بنیانگذار اطلاع رسانی نوین اشتغال در ایران
خبر فوری
کد خبر : ۱۶۱۶۳۷
رئیس هیئت مدیره انجمن علمی پارک‌های فناوری و سازمان‌های نوآوری ایران گفت: در حال حاضر شبکه فعالین زیست بوم نوآوری ایران بسیار گسترده بوده و‌ بازیگران مختلفی در آن حضور دارند، این زیست بوم نسبت به دهه‌های گذشته تفاوت زیادی داشته که می‌توانند درکنار یکدیگر هم‌افزا باشند.
شنبه ۲۴ شهريور ۱۴۰۳ - ۰۸:۲۴

به گزارش بازارکار به نقل از پارک علم و فناوری البرز، علی معتمدزادگان اظهار کرد: در این شرایط، نیاز به فرصت‌هایی است که بخش‌های مختلف زیست‌بوم نوآوری از جمله پارک‌های علم و فناوری، نواحی نوآوری، شتاب دهنده‌ها، صندوق‌های پژوهش و فناوری، نهادهای مالی خطرپذیر مستقل دولتی و خصوصی و نیز شرکت‌های فناور و دانش‌بنیان کنار یکدیگر قرار گرفته و شبکه بزرگتری را تشکیل دهند و برگزاری کنفرانس به این موضوع کمک می‌کند.
رئیس هیئت مدیره انجمن علمی پارک‌های فناوری و سازمان‌های نوآوری ایران ادامه داد: به این ترتیب در یک شبکه تعاملی، موضوعات مختلفی مورد بحث قرار می‌گیرد و مشارکت، انتقال تجربیات و ارتباط بین بخش‌های مختلف تقویت می‌شود و نیز شبکه‌سازی و انتقال تجربه از مهمترین موضوعاتی است که در کنفرانس دنبال می‌شود.
معتمدزادگان همچنین به روز شدن اطلاعات و ارتقای سطح دانش و آگاهی افراد و شرکت‌ها در حوزه‌های فناوری و نوآوری و آشنایی با چالش‌ها و فرصت‌های بخش‌های مختلف که به بلوغ بهتر زیست‌بوم نوآوری در ایران کمک می‌کند را از دیگر اهداف برگزاری کنفرانس انجمن‌ علمی پارک‌های فناوری و سازمان‌های نوآوری ایران عنوان کرد.
وی بخشی از مخاطبان کنفرانس را شرکت‌های صنعتی فعال در استان البرز برشمرد و حضور بخش خصوصی را به عنوان فراهم کننده بسیاری زیرساخت‌ها و بهره‌برداران فضاهای موجود برای شناخت بهتر زیست‌بوم و نهادهای حمایتی، چالش‌ها و فرصت‌های موجود و برقراری تعاملات بین اجزای مختلف از جمله شرکت‌های بزرگ و کوچک موجود در سیستم نوآوری و فناوری کشور بسیار کمک کننده دانست.
ظرفیت‌های منحصر به فرد پارک علم و فناوری البرز
رئیس هیئت مدیره انجمن علمی پارک‌های فناوری و سازمان‌های نوآوری ایران با اشاره به اینکه بخش زیادی از تولید ناخالص ملی کشور در تهران و اطراف آن از جمله استان البرز شکل می‌گیرد، گفت: این استان از صنایع بزرگ، زیرساخت‌های قوی و منابع انسانی خوبی برخوردار است و جایگاه پارک علم و فناوری البرز از این حیث بسیار مهم است. از طرفی وجود صنایع بزرگ، شهرک‌های صنعتی در نزدیکی محل استقرار پارک علم و فناوری البرز، همچنین حضور مراکز پژوهشی جهاد دانشگاهی در کنار آن باعث شده تا این پارک نقش مهمی را بین مراکز پژوهشی، علمی و مراکز صنعتی ایفا کند.
معتمدزادگان ضمن ابراز خرسندی از میزبانی چهارمین کنفرانس ملی انجمن پارک‌های فناوری و سازمان‌های نوآوری ایران توسط پارک علم و فناوری استان البرز، ابراز امیدواری کرد که برگزاری این کنفرانس بتواند به شناساندن ظرفیت‌های پارک فناوری البرز به شرکت کنندگان در کنفرانس کمک کند.
وی یکی از برنامه‌های خوب در کنار این کنفرانس را تورهای فناوری و بازدیدهایی عنوان کرد که برای شرکت کننده‌ها پیش‌بینی شده و می‌تواند یکی از بخش‌های مهم برای آشنایی با پارک البرز باشد.
ارتقاء اکوسیستم نوآوری به رشد اقتصاد دانش‌بنیان منجر می‌شود
رئیس هیئت مدیره انجمن علمی پارک‌های فناوری و سازمان‌های نوآوری ایران مهم‌ترین موضوعات در دهه اخیر را افزایش کمی و کیفی نهادها و بازیگران زیست‌بوم نوآوری و اقتصاد دانش‌بنیان کشور و نحوه تعامل این اجزا با یکدیگر عنوان کرد و گفت: برگزاری کنفرانس در حال تبدیل به یکی از برنامه‌های شناخته شده و لاینفک زیست‌بوم نوآوری و فناوری ایران است و می‌تواند به افزایش تعاملات کمک کند و این مهم‌ترین نقشی است که کنفرانس می‌تواند به عنوان قطعه‌ای از پازل بزرگتر ایفا کرده و به بلوغ اکوسیستمی که به توسعه اقتصاد دانش‌بنیان می‌پردازد، منجر شود.
خلاقیت‌ در برگزاری کنفرانس
معتمدزادگان با بیان اینکه امسال میزبان سعی کرده خلاقیت‌هایی در برگزاری کنفرانس داشته باشد که می‌تواند خاطره این رویداد را به ذهن بسپارد، اظهار کرد: در شورای راهبری به عنوان بازوی مشورتی و تصمیم‌گیری مسائل اصلی و عمده مرتبط با محتوا، کیفیت و ناظر بر موضوعات اجرایی کنفرانس، تصمیم بر این شد که پنل‌ها از صرفا ارائه مقاله خارج و به  گونه‌ای طراحی شود که علاوه بر ارائه حول محور موضوع مقاله، توسط متخصصین، بحث و تبادل نظر صورت گرفته و به این ترتیب با مخاطبین نیز تعامل صورت می‌گیرد.

ارسال نظرات

کارآفرینان آینده

مطالب بیشتر
نظرسنجی
نوع انتخاب رشته آزمون سراسری چه تاثیری برآینده داوطلبان دارد؟

آگهی استخدام

مطالب بیشتر