اربعین حسینی برتمامی عزاداران تسلیت باد

      
بنیانگذار اطلاع رسانی نوین اشتغال در ایران
خبر فوری

تازه ها

کد خبر : ۱۶۱۲۷۴
يکشنبه ۱۱ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۴:۱۲

داگز یکی از محبوب ترین بازی های تلگرام است که کاربران می توانند بر اساس حساب تلگرام خود امتیاز جمع آوری کنند. این بازی در مدت کوتاهی بیش از 50 میلیون کاربر جذب کرده است.

به گزارش ... اخیراً بازی تلگرام داگز اعلام کرد که توکن خود را بستر شبکه تون لانچ کرده است و به زودی در صرافی ها لیست خواهد شد. پروژه داگز شرایطی مانند فروش در صرافی های متمرکز و برداشت توکن در کیف پول تلگرام را تاکنون برای کاربران فعال کرده است اما همچنان سوال اصلی کاربران این است که کدام صرافی توکن داگز را زودتر لیست خواهد کرد؟

در روزهای اخیر، اختلاف میان صرافی ال بانک و تیم ربات داگز قطعاً به یکی از چالش برانگیز ترین اتفاقات بازار ارز دیجیتال تبدیل شده است. طبق اعلامیه بایننس مبنی بر لیست شدن توکن داگز در لانچ پول صرافی نحوه قیمت گذاری داگز به کلی تغییر کرده و همین موضوع زمینه اختلاف میان صرافی ال بانک و پروژه داگز را تشدید کرده است. سوال اصلی این است که  اختلاف پروژه داگز و صرافی ال بانک از کجا نشئت گرفته است؟ و آیا شایعه کلاهبرداری صرافی ال بانک صحت دارد؟ یا اختلاف میان صرافی ال بانک و پروژه داگز ساختگی است؟

اختلافات صرافی ال بانک و پروژه داگز از کجا شروع شد؟

قبل از پرداختن به قیمت توکن داگز در صرافی ال بانک، باید ابتدا روند قیمت گذاری توکن داگز را بررسی کنیم. بر اساس اعلامیه اولیه تیم پروژه داگز ابتدا قرار بود توکن داگز در تاریخ 30 مرداد

در صرافی ها لیست و قیمت گذاری شود. در ادامه، بازی تلگرام داگز قیمت گذاری در صرافی‌های متمرکز را تا تاریخ 2 شهریور ماه به تاخیر انداخت.

سپس در اعلامیه جدید از سمت تیم بازی تلگرام داگز در تاریخ 30 مرداد، ربات تلگرام داگز اعلام کرد که در طی همکاری با صرافی بایننس لیست شدن توکن داگز را به تاخیر انداخته تا تمامی کاربران امکان فروش توکن داگز را داشته باشند. بر اساس این همکاری قرار شد توکن داگز در تاریخ 5 شهریور و در صرافی لیست شود و کاربران از طریق بخش لانچ پد و با استیک کردن با توکن های  BNB و FDUSD بتوانند توکن داگز دریافت کنند. همکاری داگز با بایننس باعث شد قیمت گذاری توکن داگز بار دیگر به تاخیر بیفتد تا کاربران بتوانند فرصت کافی برای شرکت در لانچ پول بایننس و امکان فروش توکن داگز را داشته باشند.

صرافی بایننس بر طبق توییتی اعلام کرده است که توکن داگز را در تاریخ 5 شهریور ماه لیست خواهد کرد. صرافی بایننس با همکاری تیم بازی داگز تاریخ لیست شدن توکن این بازی در را به تاخیر انداخته تا تمامی بازیکنان امکان فروش توکن داگز را داشته باشند.

 

تغییرات متعدد تاریخ لیست شدن توکن داگز و اعلام همکاری داگز با صرافی بایننس به شایعات اختلاف صرافی ال بانک دامن زده است.

 توییت رسمی بایننس در خصوص لیست شدن توکن داگز

https://lbankfa.com/

 صرافی ال بانک چه زمانی توکن داگز را لیست کرده است؟

صرافی ال بانک در تاریخ 30 مرداد ماه بنا بر اعلام رسمی داگز معاملات بازار پیش از عرضه توکن داگز را آغاز کرده است. طبق اعلامیه پروژه داگز  صرافی‌ها میتوانستند معاملات توکن داگز را از تاریخ 30 مرداد شروع کنند. در ادامه پروژه داگز تاریخ معامله در صرافی ها را به تاریخ 2 شهریور و در انتها به 5 شهریور تغییر داد. اختلافات میان صرافی ال بانک و پروژه داگز از آنجا آغاز شد که صرافی ال بانک در تاریخ اعلام شده معاملات توکن داگز را در بازار پیش از عرضه آغاز کرد.

بازار پیش از عرضه توکن داگز در صرافی ال بانک

بازی داگز پیشتر کیف پول تلگرام را برای برداشت ارز داگز معرفی کرده بود  و در تاریخ 30 مرداد که معاملات توکن داگز در صرافی ال بانک در بازار پیش از عرضه در دسترس کاربران قرار گرفت، برخی از کاربران توکن داگز را برداشت کرده بودند و به همین دلیل صرافی ال بانک بازار پیش از عرضه توکن داگز را ایجاد کرد.

صرافی ال بانک معاملات توکن داگز را زودتر از سایر صرافی ها  در بازار پیش از عرضه شروع کرد و هدف این صرافی افزایش دسترس پذیری معامله داگز برای همه کاربران بوده است. اکثریت کاربران با ماهیت بازار پیش از عرضه و نوسانات آن آشنایی دارند ولی با توجه به عدم لیست شدن داگز به صورت رسمی و شفاف نبودن لیبل بازار پیش از عرضه و نوسانات این بازار، صرافی ال بانک به کاربران اطمینان داده است که تمامی زیان آن ها را جبران خواهد کرد.  علاوه بر این صرافی ال بانک یک ووچر 50 دلاری رایگان برای کاربران فعال در بازار پیش از عرضه توکن داگز فعال کرده است که بتوانند با این سرمایه معامله کنند و سود خود را برداشت کنند. لحظاتی پس از لیست شدن توکن داگز در صرافی ال بانک تیم پروژه داگز خبر همکاری داگز با بایننس را به صورت اعلامیه ای منتشر کردند و اختلافات میان داگز و صرافی ال بانک تشدید شد. همچنین شفاف نبودن لیبل بازار پیش از عرضه ال بانک برای برخی کاربران و معامله گران منجر به اختلافات بیشتری در فضای مجازی گردید.

پس از لیست شدن توکن داگز در بازار پیش از عرضه صرافی ال بانک پروژه داگز در طی توییتی لیست شدن توکن داگز در صرافی ال بانک را کلاهبرداری نامید. با توجه به اینکه قابلیت برداشت از طریق کیف پول تلگرام برای کاربران داگز فراهم بوده است و تیم داگز زمان اولیه لیست شدن را 30 مرداد اعلام کرده بود این واکنش برای کاربران در فضای مجازی منجر به انتقاداتی به ربات داگز شد.

 در ادامه صرافی ال بانک در پاسخ به توییت پروژه داگز بیان کرد: «خوشحالیم که میم کوین‌ها ایجاد می‌شوند، اما این کوین‌ها متعلق به جامعه هستند. سوال اینجاست که آیا این رویداد که کاربران می‌توانند ارز داگز را برداشت کنند، در حالی که باید سایر صرافی‌ها در زمانی معین معاملات را آغاز کنند، نشان‌دهنده تعلق داگز به تیم توسعه‌دهنده است یا به جامعه؟

آیا مخالفت با معاملات در صرافی‌های دیگر نمی‌تواند نشان‌دهنده متمرکز بودن این پروژه باشد؟ آیا داگز در واقع یک ارز سازمانی است که به عنوان میم کوین ظاهر شده است؟

شما ادعا کرده‌اید که داگز در صرافی ال بانک تقلبی است. پس آیا داگز در بایننس به‌طور قانونی تایید شده است؟

اگر کاربران ال بانک قادر به برداشت آزاد توکن‌هایشان باشند، آیا اعتراف به اشتباه و عذرخواهی از طرف تیم داگز لازم نیست؟ یا آیا به تعصبات خود ادامه می‌دهید و تنها در پی خشنود کردن بایننس هستید؟

در تاریخ 31 مرداد، ال بانک بیانیه دیگری منتشر کرد که به موضوعات زیر اشاره داشت:

آیا ال بانک کلاهبرداری است؟

با توجه به سوء تفاهم اخیر درباره قیمت داگز در این صرافی، ما اطمینان می‌دهیم که هیچ گونه کلاهبرداری صورت نگرفته است. از زمان راه‌اندازی ال بانک در سال 2015، ما به‌طور مداوم به منافع کاربران خود اهمیت داده‌ایم.

ما پیش از آغاز معاملات داگز، اعلام کردیم که این معاملات در مرحله Pre-Market قرار دارد. به دلیل برچسب ناکافی در پلتفرم، برخی کاربران گمراه شدند و بابت این موضوع از آن‌ها عذرخواهی می‌کنیم.

برای رفع این مشکل، ما به کاربران خود تعهداتی می‌دهیم:

کمپین «Dare to Trade» را برای دارندگان DOGS معرفی می‌کنیم. سود برای کاربران محفوظ خواهد ماند و زیان‌ها توسط LBank پوشش داده می‌شود.

همچنین تضمین می‌کنیم که برداشت‌های داگز به‌طور همزمان با بایننس فعال باشد.

ال بانک تاکید کرد که هیچ کلاهبرداری در کار نیست و حتی در صورت وقوع ضرر، آن را پوشش خواهند داد. این آخرین اقدام ال بانک است و تا این لحظه پاسخی از طرف تیم داگز دریافت نکرده‌ایم.

اما منشاء این اختلافات چیست؟ آیا واقعا کلاهبرداری وجود دارد یا موضوع پیچیده‌تر از این است؟ در واقع تیم ربات تلگرام داگز با اعلامیه های مختلف تاخیر در لیست شدن داگز و همچنین عدم شفافیت باعث شده است که فرآیند لیست شدن در صرافی ها پیچیده تر شود و کاربران برای فروش توکن داگز با چالش مواجه شوند.

پاسخ صرافی ال بانک به توییت داگز

 

اختلافات در بازار پیش از عرضه توکن داگز در صرافی XT

صرافی XT نیز مانند صرافی ال بانک و طبق اعلامیه رسمی پروژه داگز، بازار پیش از عرضه توکن داگز را در تاریخ 30 مرداد ایجاد کرد. با توجه به اینکه برخی کاربران از بازار پیش از عرضه در صرافی XT اطلاع کافی نداشتند و برای برخی از معامله گران این موضوع شفاف نبوده است اختلافاتی در این زمینه برای این صرافی ایجاد شد. قیمت در بازار پیش از عرضه توکن داگز در صرافی XT نوسان زیادی داشت و برخی کاربران با معامله در این بازار با زیان مواجه شدند.

نمودار بازار پیش از عرضه توکن داگز در صرافی XT

ماجرای تخلف صرافی مکسی(MEXC) در لیست کردن توکن داگز

صرافی مکسی(MEXC) آغاز خرید و فروش توکن داگز را پیش از لیست شدن رسمی توکن داگز انجام داده است . این اتفاق باعث شد که بسیاری از کاربران صرافی مکسی را به کلاهبرداری متهم کنند. صرافی مکسی با دستکاری قیمت در نمودار باعث ضرر و زیان بسیاری از کاربران شد. همچنین در ادامه این صرافی هیج گونه توضیحی مبنی بر جبران ضرر و زیان کاربران ارائه نکرده است.

دستگیری پاول دوروف بنیانگذار تلگرام چه تاثیری بر توکن داگز خواهد داشت؟

پس از اینکه بازداشت و دستگیری پاول دوروف بنیانگذار و مدیرعامل تلگرام در فرودگاه پاریس  گمانه زنی ها در رابطه با تاخیر مجدد لیست شدن توکن داگز توسط کاربران در فضای مجازی مطرح شد. کاربران بر این باور بودند که در غیاب پاول دوروف و همچنین حمایت های او از پروژه داگز این پروژه نمیتواند در موعد مقرر توکن خود را لیست کند و بار دیگر فرآیند لیست شدن توکن داگز به تاخیر خواهد افتاد. در انتها پروژه داگز اعلام کرد که لیست شدن توکن داگز این بار یه تاخیر نمی افتد و در زمان مشخص شده این فرآیند انجام خواهد شد.

آیا داگز تحت حمایت شبکه تون و تلگرام قرار دارد؟

به صورت دقیق نمیتوان گفت که ربات داگز تحت حمایت چه کسانی است ولی با توجه به  مواردی مانند لوگو ربات داگز که بر اساس نقاشی مدیر تلگرام طراحی شده است و تاریخ اتمام این بازی که دقیقا برابر با تاریخ تولد پلتفرم تلگرام است میتوان احتمال داد که پروژه داگز حمایت تلگرام و شبکه تون را به همراه دارد. موارد اشاره شده نشان می‌دهد که ربات داگز یک برنامه تبلیغاتی برای بلاکچین تون است که با توجه به حمایت های فعالان این شبکه در فضای مجازی اعتبار زیادی را کسب کرده است.

کاربران در رابطه با اختلافات پیش آمده چه رفتاری باید انجام دهند؟

کاربران باید منتظر باشند تا در روز 5 شهریور امکان معامله و خرید و فروش توکن داگز در صرافی ها مانند صرافی ال بانک فراهم شود. همچنین دقت داشته باشید که بازار پیش از عرضه صرافی ال بانک برای کاربرانی مناسب است که توکن داگز خود را از طریق کیف پول اصلی تلگرام برداشت کرده اند. در حال حاضر کاربران ایرانی امکان استفاده از کیف پول اصلی تلگرام را ندارند.  بنابر این کاربران ایرانی باید منتظر بمانند تا به دور از نگرانی و در تاریخ 5 شهریور ماه امکان نقد کردن توکن داگز براس آن ها فراهم شود

سوالات متداول در مورد لیست شدن توکن داگز

آیا صرافی ال بانک در رابطه با لیست کردن توکن داگز تخلف کرده است؟

خیر، صرافی ال بانک مطابق با اعلامیه رسمی لیست شدن توکن داگز و در راستای دسترسی برخی کاربران داگز برای برداشت توکن از طریق کیف پول تلگرام اقدام به لیست کردن توکن داگز در بازار پیش از عرضه کرده است. همچنین صرافی ال بانک کلیه زیان کاربران در بازار پیش از عرضه را جبران کرده است.

آیا صرافی مکسی(MEXC) در رابطه با لیست کردن توکن داگز کلاهبرداری کرده است؟

صرافی مکسی توکن داگز را زودتر از موعد مشخص شده توسط تیم پروژه داگز لیست کرده است و در پی این اتفاق بسیاری از کاربران با زیان مواجه شده اند. صرافی مکسی تاکنون اعلامیه ای مبنی بر جبران ضرر و زیان کاربران ارائه نکرده است.

ماجرای تخلف صرافی XT  در لیست کردن توکن داگز چیست؟

صرافی  XT  با عدم شفافیت در نشانه گذاری بازار پیش از عرضه توکن داگز باعث شده است که کاربران زیادی با معامله توکن داگز در این بازار با زیان قابل توجهی رو به رو شوند. همچنین نوسان بسیار زیاد قیمت داگز در این صرافی به از دست رفتن سرمایه بسیاری از کاربران منتهی شده است. تاکنون بیانیه ای توسط صرافی  XTدر رابطه با جبران زیان کاربران ارائه نشده است.

 

برای فروش توکن داگز چه مراحلی باید انجام شود؟

به منظور فروش توکن داگز باید ابتدا توکن داگز را  از طریق ربات تلگرام داگز برداشت کنید و به کیف پول تون کیپر انتقال دهید. در ادامه و پس از آن توکن داگز را به صرافی ارسال کنید. در این مرحله امکان خرید و فروش و معامله توکن داگز برای کاربران در دسترس خواهد بود.

قیمت توکن داگز چقدر است؟

با  توجه به لیست شدن توکن داگز کاربران با مراجعه به صرافی ها میتوانند قیمت لحظه ای توکن داگز را مشاهده و بررسی کنند.

ارسال نظرات