بنیانگذار اطلاع رسانی نوین اشتغال در ایران
خبر فوری
کد خبر : ۱۶۱۳۸۲
مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی گفت: تعاونی‌های استان تا زمانی که اطلاعات خود را به طور کامل در سامانه جامع و هوشمند بخش تعاون کشور ثبت نکنند، از تمام مزایا و حمایت‌های دولتی محروم خواهند شد.
شنبه ۱۷ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۳:۰۲

به گزارش بازارکار از ایرنا، محمد امین بابایی روز شنبه در نشست خبری به مناسبت هفته تعاون افزود: معافیت‌های بیمه‌ای، معافیت‌های مالیاتی، کمک‌های بلاعوض، هزینه‌های شرکت در نمایشگاه‌ها، اعتبارات و تسهیلات بانکی از جمله مزایا و حمایت های دولتی است که در صورت ثبت نکردن اطلاعات خود، از این مزایا محروم خواهند شد.
وی بیان کرد: بانک اطلاعاتی کامل از اطلاعات هویتی اعضا ویژه در زمان تغییر هیات مدیره‌ها و انحلال، بهره‌مندی از دوره‌های آموزش مجازی رایگان و دریافت گواهینامه آن، برگزاری مجامع الکترونیک بدون انجام هزینه مانند هزینه آکهی روزنامه، اجاره مکان و سایر هزینه‌های مرتبط، بهره‌مندی شرکت های تعاونی از مشوق ها و تسهیلات ابلاغی وزارت تعاون در جهت توسعه فعالیت، ثبت خود اظهاری مالی شامل صورت های مالی و حسابرسی و رسیدگی مالی از جمله کمک های سامانه جامع هوشمند به هیات مدیره تعاونی‌هاست.
مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی ادامه داد: امکان ثبت پروژه‌های قابل انجام و درصد پیشرفت پروژه‌ها، بارگزاری و ثبت اساسنامه‌های شرکت های تعاونی و تسهیلات و برندها و گواهی نامه‌ها، دسترسی اعضا و هیات مدیره به اطلاعات و تجارب موفق و دانشی سایر تعاونی‌ها، دسترسی به همه اطلاعات شرکت تعاونی در یک نگاه و اطلاع رسانی همه فرآیندهای مرتبط با اعضا از جمله ورود اطلاعات عضو و مجمع در حال برگزاری به صورت پیامک از دیگر کمک های سامانه جامع هوشمند به اعضای تعاونی است.
وی ادامه داد: سامانه جامع هوشمند تعاون کشور به دستگاه‌های اجرایی کمک می کند که گزارش‌های لحظه‌ای از وضعیت تعاونی‌های استان داشته باشند، بتوانند براساس داده‌ها و وضع موجود برنامه‌ریزی کنند و افق و هدایت تعاونی‌ها را بر اساس ظرفیت های کل استان تنظیم کنند.
آگاهی نداشتن از قوانین مهم‌ترین چالش شرکت‌های تعاونی
بابایی مهمترین چالش‌های شرکت های تعاونی در خراسان رضوی را آگاهی نداشتن اعضا به قوانین و مقررات تعاونی‌ها و اساسنامه شرکت، عدم اجرای صحیح مواد اساسنامه و قوانین و مقررات موجود بویژه در تعاونی‌های مسکن و عدم ارتباط موثر اعضا با هیات مدیره و بازرسان تعاونی ذکر کرد.
وی آمار تعاونی‌های ثبت شده استان را ۱۵ هزار و ۳۳۸ مورد ذکر کرد و گفت: از این تعداد هفت هزار و ۸۱۱ تعاونی فعال هستند، فعال بودن یک تعاونی از دیدگاه این اداره کل به آن معنا است که اطلاعات تعاونی مزبور از سال ۱۳۹۸ در سامانه جامع هوشمند تعاون کشور ثبت شده باشد.
مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی اظهار کرد: در سال جهش تولید با مشارکت مردم بنا به دستور استاندار، تعاونی‌های فعال تولیدی احصا شدند. بر این اساس از کل تعاونی‌های ثبت شده ۳۲ درصد به حوزه خدمات، ۲۳ درصد به حوزه کشاورزی، ۱۳ درصد به حوزه صنعت، ۱۲ درصد به حوزه توزیعی و پنج درصد به حوزه مسکن و باقی آن به سایر تعاونی ها اختصاص داشت.
وی با اشاره به وجود ۴۹ اتحادیه تعاونی فعال در خراسان رضوی افزود: امسال تلاش شد این اتحادیه‌ها از حالت انفعال خارج شوند، در این راستا پارلمان بخش خصوصی را در دل حوزه تعاون فعال تر کردیم تا بتوان بخشی از فعالیت های این بخش را برون‌سپاری کرد.
بابایی گفت: رفع تعهد ارزی گریبانگیر صادرکنندگان بخش تعاونی نیز شده است، در این راستا میزان صادرات بخش تعاونی استان در سال گذشته ۱۰۷ میلیون دلار و در پنج ماهه نخست امسال ۲۱ میلیون دلار بود، پارسال تعاونی‌های تازه تاسیس در استان چهار هزار و ۴۲۹ نفر اشتغال و تعاونی تازه تاسیس امسال ۵۱۵ نفر اشتغال ایجادی ثبت کرده اند.

ارسال نظرات