بنیانگذار اطلاع رسانی نوین اشتغال در ایران
خبر فوری

تازه ها

کد خبر : ۱۶۱۴۱۱
 مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گیلان گفت: در سال جاری ۴۵۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات تبصره ۱۸ این اداره کل بابت ایجاد کسب و کار پرداخت شده است.
شنبه ۱۷ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۶:۴۱

 

به گزارش بازارکار، سیاوش آقاجانی با اشاره به تعهد اشتغال استان گیلان در سال های ۱۴۰۲ و ۱۴۰۳، اظهار کرد: تعهد اشتغال استان در سال گذشته ۳۲ هزار نفر بود که شاهد تحقق ۱۰۹ درصدی آن هستیم.

وی تعهد اشتغال استان در سال جاری را ۲۹ هزار و ۹۷۶ نفر دانست و افزود: در پنج ماهه نخست امسال، ۲۵ درصد از تعهد اشتغال را محقق کردیم؛ البته بخشی از تسهیلات اشتغالزایی هنوز توسط سیستم بانکی پرداخت نشده و لذا انتظار می رود با پرداخت این منابع روند تحقق اشتغال تعهد شده دستگاه های اجرایی، تسریع شود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گیلان با بیان اینکه در سال جاری ۴۵۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات تبصره ۱۸ این اداره کل بابت ایجاد کسب و کار پرداخت شده است، گفت: طی سه سال گذشته ۵۸۵ میلیارد ریال تسهیلات از محل تبصره ۱۸ پرداخت شده است.

آقاجانی با اشاره به میزان اشتغال ایجاد شده در بخش کشاورزی استان، تصریح کرد: تعهد اشتغال استان در بخش کشاورزی ۱۷۰۶ نفر در سال جاری است که تاکنون ۴۳۶ نفر در سامانه رصد اشتغال، ثبت شده اند و لذا شاهد تحقق ۲۶ درصدی هستیم.

وی ادامه داد: حسب پیگیری های به عمل آمده از دستگاه های اجرایی متولی حوزه کشاورزی، عدم پرداخت تسهیلات بانکی به متقاضیان علت اصلی تحقق کنونی عنوان شده و دستگاه ها متعهد به انجام تعهدات خود در ماه های آتی هستند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گیلان با اشاره به سهم اشتغال فارغ التحصیلان در سال جاری، عنوان کرد: سهم اشتغال فارغ التحصیلان استان در سال جاری ۱۳ هزار و ۶۶۲ نفر است که تاکنون ۱۷۰۱ نفر اشتغال جدید برای فارغ التحصیلان ایجاد شده و نشان دهنده تحقق ۱۲ درصدی تعهد امسال است.

 

ایسنا

ارسال نظرات