بنیانگذار اطلاع رسانی نوین اشتغال در ایران
خبر فوری

تازه ها

کد خبر : ۱۶۱۸۰۱
درحاشیه چهل و هفتمین دوره مسابقات جهانی مهارت در شهر لیون فرانسه، مهرداد عظیمی معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور و دیوید هوی رییس اجرایی سازمان جهانی مسابقات مهارت با هم دیدار و گفتگو کردند.
دوشنبه ۲۶ شهريور ۱۴۰۳ - ۲۳:۰۴

در زمینه ارائه آموزش‌های مهارتی و لزوم فراهم نمودن شرایط عادلانه برای حضور همه‌ی تیم های کشور از مهم‌ترین موضوعات مطرح شده در این نشست بود. دیوید هوی همچنین از دعوت برای بازدید از زیر ساخت‌ها و ظرفیت‌های مهارت‌آموزی در ایران استقبال کرد. تبیین ظرفیت‌ها و توانمندی‌های مهارتی ایران در این دیدار، مهرداد عظیمی معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش فنی وحرفه ای کشور گفت : این سازمان با داشتن مراکز دولتی و آموزشگاه‌های آزاد بخش خصوصی، مراکز جوار و بین کارگاهی و بیش از چهل هزار مربی در بخش‌های دولتی و خصوصی در همه‌ی شاخص‌ها و حوزه‌های ماموریتی به ویژه آموزش و سنجش مهارت و صلاحیت حرفه‌ای رشد و جهش ملموس داشته است، بیان داشت: ایران امسال برای اولین بار، میزبان مسابقات بین المللی دوستانه مهارتی بود.
اهتمام برای توسعه دیپلماسی مهارت
رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور با تبیین سیاست راهبردی جمهوری اسلامی ایران برای توسعه دیپلماسی مهارت گفت: در این راستا علاوه بر ملاقات با سفرا و وزرا و مسئولین بلند رتبه‌ی کشورهای مختلف، دوره‌ی آموزشی تعمیر و نگهداری خودرو برای مربیان هفت کشور آفریقایی در مرکز تربیت مربی فنی و حرفه ای ایران برگزار که استقبال شرکت کنندگان مواجه شد.
دغدغه های جدی برای شرکت در رویدادهای بین المللی
لزوم توجه جدی به فراهم آوردن بسترها و شرایط حضور عادلانه و برابر همه کشورها در رویدادهای بین المللی مهارتی، یکی از دیگر موضوعاتی بود که عظیمی رئیس سازمان آموزش فنی وحرفه ای کشور در دیدار با دیوید هوی سخن گفت.
عظیمی گفت: برای حضور تیم ایران در مسابقات لیون ۲۰۲۴ کشور ما برای صدور ویزا و تبادل ارزی و پرداخت هزینه‌های مسابقات با مشکلات متعدد روبرو بود.
وی با اشاره به شرایط موجود، کیفیت امکانات و تجهیزات و مقدمات حضور در نتیجه‌ی مسابقات تاثیر مستقیم دارد گفت: با توجه به اینکه آموزش، مقوله‌ای حیاتی و فراتر از مسائل مرزی است، گفت: نباید آموزش به ویژه موضوعات مهارتی، تحت تاثیر تحریم قرار گیرد و فراهم نمودن شرایط حضور عادلانه و برابر همه‌ی تیم ها و کشورها از مهم‌ترین دغدغه‌ها و درخواست‌های برگزاری مسابقات جهانی مهارتی است. رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور اعلام کرد: در همین دوره، در برخی از رشته‌ها تیم ایران نتوانست به دلیل عدم تامین تجهیزات و به دلیل تحریم، شرکت کند؛ چون تجهیزات استفاده شده در مسابقات، ساخت کشورهای اروپایی و آمریکا بود و انتظار می رود با عنایت به اهمیت مقوله و مسئله حیاتی آموزش‌های مهارتی، این دغدغه در ادوار مسابقات آتی مرتفع شود.
دعوت به ایران پرظرفیت
مهرداد عظیمی معاون وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی در ادامه از دیوید هوی برای حضور در ایران و بازدید از ظرفیت‌های و امکانات سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور دعوت کرد که با استقبال ایشان مواجه شد.
ابراز شعف
در این دیدار دیوید هوی مدیر اجرایی سازمان مسابقات جهانی مهارت با ابراز خرسندی از ملاقات با مقامات بلند پایه جمهوری اسلامی ایران (در حوزه مهارت) و گزارش امیدوار کننده از شرایط و عملکرد قابل تحسین ایران در زمینه‌ی آموزش‌های مهارتی گفت: برای مرتفع کردن دغدغه‌های کشورها و رعایت عدالت و مساوات و حضور آزادانه و برابر کشورها در مسابقات آتی، تمام تلاش خود را به کار می‌گیریم.
وی افزود: به دلیل این‌که تصمیم‌گیری در کشورهای میزبان توسط بخش‌های مختلف صورت می‌گیرد؛ ناهماهنگی و مشکلات از جمله صدور ویزا و غیره مواجه هستیم و هدف ما حل این مشکلات است.

ارسال نظرات