تازه ها
کتاب «روانشناسی رسانههای اجتماعی» با حمایت ستاد توسعه علوم و فناوریهای شناختی معاونت علمی منتشر شد تا زمینه ارتقای آگاهی و دانش در این حوزه فراهم شود.
به گزارش مرکز ارتباطات و اطلاعرسانی معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانشبنیان ریاست جمهوری با هدف تلاش برای گسترش ادبیات و چشم انداز مطالعات رسانه و علوم شناختی، کتاب «روانشناسی رسانههای اجتماعی» با حمایت ستاد توسعه علوم و فناوریهای شناختی ترجمه و به بازار انتشارات کتاب راه یافت. این کتاب درباره روان شناسی رسانههای اجتماعی است و میکوشد تا توضیح دهد چگونه زندگی روزمره ما و فرهنگ مدرن تا این حد با چنین سرویسهای محبوب و جذاب اشباع شده اند.
این کتاب پیرامون مشخصترین ویژگیهای رسانههای اجتماعی یعنی پروفایل ها، پیوندها، به روز رسانی ها، رسانهها و پیام دادن ساختار یافته است و در آن تاکید شده که یک موضوع در روان شناسی و رسانه اجتماعی مشترک است، اینکه انسانها درباره شان نظریاتی دارند. همه تجربه شخصی از روان شناسی دارند و همه مان درباره رفتارهایی که از اشخاص میبینیم، حدس میزنیم.
در این کتاب با طرح پرسشی مبنی بر اینکه چگونه رسانههای اجتماعی را مطالعه میکنیم؟ آمده است: وقتی در باره روانشناسی حرف میزنیم، منظورمان ویژگیهای ذهنی، هوش، احساسات، نگرش و رفتارهای یک شخص است، اما معنی دیگر آن هم مطالعه علمی آنها است و روان شناسی کاری پژوهشی با روش شناسیهای علمی و نیز کارهای کلینیکی است که توسط افراد متخصص انجام میشود.
در بخشی دیگر از نوشتار این کتاب اضافه شده است: تمایز میان روان شناسی به عنوان موضوع و روان شناسی به عنوان علم، زمانی مهم میشود که درباره چیزهای مثل رسانههای اجتماعی بحث میکنیم همه ما نیاز داریم تا درباره شیوه استفاده از سرویسهای اجتماعی کمی هوشمندتر باشیم و سیاست گذاران باید قوانین هوشمندانه تری را توسعه دهند که نیازمند پژوهشهای میان رشته ای، انتقادی و شفاف تری است. هرکس باید سهم خود را برای بهتر ساختن کار رسانههای اجتماعی ایفا کند و کاربران نیز باید با دقت فکر کنند که چه چیزی را از این سرویسها میخواهند. اساسا مالکان این سرویسها نباید چندان به شیوه استفاده مردم از رسانههای اجتماعی برای پیوند با یکدیگر بپردازند و در عوض باید به این توجه کنند که کاربران چگونه از سرویسهای آنها برای ارتباط با خودشان استفاده میکنند.
این کتاب با حمایت ستاد توسعه علوم و فناوریهای شناختی معاونت علمی در هفت فصل با عناوین مقدمه، پروفایل ها، پیوندها، بهروزرسانیها، رسانهها، پیامرسانی و ارزشها به قلم سیاران مک ماهون تألیف و توسط دکتر سیده زهرا اجاق ترجمه شده و از سوی موسسه انتشاراتی ”لوگوس” چاپ و انتشار یافته است.
کارآفرینان آینده
مطالب بیشترآگهی استخدام
مطالب بیشتر
ارسال نظرات