بنیانگذار اطلاع رسانی نوین اشتغال در ایران
خبر فوری

تازه ها

کد خبر : ۱۶۱۶۰۷
رئیس گروه اقتصادی دفتر مقام معظم رهبری در گفتگو با بازارکار:
رئیس گروه اقتصادی دفتر مقام معظم رهبری در گفتگو با بازارکار، جزئیات طرح 2020 برای ثبت نام کارجویان در محلات مختلف را تشریح کرد.
چهارشنبه ۲۱ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۵:۱۱

به گزارش خبرنگار بازارکار، علی آقامحمدی رئیس گروه اقتصادی دفتر مقام معظم رهبری در گفتگو با بازارکار گفت: بر اساس فرمایش رهبر معظم انقلاب 2020 محله محروم در کشور شناسایی شده و خدمات مختلف محرومیت زدایی در حوزه ها و بخش های مختلف در این محلات دنبال می شود.
وی با اشاره به اینکه طرح توانمند سازی «۲۰۲۰ محله» مناطق کم برخوردار ابعاد مختلفی دارد گفت: این طرح با هدف توانمندسازی و تحول محلات در ۲۰۲۰ محله کم برخوردار کشور از سال گذشته توسط چهار نهاد کشور شامل کمیته امداد حضرت امام (ره)، ستاد اجرایی فرمان امام (ره)، سازمان بهزیستی و جمعیت هلال احمر در راستای گره گشایی بسیاری از چالش‌های موجود در مناطق حاشیه‌ای به اجرا در آمده است.
رئیس گروه اقتصادی دفتر مقام معظم رهبری تصریح کرد: در این طرح از کارجویان ثبت نام می شود و آنها می توانند با ورود به دوره های مهارتی رایگان، سازماندهی و توانمند شوند و بتوانند به فرصت های مهارتی و شغلی دست یابند.
وی در حاشیه آیین تجلیل از خادمان کاروان رهسپاران عصر ظهور و پویش اطعام و احسان حسینی خاطرنشان کرد: در این طرح اگر کسانی امکان داشتن شغل به هر دلیلی نداشته باشند برای گرفتن بیمه بیکاری به وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و سازمان تامین اجتماعی برای دریافت بیمه بیکاری معرفی می شوند.

طرح ۲۰۲۰ به دنبال توانمندسازی فقرا و محرومان است

جانشین وزیر کشور در طرح توانمندسازی ۲۰۲۰ محله محروم کشور همچنین با بیان اینکه مشکل فقرا با کمک مالی حل نمی‌شود، گفت: طرح ۲۰۲۰ به دنبال توانمندسازی فقرا و محرومان است.
جانشین وزیر کشور در طرح توانمندسازی ۲۰۲۰ محله محروم در مراسم تجلیل از فعالان طرح توانمندسازی ۲۰۲۰ محله محروم کشور، خادمان کاروان رهسپاران عصر ظهور و پویش اطعام و احسان حسینی(ع)، در سخنانی اظهار کرد: مبارزه با طاغوت جزو تکالیف ماست زیرا امروز طاغوت عالم همان‌ کاری که با اهل بیت امام حسین(ع) کردند را در غزه انجام می‌دهند.
وی با اشاره به پیاده‌روی عظیم اربعین افزود: امروز ترکیب بزرگی از جمعیت عالم را در اختیار داریم که هیچکس مانند آنها پیگیر اصول و احکام خود نیست و راه ما، راه ظهور منجی است.
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام خاطرنشان کرد: پیام رهسپاران عصر ظهور، انتظار امام زمان(عج) است و امیدواریم به برکت امام حسین(ع) بتوانیم این طرح را به خوبی ادامه دهیم.
وی گفت: در هشت سال دفاع مقدس می‌گفتیم شعار ما کربلا بود و پیروز شدیم و حالا در طرح رهسپاران ظهور هم باید این اقدام را ادامه دهیم و جوانان مناطق کمتر برخوردار را به اربعین حسینی اعزام کنیم.
آقامحمدی با بیان اینکه مشکل فقرا با کمک مالی حل نمی‌شود، گفت: باید فقرا را توانمند کنیم. طرح ۲۰۲۰ به دنبال توانمندسازی فقرا و محرومان است. امروز باید تفکر خود را تغییر داده و از ترحم و کمک صرف به فقرا دست برداریم.
وی اظهار کرد: راه حل اصلی این است که استعداد محرومان را پیدا کرده و پرورش دهیم. در محلات طرح ۲۰۲۰ حدود ۱۹ میلیون و ۷۰۰ هزار نفر زندگی می‌کنند که باید تحت پوشش طرح ویژه برای توانمندسازی قرار گیرند.
وی تصریح کرد: طرح رهسپاران عصر ظهور با قوت بیشتری ادامه خواهد داشت و امیدوارم بتوانیم در آینده نزدیک کاروان‌های بیشتری از محرومان را در قالب این طرح به زیارت عتبات عالیات اعزام کنیم‌.

گفتنی است؛ آیین تجلیل از خادمان کاروان رهسپاران عصر ظهور و پویش اطعام و احسان حسینی با حضور سید مرتضی بختیاری رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) و علی آقامحمدی رییس گروه اقتصادی دفتر مقام معظم رهبری و حجت الاسلام و المسلمین کازرونی رئیس هیات امناء کمیته امداد امام خمینی (ره ) و مجید باجلان معاون اداری و مالی ستاد اجرایی فرمان امام (ره ) و جمعی از فعالان و مسئولان دستگاه های اجرایی برگزار شد.

ارسال نظرات