بنیانگذار اطلاع رسانی نوین اشتغال در ایران
خبر فوری

تازه ها

کد خبر : ۱۶۱۴۳۶
نماینده مردم مراغه در مجلس شورای اسلامی:
نماینده مردم مراغه و عجب‌شیر در مجلس شورای اسلامی، گفت: در مراغه حدود ۱۵ هزار نفر بیکار جویای شغل هستند.
يکشنبه ۱۸ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۰:۰۴

۱۵ هزار نفر بیکار در مراغه جویای شغل هستند

به گزارش بازار کار، سیدفرید موسوی، نماینده مردم مراغه و عجب‌شیر در مجلس شورای اسلامی، روز یکشنبه 18 شهریواه، در جلسه  کمیته‌ سیاستگذاری احیای واحدهای تولیدی مراغه، گفت: نبود آمار و اطلاعات دقیق و عدم پیگیری موجب شده تا روز به روز بر مشکلات بخش تولید مراغه افزوده شود و در مرحله نخست باید نیازمندی‌های واحدهای تولیدی و به ویژه واحدهای راکد و نیمه‌فعال به صورت دقیق احصا و دسته‌بندی شود.

وی افزود: مراغه پروژه‌های ملی و واحدهای صنعتی متعدد و بزرگ ندارد و احیای واحدهای نیمه‌فعال و راکد، حداقل کار برای تقویت اقتصاد این شهرستان است.

موسوی، با بیان اینکه احیای واحدهای صنعتی آذربایجان‌شرقی در سال‌های اخیر روند رو به رشدی داشته و حتی اخیرا پالایشگاه عجب‌شیر نیز از حالت رکود خارج شده است، بیان کرد: متاسفانه در مراغه توفیق چندانی در این زمینه حاصل نشده است.

نماینده مردم مراغه در مجلس، با بیان اینکه برخی از واحدهای غیرفعال مراغه معطل چند میلیارد تومان تسهیلات بانکی است، افزود: آمار دقیقی از تعداد واحدهای در تملک بانک‌ها نیز وجود ندارد.

وی با تاکید بر اینکه تسهیلات بانکی از محل تبصره ۱۸ و رونق تولید در سایر شهرستان‌های استان به صورت چشمگیر جذب می‌شود، افزود: نبود آمار و اطلاعات دقیق موجب شده است تا تسهیلات تبصره ۱۸ مراغه در سال گذشته نزدیک به صفر باشد.

موسوی اضافه کرد: تنها چند واحد از مراغه برای دریافت تسهیلات تبصره ۱۸ ثبت‌نام شده است در حالی که از همین محل حتی برای بازسازی اتوبوس و نوسازی بافت فرسوده هم می‌توان تسهیلات دریافت کرد.

وی ادامه داد: برخی دیگر از فعالان اقتصادی در تامین مواد اولیه مشکل دارند که با تامین مالی از بورس و منابع دیگر مالی آشنا نیستند و به آموزش نیاز دارند.

وی با اشاره به اینکه مشکلات در بیشتر موارد محدود به موارد بانکی، مالیاتی و بروکراسی اداری است، اضافه کرد: این کمیته باید نسخه‌ای برای احیای واحدهای غیرفعال تجویز کند و در این مسیر ما باید به سراغ واحدهای تعطیل و راکد برویم زیرا به اشتغالزایی برای ۱۵ هزار بیکار تحصیل‌کرده مراغه نیاز داریم.

نماینده مردم مراغه و عجب‌شیر در مجلس شورای اسلامی این را هم بیان کرد: سهمیه تسهیلاتی مراغه از سفرهای استانی رییس‌جمهور در دولت گذشته هم نزدیک به صفر است زیرا آمار و ارقامی از وضعیت موجود صنایع در دست نیست.

موسوی، فعال کردن شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی برای احصای نیازمندی‌های واحدهای تولیدی را مورد تاکید قرار داد و افزود: ظرفیت معدنی این شهرستان هم مغفول واقع شده است.

ارسال نظرات