بنیانگذار اطلاع رسانی نوین اشتغال در ایران
خبر فوری

تازه ها

کد خبر : ۱۶۱۵۵۱
رئیس اتحادیه کیف و کفش کرج گفت:
رئیس اتحادیه کیف و کفش کرج گفت: ایجاد شهرک صنعتی تخصصی تولید کفش در استان باعث تقویت اشتغال و رونق بازار آن می‌شود.
سه‌شنبه ۲۰ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۲:۵۵

به گزارش خبرنگار بازارکار البرز به نقل از خبرگزاری ایسنا؛ ربابه معدنی رئیس اتحادیه کیف و کفش کرج اظهار کرد: یکی از اقدامات مهم برای تقویت و حمایت از تولیدات کارگاهی در استان، ایجاد یک شهرک صنعتی در حوزه تولید کفش است. راه اندازی این شهرک صنعتی می‌تواند باعث تجمیع تولیدکنندگان در یک مکان، ایجاد اشتغال، رونق تولید، معرفی محصولات تولیدکنندگان استان البرز به بازارهای دیگر و جذب خریدار از سایر استان‌ها شود.

وی افزود: با در نظر گرفتن مواردی چون سهولت دسترسی و نزدیکی فرودگاه پیام که همجوار با نمایشگاه بین اللملی استان است،  منطقه پیام می‌تواند مکان بسیار خوبی برای ایجاد شهرک صنعتی باشد.

معدنی درباره تامین مواد اولیه بیان کرد: مواد اولیه که لازمه کار تولیدکنندگان این صنف است، باید به میزان کافی و به سهولت در اختیار آنها قرار گیرد. مشکلات تهیه مواد اولیه در کنار افزایش لحظه‌ای قیمت دلار کار را برای تولید کنندگان دشوار می‌کند. از طرفی در استان البرز مکانی برای تهیه متریال تولید نداریم و تولید کنندگان باید برای تهیه مواد اولیه به بازار تهران مراجعه کنند.

 رئیس اتحادیه کیف و کفش کرج یادآور شد: اگر قرار باشد به تولید کنندگان کفش بها داده شود، مورد مهم تخصیص وام‌های با سود کم است. این وام‌های با سود کم برای ایجاد کارگاه، تهیه مواد اولیه، اشتغال و توسعه کارگاه‌ها مفید و راهگشا هستند. اما هیچ منبعی برای پرداخت این وام تعریف نشده و هیچ متولی در این زمینه مسئولیتی به عهده نمی‌گیرد.

وی گفت: علاوه بر ایجاد شهرک صنعتی در استان نیاز دیگر این بخش راه‌اندازی نمایشگاه فصلی در همین شهرک‌ها است تا از این طریق بتوانند تولیدات خود را عرضه و به تمامی استان‌ها معرفی کنند و با نمایش توانمندی‌ها و جذب مشتری به سطحی برسند که در بازار حرفی برای گفتن داشته باشند.

رئیس اتحادیه کیف و کفش گفت: با توجه به شروع بازگشایی مدارس و رونق بازار کیف و کفش، تولید کنندگان و فروشندگان حمایت بیشتری را در این ایام نیاز دارند و لازم است که برای کسب و کارشان تمرکز و آرامش داشته باشند و با موانعی مثل اخطارها و جریمه‌های بی‌مورد که از موانع کسب است، روبه رو نباشند.

وی با بیان اینکه تداخل شغلی یکی از دغدغه‌های این صنف است، بیان کرد: درست است که این صنف از نظر تولیدی صنف تولید کفش است اما در زمینه فروش انواع و اقسام کیف هم فعالیت دارد. متاسفانه اتحادیه‌هایی که هیچ مجوزی برای فروش کیف ندارند، به صورت غیر قانونی برای کسب و کار اعضای این صنف ایجاد مزاحمت می‌کنند. در حالی که باید هر کسی فقط در حرفه شغلی خود فعالیت کند، یعنی تولیدکنندگان فقط تولید و فروشندگان مسئول فروش و عرضه به مشتریان باشند.

برچسب ها:

ارسال نظرات