بنیانگذار اطلاع رسانی نوین اشتغال در ایران
خبر فوری

تازه ها

کد خبر : ۱۶۱۶۶۹
سرپرست اداره کل صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی:
سرپرست اداره کل صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی گفت: در سالهای اخیر ناترازی انرژی و قطعی برق و گاز در فصول تابستان و زمستان زمینه بروز مشکلات عدیده برای صاحبان صنایع از جمله وقفه در تولید و عدم بازپرداخت به موقع تسهیلات بانکی را فراهم آورد و در این راستا نیز برنامه‌ریزی کوتاه مدت و تسهیل سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در تولید برق، ضروری است.
شنبه ۲۴ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۵

تسهیل سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در تولید برق، ضروری است

به گزارش بازار کار، عبدالحمید سرتیپی، سرپرست اداره کل صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی، روز شنبه 24 شهریورماه، در گفت‌وگو با خبرنگاران گفت: در سالهای اخیر ناترازی انرژی و قطعی برق و گاز در فصول تابستان و زمستان زمینه بروز مشکلات عدیده برای صاحبان صنایع از جمله وقفه در تولید و عدم بازپرداخت به موقع تسهیلات بانکی را فراهم آورد و در این راستا نیز برنامه‌ریزی کوتاه مدت و تسهیل سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در تولید برق، ضروری است. 

وی افزود: واحد تولیدی که به دلیل قطعی برق نتواند میزان تولید خود را مدیریت کند؛ در آینده پاسخگوی مطالبات مشتریان خود، نظام بانکی و همچنین مجموعه‌های بیمه‌گر، مالیاتی و خدمات‌رسان نخواهدبود.

سرتیپی، تصریح کرد: هرچند نمایندگان بانکها و سایر مجموعه‌ها در کمیته کارشناسی ستاد تسهیل استان مساعدت لازم برای استمهال بدهی و معوقات صنایع را دارند؛ اما نیازمند نگاه ویژه به بخش تولید استان همزمان با ناترازی انرژی هستیم.

سرپرست اداره کل صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی در ادامه با بیان اینکه تامین زیرساخت‌های مورد نیاز برای جذب سرمایه‌گذاران و رشد و شکوفایی حوزه صنعت و تجارت بسیار مهم است، گفت: حدود دو سال است که در بخش صنعت با ناترازی انرژی برق مواجه هستیم که تشدید این موضوع امسال در بخش تولید وقفه‌ ایجاد کرد.

وی افزود: تنوع تولید انرژی در کشور محدود است در صورتی که با توجه به اهمیت این موضوع سرمایه‌گذاری در این بخش باید به اندازه کافی انجام شود.

سرتیپی، گفت: واحدهای تولیدی می‌توانند انرژی برق مورد نیاز خود را تامین کنند و وزارت صمت آماده کمک به این واحدها است.

ارسال نظرات