بنیانگذار اطلاع رسانی نوین اشتغال در ایران
خبر فوری

تازه ها

کد خبر : ۱۶۱۴۷۴
سرپرست استانداری آذربایجان شرقی خبر داد:
سرپرست استانداری آذربایجان‌شرقی با اشاره به فعالیت ۱۹ تعاونی فناور و دانش بنیان در استان، گفت: تعاونی‌های استان با اشتغال‌زایی بیش از ۹۴ هزار نفری فعالیت دارند که این سهم در اشتغال بسیار ناچیز است و باید به یک میلیون شغل برسد.
دوشنبه ۱۹ شهريور ۱۴۰۳ - ۰۷:۴۳

اشتغال بیش از ۹۴ هزار نفر در تعاونی‌های آذربایجان شرقی

به گزارش خبرنگار بازار کار، تراب محمدی، سرپرست استانداری آذربایجان شرقی، روز یکشنبه، 18 شهریورماه، در آیین تجلیل از تعاونگران برتر آذربایجان شرقی به مناسبت هفته تعاون، با اشاره به فعالیت ۱۹ تعاونی فناور و دانش بنیان در استان، گفت: تعاونی‌های استان با  اشتغال‌زایی بیش از ۹۴ هزار نفری فعالیت دارند که این سهم در اشتغال بسیار ناچیز است و باید به یک میلیون شغل برسد. 

وی اظهار کرد: بر اساس اصل ۴۴ قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، نظام اقتصادی کشورمان بر پایه سه بخش دولتی‏، تعاونی و خصوصی با برنامه‌ریزی منظم و صحیح استوار است‏ که بخش تعاون برای توزیع عادلانه ثروت ایجاد شده و در کنار ۲ بخش دولتی و خصوصی نقش زیادی در توسعه اقتصاد ایفا می‌کند.

محمدی،، نقش بخش تعاون را در رونق و شکوفایی اقتصاد کشور مهم خواند و بیان کرد: در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران و در سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری مکرر در خصوص اهمیت بخش تعاون در اقتصاد کشور سخن گفته شده است.

سرپرست استانداری آذربایجان شرقی با اشاره به فرمایش رهبر معظم انقلاب مبنی بر این‌که تعاونی‌ها چشمه جوشان اشتغال هستند، گفت: رویکرد اصلی تعاونی‌ها عدالت‌ محوری بوده که به ایجاد همبستگی اجتماعی در بین مردم منجر می‌شود.

وی با بیان این‌که سهم تعاونی‌ها در اقتصاد باید ۲۵ درصد باشد، گفت: تعاونی‌ها فقط پنج درصد در اقتصاد کشور سهم دارند که انتظار داریم در دولت چهاردهم از تعاونی‌ها حمایت بهتری شود.

محمدی، افزود: برخی از تعاونی‌ها به‌ واسطه مدیریت صحیح، اصولی و توانمند به موفقیت‌های چشمگیری در سطح استان و کشور دست‌یافته‌اند اما فعالیت اغلب تعاونی‌های مصرف و مسکن به دلیل مدیریت ناصحیح منجر به تنش در بین اعضا شده است.

سرپرست استانداری آذربایجان شرقی با اشاره به این که تعاونی‌ها علاوه بر ایجاد اشتغال و تولید ثروت و کمک به اقتصاد، نوعی همبستگی اجتماعی در بین مردم برقرار می‌کنند، ادامه داد: تعاونی‌ها در سیاست و امنیت نیز نقش‌آفرین هستند.

ارسال نظرات