بنیانگذار اطلاع رسانی نوین اشتغال در ایران
خبر فوری

تازه ها

کد خبر : ۱۶۱۴۳۰
ایجاد ۲۰ هزار نفر فرصت شغلی توسط تعاونی‌های استان مرکزی
مدیرکل تعاون استان مرکزی از ایجاد۲۰ هزار نفر فرصت شغلی توسط تعاونی‌های استان مرکزی خبر داد.
يکشنبه ۱۸ شهريور ۱۴۰۳ - ۰۸:۴۰

به گزارش بازارکار از اراک، جمشید امیدی صبح امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه به مناسب هفته تعاون در استان مرکزی با اشاره به تعداد تعاونی‌های فعال استان، اظهار داشت: 2 هزار و 2 شرکت تعاونی فعال در استان مرکزی وجود دارد که بیشترین شرکت با 354 تعاونی در شهرستان ساوه فعال است. تعداد اعضای شرکت‌های تعاونی فعال استان مرکزی با احتساب سهام عدالت 998 هزار و 253 نفر و سرمایه ثبتی این شرکت‌ها یک‌هزار و 930 میلیارد ریال است.
وی با اشاره به ایجاد20 هزار نفر فرصت شغلی توسط تعاونی‌های استان افزود: 50 شرکت تعاونی جدید با هزار و 426 فرصت شغلی از شهریورماه سال گذشته تاکنون در استان مرکزی تشکیل شده است. در این مدت از 199 شرکت بازدید، بر 209 مجمع تعاونی نظارت شده و مشکلات 49 شرکت تعاونی‌ در کمیته مربوطه بررسی شده است.
مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی بیان کرد: خوشبختانه تعاونی‌های استان مرکزی کمترین چالش‌ها را نسبت به تعاونی‌های سایر استان‌ها دارند، بیشترین چالش‌ها مربوط به تعاونی‌های مسکن است و در زمینه تصمیم  براین است بعد از اینکه پروژه آنها ساخته می‌شود پروژه منحل شود و اگر سازمان مجدد نیاز به تعاونی  داشته باشد نیز تعاونی جدید تشکیل می‌شود تا مشکلات مالی تعاونی قبل به اعضا و پروژه جدید منتقل نشود.
امیدی با بیان اینکه اگر کسی تعاونی ثبت کند 25 درصد درآمد مشمول مالیات آنها معاف از مالیات است، گفت: 100 درصد درآمد تعاونی‌های کشاورزی، صیادان، روستایی، کارمندی، دانشجویی، عشایری، کارگری، دانش آموزی و دانشجویی و اتحادیه آنها از پرداخت مالیات معاف هستند، همچنین شرکت‌های تعاونی و اتحادیه‌های تعاونی‌های فرش دستباف از پرداخت مالیات معاف هستند.
وی ادامه داد: صادرات 30 میلیون دلاری شرکت‌های تعاونی، افزایش اعضا به یک‌هزار و 9 نفره در شرکت‌های تعاونی و ارایه 22 هزار و 806 نفر ساعت آموزش و توانمندسازی اعضای تعاونی‌ها، از توفیقات یکساله در حوزه تعاونی‌های استان است.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی با اشاره به پیش‌بینی 15 ویژه برنامه به مناسبت هفته تعاون در  استان مرکزی، بیان کرد: افتتاح 9 پروژه عمرانی و تعاونی با سرمایه ثبتی اولیه 2 هزار و 240 میلیارد ریال و اشتغال 189 نفر، برپایی میز خدمت و تجلیل از تعاونی‌های برتر، دیدار کارکنان بخش تعاون با نماینده ولی فقیه در استان مرکزی و بازدید از شرکت‌های تعاونی از جمله برنامه‌های هفته تعاون در استان مرکزی است که تا 22شهریور ماه ادامه دارد.
امیدی با بیان اینکه فراخوان جشنواره تعاونی‌های برتر استان مرکزی از 16 اردیبهشت‌ماه امسال اطلاع رسانی شد، ادامه داد: از تاریخ 21 اردیبهشت ماه تا 27 خردادماه امسال، 159 شرکت تعاونی در سامانه جامع هوشمند ثبت‌نام کردند که نسبت به جشنواره قبل، رشد 38 درصدی داشته است، 115 شرکت تعاونی در مجموع به مرحله داوری رسیدند و از این تعداد شش شرکت تعاونی به عنوان برتر استانی و سه شرکت شایسته تقدیر شدند.
سید علیرضا حسینی معصوم، مدیر بانک توسعه تعاون استان مرکزی هم در این نشست اظهار داشت: اعتبار تخصیص یافته از محل خط اعتباری 2هزار میلیارد تومانی کشور به این استان از شهریورماه سال گذشته تاکنون، 410 میلیارد ریال است که یک‌هزار و 500 میلیارد ریال آن پرداخت شده است. همچنین اعتبار تخصیص یافته به استان مرکزی از محل خط اعتباری سه‌هزار میلیارد تومانی نیز در این مدت، 550 میلیارد ریال است که 100 درصد این رقم پرداخت شده است.
وی افزود: اعتبار تخصیص یافته به استان مرکزی در زمینه ازدواج هم 245 میلیارد ریال است که 89 درصد این مبلغ معادل 219 میلیارد ریال پرداخت شده است، همچینن اعتبار تخصیص یافته فرزندآوری در این استان 28 میلیارد ریال است که تاکنون 22 میلیارد ریال آن معادل 79 درصد پرداخت شده است، تفاهم‌نامه خط اعتباری هشت هزار میلیارد تومانی با عاملیت بانک توسعه تعاون نیز اخیرا به مبلغ یک‌هزار و 575 میلیارد ریال ابلاغ و تخصیص یافته است.
مدیر بانک توسعه تعاون استان مرکزی بیان کرد: تسهیلات پرداختی در پنج ماه ابتدایی امسال توسط این بانک در استان مرکزی به 11 هزار و 335 میلیارد ریال رسیده که در قالب 2 هزار و 45 پرونده پرداخت شده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 90 درصد افزایش داشته است. همچنین برای 10 شرکت از محل بازار سرمایه مبلغ 20 هزار میلیارد ریال در حال کارسازی و تشکیل پرونده است.
حسینی معصوم ادامه داد: 350 میلیارد ریال از محل قرارداد صندوق ملی محیط زیست توسط بانک توسعه تعاون استان مرکزی پرداخت شده است، همچنین 2 هزار و 658 میلیارد ریال اعتبار بند الف تبصره 18 قانون بودجه سال 1401، امسال در چهار بخش، صنعت، گردشگری، تعاون و کشاورزی به استان مرکزی تخصیص یافته که 86 درصد آن معادل 2 هزار و 294 میلیارد ریال آن پرداخت شده است.

ارسال نظرات