بنیانگذار اطلاع رسانی نوین اشتغال در ایران
خبر فوری

تازه ها

کد خبر : ۱۶۱۷۷۶
استاندار ایلام گفت: تورم ماهانه استان ایلام پایین‌تر از میانگین کشوری است.
دوشنبه ۲۶ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۳:۲۳

حسن بهرام‌نیا روز دوشنبه ۲۶ شهریورماه ۱۴۰۳، در نشست ستاد تنظیم بازار استان اظهار کرد: بر اساس گزارش مرکز آمار ایران، تورم ماهانه تیرماه استان ایلام ۲.۱ درصد است که این درحالی است میانگین کشوری ۲.۲ درصد است و در این راستا استان سیزدهم کشوری و پایین‌تر از رقم میانگین تورم کشوری هستیم.

وی افزود: در تورم نقطه به نقطه نیز نرخ تورم استان ایلام ۳۴.۴ درصد و نرخ تورم متوسط کشور ۳۲.۲ درصد و استان هفتم کشور هستیم. همچنین نرخ سالانه تورم در استان ایلام ۳۸ درصد و میانگین کشوری ۳۵.۵درصد بوده و در تورم سالانه در جایگاه ششم تورم کشور قرار داریم.

بهرام‌نیا ادامه داد: همچون سه سال گذشته همه مدیران حوزه اقتصادی با برنامه‌ریزی مناسب و تشدید نظارت‌ها که منجر به کاهش میزان تورم است اهتمام داشته باشند.

استاندار ایلام با اشاره به مطالب درج شده غیرواقع و کذب در فضای مجازی در خصوص عدم فعالیت نانوایی‌ها در شهرستان ملکشاهی از مدیرکل جهاد کشاورزی انتقاد کرد و گفت: در فضای مجازی عنوان شده بود که نانوایی‌های شهرستان ملکشاهی فعالیت نمی‌کنند که پس از بررسی مشخص شد همه نانوایی‌ها طبق زمان‌بندی فعالیت می‌کنند و خبر منتشر شده کذب است و جهاد کشاورزی استان باید در این راستا جوابیه را در فضای مجازی منتشر می‌کرد، چرا که این خبر کذب موجب تشویش اذهان عمومی و خوراک خبری و تبلیغی برای رسانه‌های بیگانه بود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به موضوع تولید گندم در استان اشاره و از کشاورزان و ناظران کاشت، داشت و برداشت و مدیران این حوزه قدردانی کرد و گفت: امسال ۴۲۷ هزار تن گندم در استان تولید شد که در مقام مقایسه با سال گذشته که ۳۲۴ هزار تن بوده، رشد چشمگیری داشته است.

وی به موضوع کارخانه سیمان ایلام و اختصاص بخشی از محصولات خود به استان اشاره و خاطرنشان کرد: هر صنعتی در استان به دلیل این‌که از زیرساخت‌های استان استفاده می‌کند و اکوسیستم منطقه را برهم می‌زند و آلایندگی‌هایی دارد و با وجود این‌که در توسعه اقتصادی استان موثر است باید در فروش محصولات خود سهمیه خاص برای استان در نظر گیرد.

استاندار ایلام در ادامه با قدردانی از معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار، فرمانداران و مدیرکل غله استان در بحث برنامه‌ریزی بسیار خوب برای توزیع آرد در ایام برگزاری اربعین‌حسینی، بیان داشت: امسال ۲۷هزار کیسه آرد در اربعین مصرف شد و در مقایسه با سال گذشته ۱۶ هزار کیسه آرد صرفه‌جویی شد.

بهرام‌نیا با تاکید بر تشدید نظارت‌ها در تمامی شهرستان‌ها، یادآور شد: تشدید نظارت بر بازار و پایش و کنترل قیمت‌ها، مورد توجه دولت است و انتظار است نظارت‌ها و بازرسی‌ها بیشتر از گذشته باشد و در هر ماه یک‌بار مجموعه بازرسی استان در شهرستان‌ها حضور میدانی داشته باشد.

وی اضافه کرد: همچنین ضرورت دارد معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی استان به‌صورت دوره‌ای از کارخانه آرد، سیلو‌های گندم، مراکز تولیدی و مراکز تامین دارو بازدید و گزارش این بازدید‌ها را برای معاون هماهنگی امور اقتصادی ارسال کنند.

استاندار ایلام با تأکید بر تأمین علوفه و توجه به عشایر به‌عنوان قشر مولد و اثرگذار در جامعه، گفت: خوشبختانه در استان قاچاق دام نداریم و از مجموع بیش از ۲ میلیون رأس دام سبک استان، سهم جامعه عشایر استان یک میلیون و ۴۳۰ هزار رأس است.

ارسال نظرات