بنیانگذار اطلاع رسانی نوین اشتغال در ایران
خبر فوری

تازه ها

کد خبر : ۱۶۱۶۷۰
سرپرست معاونت عمرانی استانداری آذربایجان شرقی:
سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری آذربایجان‌شرقی، مشارکت مردم را مهم‌ترین اصل در مدیریت شهری برشمرد و گفت: اگر مردم در اداره امور شهر مشارکت داشته باشند و شهر را برای خودشان بدانند شهرهای ما توسعه پیدا می‌کنند.
شنبه ۲۴ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۳:۳۲

مشارکت مردم، مهم‌ترین اصل در مدیریت شهری است

به گزارش بازار کار، به نقل از روابط عمومی استانداری، مرتضی موحدنیا، سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری آذربایجان‌شرقی، روز شنبه 24 شهریورماه، در جمع شهرداران استان کرمان که برای بازدید از پروژه‌های شهری و تبادل تجربیات با شهرداری تبریز به این شهر سفر کرده‌اند، با بیان اینکه وظایف هیچ نهادی به گستردگی شهرداری‌ها نیست، افزود: مردم انتظارات زیادی از شهرداری‌ها دارند که برآورده کردن آنها نیازمند منابع مالی است.

وی اظهار کرد: شهرداری‌ها یکسری منابع درآمدی ثابت دارند که در طول سال محقق می‌شود، اما این درآمدها برای اداره کردن شهرها کافی نیست و در بسیاری از شهرها تنها پرداخت حقوق کارکنان شهرداری‌ها را کفاف می‌کند.

موحدنیا جلب مشارکت مردم و سرمایه‌گذاری بخش خصوصی را یکی از منابع درآمدی پایدار برای شهرداری‌ها عنوان و اضافه کرد: ما در استان این موضوع را برجسته کردیم و با تشکیل یک کمیته سرمایه‌گذاری، آن را مورد آسیب‌شناسی قرار دادیم.

سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری آذربایجان‌شرقی، با بیان اینکه در بحث سرمایه‌گذاری شهری، چند مشکل اساسی وجود داشت که مربوط به شهرداری‌ها و سرمایه‌گذاران می‌شد، گفت: برای حل این مشکلات، یک بانک اطلاعاتی از سرمایه‌گذاران علاقمند تشکیل دادیم و با آنها وارد مذاکره شدیم.

وی مشارکت مردم را مهم‌ترین اصل در مدیریت شهری برشمرد و ادامه داد: اگر مردم در اداره امور شهر مشارکت داشته باشند و شهر را برای خودشان بدانند شهرهای ما توسعه پیدا می‌کنند، شهر برای مردم است .

موحدنیا، با اشاره به اینکه ما همه خدمات را برای مردم انجام می‌دهیم و اگر مردم از کیفیت خدمات ما راضی نباشند کل زحمات ما ارزش خود را از دست می‌دهد، افزود: بنابراین باید در هر کاری نظر مردم را بدانیم و رضایت مردم را مد نظر قرار دهیم.

سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری آذربایجان‌شرقی میزان تحقق بودجه شهرداری‌های آذربایجان شرقی در سال گذشته را ۲۲۰ هزار میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: ۳۰ هزار میلیارد ریال آن از طریق سرمایه‌گذاری بود و در سال جاری هم ۳۳۰ هزار میلیارد ریال بودجه برای شهرداری‌های استان تصویب شده است.

ارسال نظرات