بنیانگذار اطلاع رسانی نوین اشتغال در ایران
خبر فوری

تازه ها

کد خبر : ۱۶۱۷۰۰
رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور:
معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور گفت: با توجه به اهمیت دانشگاه‌ها، این موسسات در اولویت تخصیص‌های سازمان برنامه قرار دارند.
شنبه ۲۴ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۷:۵۱

به گزارش بازارکار از روابط عمومی وزارت علوم، سید حمید پورمحمدی در اجلاس روسای دانشگاه‌های کشور که در دانشگاه شهید بهشتی در حال برگزاری است، اظهار کرد: بدون اغراق، همه آنچه که داریم و دستاورد محسوب می‌شود حاصل فعالیت دانشگاه‌هاست.
رئیس سازمان برنامه و بودجه افزود: دانشگاه‌ها جایی هستند که ما و فرزندان ما را از تاریکی  به مسیر روشنی می‌برند. معبر دانایی، دانشگاه و دانایی پایه توانمندی  است.
پورمحمدی گفت: جامعه ایرانی گرچه ریشه در سنت دارد اما همواره مشتاق دانایی و روشنی بوده است. اگر برگردیم به تاریخ، اولین دانشگاه مربوط به ایران بوده است و این را از کتیبه‌های داریوش می‌توانیم بفهمیم که برای افراد بزرگسال آموزش تخصصی ارائه می‌شد و در طول تاریخ حکمت‌خانه‌ها، نظامیه‌ها، دانشگاه جندی شاپور و ربع رشیدی تبریز محل تحصیل و تربیت دانشمندان بوده است و از کشورهای دیگر به ایران می‌آمدند.
رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: کشور ما هم دارای چالش و هم فرصت است و نهادی که باید با تکیه بر ظرفیت‌ها و فرصت‌ها به حل چالش‌ها کمک کند، دانشگاه است.
وی گفت: نود درصد بودجه دانشگاه‌ها را دولت می‌دهد، در حالی که در تاریخ گذشته دانشگاه ها مستقل بودند.
پور محمدی گفت: بهترین شرایط این است که دانشگاه‌ها برای حل مشکلات کشور خدمت ارائه کنند و ما آن خدمت را بخریم و بودجه آن نیز موجود است.
وی اظهار داشت : حداقل انتظار این است که ۱۶ دانشگاه برتر کشور، محور حل مسائل مهم جامعه باشند و بقیه دانشگاه‌ها با آن‌ها همکاری علمی و پژوهشی کنند.

ارسال نظرات