بنیانگذار اطلاع رسانی نوین اشتغال در ایران
خبر فوری

تازه ها

کد خبر : ۱۶۱۵۵۶
سرپرست استانداری آذربایجان شرقی، به نرخ بیکاری ۶.۶ درصدی استان در بهار امسال اشاره کرد و گفت: پایین بودن نرخ بیکاری در استان نسبت به میانگین کشوری، نتیجه برنامه ریزی، حضور و سرمایه گذاری بخش خصوصی در بخش های صنعتی، کشاورزی و خدماتی است.
سه‌شنبه ۲۰ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۳:۰۸

پایین بودن نرخ بیکاری در آذربایجان شرقی نتیجه سرمایه گذاری بخش خصوصی است

به گزارش خبرنگار بازار کار، تراب محمدی، سرپرست استانداری آذربایجان شرقی، روز سه شنبه، 20 شهریورماه، در آیین رونمایی از پوستر روز ملی صنعت و معدن،  به نرخ بیکاری ۶.۶ درصدی استان در بهار امسال اشاره کرد و گفت: پایین بودن نرخ بیکاری در استان نسبت به میانگین کشوری، نتیجه برنامه ریزی، حضور و سرمایه گذاری بخش خصوصی در بخش های صنعتی، کشاورزی و خدماتی است. 

وی به پیشینه استان آذربایان شرقی در زمینه صنعت اشاره و اظهار کرد: در حال حاضر و طبق آمار اعلامی از سوی سازمان برنامه و بودجه، ۹۶ درصد صنایع استان در اختیار بخش خصوصی و سهم صنایع دولتی در حداقل ترین میزان است.

محمدی، ادامه داد: سرمایه گذاری‌های خوبی از سوی بخش خصوصی در استان انجام شده است و امروز در تمامی شهرهای استان، مراکز صنعتی و شهرک ها و نواحی صنعتی فعالند.

سرپرست استانداری آذربایجان شرقی، با بیان اینکه در استان به لطف فعال بودن معاونت اقتصادی استانداری، کمبود سرمایه و سرمایه گذار نداریم، گفت: تنها مشکلی که در این زمینه وجود دارد کمبود یا نبود زیرساخت است و در این میان کمبود برق به ویژه در فصل گرما، بیشتر محسوس می شود و صنایع استان را دچار مشکل کرده است.

وی ادامه داد: تمام تلاش مدیران استان بر این است تا زیرساخت ها را برای فعالیت و تولید صنایع فراهم کنند و با تامین آب، برق و راه دسترسی، در کنار واحدهای تولیدی باشند.

محمدی، به احیای ۷۰۲ واحد صنعتی، خدماتی و کشاورزی در استان در دولت گذشته اشاره کرد و افزود: این موفقیت بزرگ نتیجه همراهی و همکاری مدیران استانی و پای کار بودن صاحبان صنایع و واحدهای تولیدی است.

سرپرست استانداری آذربایجان شرقی به نوسازی و توسعه کارخانه ماشین سازی از طریق مولد سازی اشاره کرد و گفت: این طرح در مراحل پایانی قرار گرفته و موافقت های لازم از سازمان خصوصی سازی در این ارتباط گرفته شده است.

ارسال نظرات