بنیانگذار اطلاع رسانی نوین اشتغال در ایران
خبر فوری

تازه ها

کد خبر : ۱۶۱۷۵۲
مدیرکل پزشکی قانونی مازندران گفت: مرگ و میر ناشی از حوادث کار طی پنج ماهه امسال ۴۳ نفر (همگی مرد) هستند که این رقم نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲۷ درصد کاهش داشت.
يکشنبه ۲۵ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۶:۳۰

به گزارش بازار کار به نقل از ایسنا، علی عباسی امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه از کل مرگ و میر ناشی از حوادث کار در مازندران ۳۵ نفر مرد متاهل و ما بقی مجرد بودند، افزود: بر اساس آمار‌های موجود در پنج ماهه سالجاری سقوط از بلندی با ۱۸ فوتی رتبه اول مرگ‌های ناشی از حوادث کار را به خود اختصاص داد و برق گرفتگی با ۱۷ مورد، جسم سخت با ۷ و سایر با یک فوتی در رتبه‌های بعدی مرگ بر اثر حوادث کار قرار دارند.

مدیرکل پزشکی قانونی مازندران تصریح کرد: در پنج ماهه امسال بیشترین مرگ‌های ناشی از حوادث کار با ۱۲ مورد در فروردین ماه و کمترین آن با ۶ مورد در اردیبهشت ماه ثبت شده است.

این مسئول یادآور شد: طی این مدت شهرستان‌های نور با ۶ فوتی، آمل، بابل و نوشهر هر کدام با ۵ فوتی به ترتیب بیشترین و شهرستان‌های جویبار، عباس آباد، رامسر، تنکابن و نکا هر کدام با یک فوتی کمترین موارد مرگ بر اثر حوادث کار را داشتند.

سنین۵۱ تا ۶۰ سال بیشترین فوتی حوادث کار در مازندران

دکتر عباسی به تفکیک سن متوفیان ناشی از حوادث کار در مازندران گفت: بیشترین سن مربوط به افراد ۵۱ تا ۶۰ سال با ۹ فوتی و سنین بیش از ۶۱سال با ۴ فوتی کمترین آمار طی این پنج ماه گزارش شده است.

افزایش ۱۴ درصدی مصدومین حادثه کار

وی افزود: بر اساس آمار مراکز پزشکی قانونی استان طی پنج ماه امسال ۳۸۵ (۳۶۴ مرد و ما بقی زن) مصدوم ناشی از حوادث کار به پزشکی قانونی مراجعه کردند که این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۱۴ درصد افزایش داشت.

عضو شورای قضایی استان ارزش نهادن به جان انسانها، داشتن برنامه ایمنی در کار، رعایت استاندارد‌ها و قوانین مربوطه، آموزش و ایجاد نظام اطلاع رسانی و عبرت از حوادثی که اتفاق افتاده را از مهمترین راهکار‌ها در راستای کاهش حوادث ناشی از کار دانست.

ارسال نظرات