بنیانگذار اطلاع رسانی نوین اشتغال در ایران
خبر فوری
کد خبر : ۱۶۱۶۲۸
استاندار قم نرخ مصوب مرغ را هر کیلوگرم ۸۳۵هزار ریال عنوان و تاکید کرد: هیچ واحد صنفی نباید گوشت مرغ را بیشتر و گرانتر از این قیمت عرضه کند.
جمعه ۲۳ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۱:۵۴

به گزارش بازار کار، سید محمد آقامیری در دوازدهمین جلسه کارگروه تنظیم بازار گفت: اگر گوشت مرغ بالاتر و گرانتر از نرخ مصوب فروخته شود، تخلف است و با واحدهای صنفی متخلف برخورد تعزیراتی می‌شود.

وی افزود: واحدهای کشتارگاهی هم نباید مرغ زنده را گران خریداری کرده و مجبور شوند بیشتر از نرخ مصوب به واحدهای صنفی عرضه کنند.

استاندار قم گفت: خروج مرغ زنده یا ذبح شده از استان ممنوع است و به این وسیله مرغداران موظف می‌شوند تولید خود را که با نهاده‌های ارزان قیمت پرورش داده اند، به قیمت منصفانه و مصوب به دست مصرف کننده نهایی برسانند.

آقامیری از برخورد قاطع تعزیرات با خروج مرغ از استان نیز خبر داد و گفت: اگر مرغداری اقدام به خروج مرغ از استان نماید، کالا به نفع دولت توقیف و به مردم عرضه می‌شود.

استاندار همچنین به ناترازی تولید و مصرف مرغ در استان اشاره کرد و گفت: در بحث تولید مرغ در قم باید تلاش کنیم به اندازه مصرف داخل استان تولید داشته باشیم.

آقامیری گفت: باید ماهانه یک میلیون جوجه ریزی داشته باشیم در صورتی که تقریباً ماهانه نصف این مقدار جوجه ریزی می‌شود و باید سرمایه‌گذاران به سرمایه‌گذاری در این بخش تشویق شوند.

بررسی مالیات بر ارزش افزوده شکر در فروردین و اردیبهشت سال جاری دیگر موضوعی بود که در دوازدهمین جلسه تنظیم بازار مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

معاون توسعه بازرگانی جهاد کشاورزی استان نیز با اشاره به مشکل مباشران توزیع شکر در خصوص مالیات بر ارزش افزوده در ماه‌های فروردین و اردیبهشت امسال گفت: این مباشران و عمده فروشان، شکر را با نرخ مالیات بر ارزش افزوده ۱ درصدی به فروش رسانده اند در صورتی که سازمان امور مالیاتی براساس قانون مصوب زمستان ۱۴۰۲ نرخ مالیات بر ارزش افزوده ۱۰ درصدی را از آنها مطالبه کرده است.

در سه‌سال گذشته بیش از ۷۵ هزار تُن گوشت مرغ و ۳۴۲ هزار تُن تخم مرغ توسط بهره‌برداران این حوزه در استان قم تولید شد همچنین در این مدت ۸۰۰ درخواست فنی در خصوص واحدهای مرغداری استان مورد بررسی قرار گرفت.

افزایش تعداد واحدهای مرغداری‌ فعال در زمینه پرورش مرغ گوشتی از مهمترین اولویت‌ها برای جذب سرمایه‌گذاران در حوزه کشاورزی قم است و این موضوع در قالب تکمیل زنجیره تولید محصولات کشاورزی استان دیده می‌شود که نقش مهمی در تامین امنیت غذایی مردم خواهد داشت.

به طور کلی بیش از ۱۴ هزار بهره‌بردار در زمینه تولید محصولات کشاورزی در قم فعال هستند، همچنین میزان متوسط تولید بخش کشاورزی استان در سال ۸۵۰ هزار تن در زمینهٔ محصولات زراعی، ‌ باغی، ‌ دامی، شیلات و گلخانه‌ای است.

بیشتر بهره‌برداران بخش کشاورزی را روستاییان تشکیل می‌دهند به‌نحوی‌که کشاورزی به‌تنهایی حدود ۵۰ درصد اشتغال روستاییان در بخش‌های مختلف قم را به خود اختصاص داده‌است.

ارسال نظرات