بنیانگذار اطلاع رسانی نوین اشتغال در ایران
خبر فوری
کد خبر : ۱۶۱۵۸۰
رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان خبر داد
رئیس اداره تعاونی، کار و رفاه اجتماعی بروجرد از رفع مشکل کارخانجات نساجی و کاشی شهرستان خبر داد.
چهارشنبه ۲۱ شهريور ۱۴۰۳ - ۰۸:۳۱

عبدالعلی گیوه‌کی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: طی جلسه‌ای که چند روز پیش برگزار شد مشکلات کارخانجات نساجی و کاشی بروجرد مورد بررسی قرار گرفت که تسهیلاتی برای نساجی در نظر گرفته شده و مشکل کاشی نیز به زودی حل خواهد شد.
وی با بیان اینکه در حال حاضر ۴ ماه حقوق کارگران کاشی و ۴ ماه بیمه آنها معوق دارد، خاطرنشان کرد: همچنین نساجی سه ماه حقوق و ۲ ماه بیمه معوق دارد که امید می‌رود به زودی مشکل آنها حل شود.
رئیس اداره تعاونی، کار و رفاه اجتماعی بروجرد با اشاره به هفته تعاون، افزود: در حال حاضر ۹۵۲  تعانی در شهرستان وجود دارد که از این رقم ۵۰۲ تعاونی در شهرستان فعال هستند که نزدیک به ۸ هزار و ۸۰۰ اشتغال شهرستان در حوزه تعاون است.
گیوه‌کی با بیان اینکه ۴ هزار و ۳۰۰ نفر عضو تعاونی خصوصی و ۲۵۰ هزار نفر عضو تعاونی سهام عدالت هستند، اضافه کرد: جمعیت نیروی کار شهرستان ۱۹۰ هزار است که نیروی کار به افرادی اطلاق می‌شود که آماده کار یا مشغول کار هستند.
وی بیان کرد: در حال حاضر کل جمعیت شاغلین شهرستان بروجرد ۱۶۰ هزار نفر است که بیمه شدگان اجباری، اختیاری، کارمندان دولت، اشتغال‌های غیررسمی، اصناف، خوداشتغالی و پیمانکاران هستند.
رئیس اداره تعاونی، کار و رفاه اجتماعی بروجرد با بیان اینکه ۱۳۶ هزار نفر جمعیت غیرفعال شهرستان است که شامل افراد بالای سن کار و زیر سن کار هستند، افزود: نرخ مشارکت در شهرستان ۱۵.۷ درصد است.
گیوه‌کی تصریح کرد: هم‌اکنون در شهرستان با کمبود نیروی کارگر برای کارخانجات سنگبری و آجرپزی مواجه هستیم، مشکل اشتغال شهرستان تحصیل‌کرده‌های بیکار است.

ارسال نظرات