بنیانگذار اطلاع رسانی نوین اشتغال در ایران
خبر فوری

تازه ها

کد خبر : ۱۶۱۶۲۶
مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای گیلان گفت: کسب مهارت در رشته‌های متناسب با بازارکار راهکاری برای برون رفت از بیکاری است؛ در واقع اشتغال و کارآفرینی را می‌توان مقصد و دستاورد مهارت‌آموزی دانست.
جمعه ۲۳ شهريور ۱۴۰۳ - ۰۲:۳۰

 

کاظم پورنصیری اظهار کرد: در اجرای طرح تابستانه مهارت افزون بر ۴۲۵ نفر دوره در مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای گیلان از آموزش‌های مهارتی بهره‌مند شدند.

وی افزود: طرح تابستانه مهارت با هدف ایجاد زمینه مناسب برای شناسایی استعدادهای مهارتی دانش‌آموزان و بازماندگان از تحصیل در گیلان به اجرا درآمد.

پورنصیری اضافه کرد: کمک به هدایت تحصیلی و شغلی دانش‌آموزان، کمک به خلاقیت، نوآوری و رشد مهارت‌های کسب و کار در دانش‌آموزان، استعدادسنجی، رغبت‌سنجی و تعیین بهترین شغل متناسب با ویژگی‌های فردی متقاضی و معرفی ظرفیت‌های اشتغال موجود در جامعه از جمله طرح تابستانه مهارت است.

وی با اشاره به فعالیت تمام مراکز آموزش فنی و حرفه ای گیلان در اجرای طرح تابستانه مهارت برای غنی‌سازی اوقات فراغت دانش‌آموزان اظهار کرد: جامعه هدف طرح ‌تابستانه مهارت دانش‌آموزان در گروه سنی ۱۲ تا ۱۸ سال هستند.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای گیلان با اشاره به برگزاری دوره‌های آموزشی بین ۳۰ تا ۱۲۰ ساعته برای شرکت‌کنندگان در طرح تابستانه مهارت اضافه کرد: شرکت‌کنندگان گروه سنی ۱۲ تا ۱۵ سال طرح تابستانه مهارت گواهینامه حضور در دوره‌های آموزشی را دریافت خواهند کرد.

وی با بیان اینکه داوطلبان گروه سنی ۱۵ تا ۱۸ سال شرکت کننده در این طرح نیز پس از شرکت در آزمون و قبولی گواهینامه رسمی دریافت می‌کنند،تصریح کرد: کسب مهارت در رشته‌های متناسب با بازارکار راهکاری برای برون رفت از بیکاری است؛ در واقع اشتغال و کارآفرینی را می‌توان مقصد و دستاورد مهارت‌آموزی دانست از این‌رو گسترش آموزش‌های مهارتی، معرفی الگوهای موفق و نهادینه کردن آنها در جامعه اهمیت بسزایی دارد.

ارسال نظرات