرارداد کار شده‌اند.
به گزارش بازارکار به نقل از ایسنا، طرح کارورزی فارغ التحصیلان دانشگاهی به استناد ماده ۷۱ قانون برنامه ششم توسعه و به عنوان یکی از برنامه‌های موثر وزارت کار ذیل برنامه سیاست‌های فعال بازار کار در قالب تبصره ۱۸ قوانین بودجه سنواتی تدوین شده و زمینه‌های لازم برای ارائه آموزش‌های شغلی به فارغ‌التحصیلان دانشگاهی بـا استفاده از ظرفیت‌های بلااستفاده موجود در واحـدهای فعال اقتصادی در بخش‌های خصوصی و تعاونی را فراهم کرده است.

افزایش قابلیت جذب و اشتغال دانش آموختگان از طریق انتقال مهارت و تجربه در محیط کار برای ورود به بازار، ایجاد انگیزه کارآفرینی و کسب و کار در دانش‌آموختگان، فراهم کردن زمینه انتقال دانش از دانش آموخته به کارگاه و کاهش هزینه بکارگماری نیروی کار برای کارفرما از مهم‌ترین اهداف اجرای طرح کارورزی به شمار می‌رود.

این طرح از جمله طرح‌های اثرگذار در توسعه اشتغال و بازار کار کشور است که بستر آشنایی با محیط کار و جذب کارجویان در بنگاه اقتصادی را فراهم می‌کند و وزارت کار طی سال‌های اخیر مجری اجرای آن بوده است.

عقد قرارداد کار ۶۹ هزار نفر/معافیت بیمه‌ای بیش از ۱۲ هزار بنگاه اقتصادی

بر اساس تازه‌ترین نتایج اجرای طرح کارورزی و معافیت بیمه‌ای تاکنون ۱۶۱ هزار و ۱۳۳ نفر داوطلب در این طرح ثبت‌نام کرده و واجد شرایط شناخته شده‌اند که از این تعداد ۶۹ هزار و ۲۶۱ نفر موفق به عقد قرارداد شده‌اند. به موجب این طرح تاکنون ۲۲ هزار و ۱۳۹ واحد و بنگاه اقتصادی مشارکت داشته‌اند که ۱۲ هزار و ۴۲۷ واحد مشمول معافیت بیمه‌ای قرار گرفته‌اند.

بررسی توزیع استانی اجرای طرح نیز نشان می‌دهد که استان‌های فارس و خوزستان بیشترین تعداد داوطلب واجد شرایط و قرارداد منعقده را به خود اختصاص داده‌اند. کمترین میزان مشارکت بنگاه‌های پذیرنده نیز متعلق به هرمزگان بوده و کاهش انعقاد قرارداد و جذب نیروی کار متعلق به این استان بوده است.

عقد قرارداد کار ۶۹ هزار نفر/معافیت بیمه‌ای بیش از ۱۲ هزار بنگاه اقتصادی

کمک هزینه کارورزی، وجهی است که در پایان دوره مقدماتی کارورزی و متناسب با مدت آن به کارورز پرداخت می‌شود و مزیت طرح برای کارجویان و کارفرمایان این است که در صورت جذب کارورز، از معافیت حق بیمه سهم کارفرما به مدت حداکثر دو سال برخوردار می‌شوند.

از نگاه کارشناسان، یکی از ویژگی‌­های برجسته این طرح، تلفیق آن با طرح معافیت بیمه کارفرمایی و توجه توأمان به هریک از طرف­‌های عرضه و تقاضای بازار کار است که موجب فراهم کردن شرایط جذب پایدار نیروی کار شغل اولی از سوی کارفرما می‌شود.

داشتن مدرک دانشگاهی حداقل کارشناسی و کمتر از ۳۵ سال سن در زمان ثبت‌نام از جمله شرایط برخورداری از مزایای این طرح است و برای متقاضیان مرد ثبت‌نام کننده داشتن کارت پایان خدمت یا معافیت از خدمت نظام وظیفه الزامی است.

به گزارش ایسنا، فارغ التحصیلان دانشگاهی و بنگاه‌های اقتصادی علاقمند به بهره‌مندی از مزایای دوره کارورزی و معافیت بیمه‌ای، می‌توانند به مراجعه به سامانه کارورزی وزارت کار به نشانی https://karvarzi.mcls.gov.ir مراحل ثبت‌نام را دنبال کنند.

ارسال نظرات