بنیانگذار اطلاع رسانی نوین اشتغال در ایران
خبر فوری

تازه ها

کد خبر : ۱۶۱۶۳۲
مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان گفت: املاک وقفی برای توسعه موقوفات و تأثیرگذاری در توسعه استان قابل واگذاری به سرمایه گذاران است.
جمعه ۲۳ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۸:۵۴

به گزارش بازارکار ،حجت الاسلام اسماعیل تدینی در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه رشت به مناسبت فرا رسیدن هفته وقف اظهار کرد: سنت وقف قبل از تاریخ اسلام وجود داشت و اسلام وقف را تأیید و مردم نیز به وقف نگاه ویژه دارند.

وی با اشاره به ثبت ۱۴ وقف جدید طی سال جاری افزود: در راستای حراست از موقوفات برای ۳۶۸۰ ملک وقفی سند مالکیت صادر شده است.

تدینی با اشاره به اینکه ۳۳۰ پرونده علیه متصرفان غیرقانونی تشکیل شده و با حمایت دستگاه قضا آرای خوبی به نفع موقوفات صادر شده است، ادامه داد: املاک وقفی برای توسعه موقوفات و تأثیرگذاری در توسعه استان قابل واگذاری به سرمایه گذاران است.

وی با بیان اینکه ۴۰ امین موقوفه در کنار ۲۵۰ متولی برای اداره موقوفات با اوقاف همکاری دارند، گفت: وجود ۹۵۱ امام زاده در سراسر استان بیانگر ولایت مداری و ارادت مردم استان به اهل بیت (ع) است. مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان اضافه کرد: ۶ هزار هیئت امنا، خدمات اجتماعی بقاع متبرکه از جمله توزیع بسته‌های معیشتی، کمک به درمان بیماران، اسکان زائران و مراسم فرهنگی و مذهبی را مدیریت می‌کنند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان با تاکید بر اینکه ۲ هزار قرآن آموز در مراکز حفظ قرآن بقاع متبرکه فعالیت آموزشی دارند، ادامه داد: همه درآمد موقوفات گیلان در داخل استان هزینه می‌شود و هر چه موقوفات احیا شود و حقوق موقوفات پرداخت شود در استان هزینه می‌شود. حجت الاسلام تدینی با اشاره به اینکه در سال جاری ۲۴ هزار متر مربع فعالیت عمرانی در بقاع متبرکه انجام شده و یا در حال انجام است، گفت: استعلام ادارات خدماتی از اوقاف به حفظ و حراست موقوفات کمک می‌کند لذا دخل و تصرف در املاک موقوفه غیرشرعی و حرام است.

 

ارسال نظرات