بنیانگذار اطلاع رسانی نوین اشتغال در ایران
خبر فوری

تازه ها

کد خبر : ۱۶۱۷۸۳
به میزبانی شهرستان فارسان برگزار شد
بی‌بی مریم بختیاری یکی از زنان پیشگام در مبارزه برای آزادی و برابری بود و تلاش‌های بسیاری برای دستیابی برای حقوق برابر اجتماعی انجام داد، امروز ۲۵ شهریور در خلال برگزاری جشنواره اقوام و عشایر ایران زمین در فارسان، همایش بزرگداشت بی‌بی مریم بختیاری برگزار شد.
دوشنبه ۲۶ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۴:۲۸

به گزارش بازار کار، امروز در میان خانواده بزرگ زنان اقوام و عشایر ایران زمین گرد هم آمدیم تا به یاد بی‌بی مریم بختیاری، مادر ملت ادای احترام کنیم، بی‌بی مریم با جسارت و شجاعت در راه آزادی و دفاع از حقوق مردم ایستاد و جان خود را فدا کرد.

بی‌بی مریم بختیاری با تمام وجود برای احقاق حقوق مردم و توسعه عدالت اجتماعی مبارزه کرد، او نماد استقامت، شهامت و مبارزه با ستم بود و در زمانه‌ای که قدرت در دست طبقات مرفه و حاکمان خودکامه بود، بی‌بی مریم با پیگیری و مطالبه‌گری خود به دفاع از محرومان و مستضعفان برخاست.

امروز در این گردهمایی، گرامیداشت یاد او تنها زمانی برای تجلیل از فداکاری و شجاعت یک زن نیست، بلکه بازخوانی اندیشه و آرمان‌هایی است که در طول تاریخ زنان ایران با تلاش و مجاهدت خود به دنبال تحقق آن بوده‌اند، آرمان‌هایی چون آزادی و عدالت از موضوعاتی بود که بی‌بی مریم بختیاری با جدیت آن را دنبال می‌کرد.

زنان سهم ناچیزی در اشتغال کشور دارند

سیده فاطمه مقیمی- رئیس کانون زنان بازرگان ایران با اشاره به فعالیت ۱۶ ساله این کانون در کشور، اظهار کرد: این کانون در حال حاضر در ۲۲ استان فعال است.

وی با بیان اینکه زنان و دختران حدود ۶۷ درصد صندلی‌های دانشگاه را به خود اختصاص داده‌اند، گفت: اما در آمار اشتغال کشور، زنان سهم ناچیزی دارند، آمار اشتغال مردان در جامعه ۲۰ میلیون و آمار اشتغال زنان چهار میلیون نفر است، همان‌گونه که زنان سهم بالایی در کسب علم و دانش دارند، باید تلاش کنیم تا زنان سهم قابل توجهی در چرخش چرخ اقتصاد داشته باشند.

مقیمی با بیان اینکه در کنار هر فرد موفقی یک همسر موفق وجود دارد، خاطرنشان کرد: انسان‌ها مدیون انسانیت یکدیگر هستند.

رئیس کانون زنان بازرگان ایران با تاکید بر اینکه باید خودباوری در بین زنان تقویت شود، گفت: باید محدودیت‌ها برای حضور زنان در فعالیت‌های بازرگانی و تجارت برداشته شود.

وی افزود: باید برای پذیرش مسئولیت در کشور شاخصه‌هایی فارغ از جنسیت تعریف شود، نیازمندیم تا سهم زنان برای پذیرش مسئولیت‌هایی مانند نمایندگی در مجلس شورای اسلامی، وزارت، ریاست جمهوری و ... بازنگری شود.

مقیمی با بیان اینکه زنان باید توانمندی‌های خود را رشد دهند، تصریح کرد: باید الگوهایی مانند بی‌بی مریم را قبل از اینکه از دست بدهیم، قدر بدانیم.

مراسمی برای گرامیداشت بی‌بی مریم بختیاری

بی‌بی مریم بختیاری می‌تواند یک الگو برای زنان و دختران کشور باشد

هادی صالحی- فرماندار شهرستان فارسان با اشاره به برگزاری همایش بزرگداشت بی بی مریم بختیاری و تجلیل از زنان تاثیرگذار اقوام و عشایر ایران زمین، اظهار کرد: تمامی دستگاه‌ها در اجرای این رویداد فرهنگی نقش‌آفرین بودند.

وی با بیان اینکه برگزاری جشنواره ملی اقوام و عشایر ایران زمین فرصت مغتنمی است تا اقوام و عشایر ایران در یک فضای صمیمی دور هم جمع شوند، گفت: در این جشنواره اقوام ایران داشته‌های فرهنگی خود را ارائه می‌کنند، این فرهنگ بومی و محلی با فرهنگ ایرانی و اسلامی آمیخته شده است و راهی برای مقابله با تهاجم فرهنگی دشمنان است.

صالحی در ادامه با اشاره به اینکه نکوداشت بی‌بی مریم بختیاری نکوداشت یک تفکر و نگاه استکبارستیزی است، خاطرنشان کرد: بی‌بی مریم بختیاری در موقعیت حساس زندگی خود، مسیر را به درستی تشخیص داد و اقدام کرد و این کار بی بی مریم در تاریخ ایران ماندگار شد.

فرماندار شهرستان فارسان با تاکید بر اینکه بی‌بی مریم بختیاری می‌تواند یک الگو برای زنان و دختران باشد، بیان کرد: ایل‌خان بختیاری پدر بی‌بی مریم بختیاری منادی وحدت در بین اقوام و طوایف بختیاری ایران بود.

وی با بیان اینکه دبیرخانه دائمی جشنواره اقوام و عشایر ایران زمین در شهرستان فارسان آغاز به کار کرد، یادآور شد: مقرر شد هر ساله جایزه ملی بی‌بی مریم بختیاری به زنان فرهیخته ایران تقدیم شود،ساز و کار این مراسم در هیات‌ اندیشه‌ورز کمیته بانوان اندیشیده خواهد شد.

ارسال نظرات