بنیانگذار اطلاع رسانی نوین اشتغال در ایران
خبر فوری

تازه ها

کد خبر : ۱۶۱۴۲۶
رییس مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی گلستان:
رییس مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی گلستان گفت: با وجود آنکه ۲۰ درصد اشتغال استان گلستان در بخش کشاورزی است اما جامعه آماری دانش‌آموزان پسر استان در رشته کشاورزی کمتر از یک درصد و در دختران صفر است.
يکشنبه ۱۸ شهريور ۱۴۰۳ - ۰۸:۲۳

علیرضا صابری روز یکشنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: در آینده‌ای نه چندان دور، دانش و فناوری‌های نوین مانند هوش مصنوعی و کشاورزی دیجیتال پا به این عرصه می‌گذارند اما تحقق این مهم با وجود بهره‌برداران مسن، کم‌سواد و یا بی‌سواد کشاورزی ممکن نخواهد بود.
وی با بیان اینکه سن بالای بهره‌برداران، کم‌سوادی و بی‌سوادی یکی از چالش‌های مهم کشاورزی گلستان به شمار می‌رود، افزود: میانگین سنی کشاورزان گلستانی ۵۳ سال است و با توجه به بی‌میلی نسل جوان به کشاورزی و خروج آنان از این رشته تولیدی، در آینده نزدیک این رقم به حدود ۶۰ سال خواهد رسید.
رییس مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی گلستان تربیت کشاورزان باسواد، ماهر و توانمند را ضروری دانست و افزود: برای تحقق این مهم، توسعه هنرستان‌های کشاورزی و هدایت تحصیلی دانش‌آموزان به سمت رشته‌های مرتبط با این بخش ضروری است.
صابری با تاکید بر اینکه نقش مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی گلستان در حل چالش‌ها و توسعه کشاورزی حائز اهمیت است، خاطرنشان کرد: این استان با داشتن تنوع اقلیمی، دشت‌های مستعد و وسیع، پنج رودخانه جاری و غنای گونه‌های گیاهی زراعی و دارویی می‌تواند در تامین امنیت و اقتدار غذایی کشور نقش بیشتری داشته باشد.
وی تغییر اقلیم و پیامدهای ناشی از آن و دخالت‌های غیرمنطقی و بدون دانش انسان‌ها در تعارض به اکوسیستم طبیعی و زیست محیطی را از دیگر چالش‌های بخش کشاورزی گلستان برشمرد و متذکر شد: تنش‌های گرمایی، خشکسالی، سیل، آفات و بیماری‌ها، کاهش منابع آب موجود در استان، کاهش کربن و حاصلخیزی خاک از جمله پیامدهای تغییر اقلیم است.

برچسب ها:

ارسال نظرات