بنیانگذار اطلاع رسانی نوین اشتغال در ایران
خبر فوری

تازه ها

کد خبر : ۱۶۱۵۵۳
رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان گفت: ۱۱ هزار و ۷۰۰ بهره‌بردار در حوزه گیاهان دارویی استان فعالیت دارند.
سه‌شنبه ۲۰ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۳:۰۳

صالح محمدی با بیان اینکه گل گاو زبان، گل محمدی، زعفران، آلوئه ورا، اسطوخودوس، زنجبیل، انواع نعناع و به لیمو عمده‌ترین گیاهان دارویی کشت شده در استان است، اظهار کرد: ۱۱ هزار و ۷۰۰ بهره‌بردار در حوزه گیاهان دارویی استان فعالیت دارند.

وی با بیان اینکه اراضی بالادست، مناطق جلگه‌ای و کوهپایه‌ای این خطه ظرفیت تولید انواع گیاهان دارویی وجود دارد، افزود: طی همکاری با مراکز تحقیقاتی و کمک آنها می‌توان ارقام مقاوم را شناسایی و کشت کرد و علاوه بر شرایط کشت گیاهان دارویی در فضای باز تولید و راندمان را در واحد سطح در شرایط کنترل شده گلخانه نیز افزایش داد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان با توصیه کشاورزان به کشت گیاهان دارویی از آنان خواست تا استفاده از روش‌های نوین در کاشت، داشت و برداشت گیاهان دارویی، فرآوری و بسته‌بندی، کشت ارقام جدید سازگار با منطقه با توجه به معرفی ۲۰ گونه از ارقام امیدبخش و سازگار را توسط مرکز تحقیقات استان مورد توجه قرار دهند.

وی تصریح کرد: برنامه‌ریزی برای ایجاد مزارع پرورش بذر با همکاری مراکز تحقیقات کشاورزی، مکانیزه کردن برداشت محصول به منظور کاهش هزینه‌های تولید، برنامه‌ریزی و اجرای منسجم کلاس‌های آموزشی و وبیناری، برنامه‌ریزی برای ورود گیاهان جدید در عرصه تولید به ویژه زنجبیل و زردچوبه برخی از اقدامات در توسعه کشت گیاهان دارویی است.

ارسال نظرات