بنیانگذار اطلاع رسانی نوین اشتغال در ایران
خبر فوری

تازه ها

کد خبر : ۱۶۱۷۰۲
دبیر ستاد ملی جمعیت گفت: مساله جمعیت بیش از همه مولفه‌ها به مسایل فرهنگی وابسته است و تغییر ذائقه ذهنی افراد در حقیقت شاه‌کلید حل مسئله کاهش فرزندآوری به شمار می‌رود.
يکشنبه ۲۵ شهريور ۱۴۰۳ - ۰۷:۵۰

ذائقه ذهنی افراد در خصوص فرزندآوری باید تغییر کند

به گزارش بازار کار، شکیبا محبی‌تبار،دبیر ستاد ملی جمعیت، روز شنبه 24 شهریورماه، در آیین اختتامیه همایش ملی واکاوی راهکارهای افزایش جمعیت در دانشگاه مراغه، گفت: مساله جمعیت بیش از همه مولفه‌ها به مسایل فرهنگی وابسته است و تغییر ذائقه ذهنی افراد در حقیقت شاه‌کلید حل مسئله کاهش فرزندآوری به شمار می‌رود. 

وی افزود: مهندسی ذهنی مهمترین راهکار برای جوانی جمعیت است و از آنجایی که مردم ما خانواده‌دوست و فرزندخواه هستند، کار برای ما در مقایسه با برخی از کشورها آسان‌تر است.

وی با بیان اینکه مهندسی ذهنی مستلزم یک منطق قوی است، اضافه کرد: این کار فقط از دانشگاه بر می‌آید و این همایش در منطقه شمال‌غرب کشور یک شروع خوب به شمار می‌رود.

محبی‌تبار، به سلامت جسم و روان آذری‌زبانان کشور هم اشاره، و بیان کرد: بدون تعارف آذری‌های کشورمان جزو باهوش‌ترین‌ها، سالم‌ترین‌ها و پرکارترین اقوام هستند و حیف است که نرخ رشد جمعیت در میان آنان پایین باشد.

دبیر ست ملی جمعیت، ادامه داد: بسیاری از نخبه‌ها، دانشمندان و پیشقراولان پیشرفت کشور از قوم آذربایجان هستند و امیدوارم جوانان این خطه، چهره جوان جمعیت شمال‌غرب کشور را حفظ کنند.

وی با تاکید بر اینکه در زمینه جوانی جمعیت موفقیت حتمی است، افزود: در ۲ سال گذشته شیب منفی نرخ رشد جمعیت کنترل شده و در ۱۶ استان کشور به صورت جرئی رو به مثبت است.

محبی‌تبار، با بیان اینکه فرانسه ۳.۵ تا چهار درصد از تولید ناخالص ملی کشورش را برای حمایت از جوانی جمعیت اختصاص می‌دهد، اظهار کرد: این میزان در کشورمان تنها سه دهم درصد است.

دبیر ستاد ملی جمعیت، با بیان اینکه پیری جمعیت دغدغه بسیاری از کشورهای جهان محسوب می‌شود، تصریح کرد: دغدغه بسیاری از کشورها سرپا نگه داشتن جمیعت پیر برای توانمند نگه داشتن کشورشان است اما ایران به جوانی جمعیت می‌اندیشد.

وی همچنین با تاکید بر اینکه قدرت جوانی صرفا با سرپا نگه داشتن جمعیت پیر کشور جبران نمی‌شود، افزود: توفیق ایران در افزایش نرخ رشد جمعیت حتمی است.

ارسال نظرات