بنیانگذار اطلاع رسانی نوین اشتغال در ایران
خبر فوری

تازه ها

کد خبر : ۱۶۱۶۰۱
مدیرعامل شرکت توزیع برق گیلان گفت: تعداد ۴۳ هزار و ۱۳۱ مشترک با تعرفه‌های کشاورزی، صنعتی، عمومی، خانگی و تجاری در این شرکت به کنتور‌های هوشمند مجهزشده‌اند.
چهارشنبه ۲۱ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۳:۳۱

مسعودصادقی خمامی از نصب 8 هزار و 700 کنتور هوشمند با هدف رویت پذیری، فراهم کردن بستر اصلاح الگوی مصرف و امکان اعمال مدیریت بار توسط بهره بردار شبکه درشرایط عادی واضطراری خبر داد.

صادقی گفت: بمنظور تأمین برق پایدار حرکت به سوی مدیریت بار شبکه انکار ناشدنی است، لذا توسعه رویت‌پذیری و کنترل‌پذیری از طریق توسعه لوازم اندازه گیری هوشمند یکی از مهم‌ترین ابزارها برای پیاده‌سازی طرح‌های مدیریت مصرف می‌باشد که از سالیان گذشته در دستور کار صنعت برق قرار گرفته و هم اکنون با سرعت بیشتری در استان گیلان درحال پیگیری است.

وی افزود: با کنترل‌پذیر کردن مشترکین از راه دور، قابلیت اعمال محدودیت بار مصرفی برای مشترکین پر مصرف در ایام پیک فراهم می‌شود که می‌تواند کمک بسزایی به پایداری شبکه وعدم قطع برق سایر مشترکین بالاخص مشترکین خانگی داشته باشد.

صادقی تاکید کرد : با هوشمندسازی کنتورهای مشترکان برق این استان، گام موثر و بزرگی در مدیریت بار شبکه خواهیم برداشت و با اجرای این طرح علاوه بر کاهش چشمگیر تلفات شبکه توزیع برق، بار شبکه نیز به صورت هوشمند کنترل می شود.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان گیلان بیان داشت : صرفه‌جویی در مصرف انرژی برق مصرف‌کنندگان ،کاهش خاموشی، تجهیز مشترک به کنتور قابل قرائت از راه دور و امکان اجرای طرح پاسخگوئی بار از دیگر مزایای هوشمندسازی شبکه برق به شمار می‌رود.

صادقی افزود: با نصب کنتورهای هوشمند، مشترکان می‌توانند در هر لحظه، میزان مصرف خود را بررسی و از آن مطلع شوند و در مدیریت بار شبکه این شرکت را همراهی کنند.

وی خاطرنشان کرد: از ابتدای اجرای این طرح و توسعه سامانه هوشمند شبکه برق با استقرار قرائت از راه دور با اولویت کنتورهای دیماندی برای تمام مشترکین اعم از ولتاژاولیه و ثانویه در دستور کار شرکت‌های توزیع قرارگرفت که تاکنون در کل استان تعداد 43 هزار و 131 مشترک با تعرفه‌های کشاورزی ،صنعتی،عمومی، خانگی و تجاری در این شرکت به کنتورهای هوشمند مجهزشده‌اند.

مدیرعامل توزیع برق گیلان تصریح کرد: برنامه جامع و کاملی در این حوزه تدوین شده که طبق آن تا پایان سال 8 هزار کنتور هوشمند دیگر نیز برای مشترکان استان نصب و راه اندازی خواهد شد.

صادقی گفت: به زودی مرکز پایش در ساختمان ستادی شرکت توزیع نیروی برق استان گیلان راه اندازی خواهد شد که مهمترین دستاورد این مرکز، پایش طرح های پاسخگویی بار طی ایام پیک سال است و می‌توان به صورت آنلاین میزان مصرف مشترکین دیماندی و مشترکان پرمصرف عادی را رصد کرد و اطلاعات دقیق و لحظه‌ای از آن‌ها به دست آورد تا درصورت نیاز دستور قطع و وصل و تنظیمات کنتور از راه دور را انجام دهد.

ارسال نظرات