بنیانگذار اطلاع رسانی نوین اشتغال در ایران
خبر فوری

تازه ها

کد خبر : ۱۶۱۸۳۷
معاون فناوری و نوآوری وزارت علوم با اشاره به اینکه بودجه پارک‌های علم و فناوری حدود ۲ درصد از بودجه آموزش عالی است، گفت: با همین پایه بودجه‌ای ضعیف، پارک‌های علم و فناوری توانستند ۱۴۰ هزار شغل ایجاد کنند. باید این تعداد را به ۵۰۰ هزار شغل برسانیم که تحقق این امر مستلزم ۴ برابر کردن بودجه پایه پارک‌ها است.
سه‌شنبه ۲۷ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۷:۱۴

به گزارش بازارکار از روابط عمومی وزارت علوم، محمدنبی شهیکی در اجلاس رؤسای دانشگاه‌ها، مؤسسات آموزش عالی، پژوهشی و فناوری اظهار کرد: باید الگوی حکمرانی پارک‌های علم و فناوری تغییر کند و مشارکت بخش خصوصی را هم در اداره پارک‌ها داشته باشیم.
وی خواهان توجه بیشتر به تخصیص بودجه پارک‌های علم و فناری شد و گفت: در  سال گذشته پارک‌های علم و فناوری حدود ۶۷ درصد تخصیص بودجه داشتند و تاکنون نیز ۳۱ درصد تخصیص داده شده است که با میزان تخصیص پارک‌ها خیلی فاصله دارد.
 شهیکی شکل‌گیری نهادهای موازی پارک‌های علم و فناوری در 13 استان کشور و کمبود فضای فیزیکی را از جمله مشکلات پارک‌های علم و فناوری اعلام کرد.
همکاری  وزارت علوم با معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری
معاون فناوری و نوآوری وزارت علوم درباره مدل همکاری بین معاونت علمی ریاست جمهوری و وزارت علوم، نیز بیان کرد: تاکنون به توافق رسیدیم که ۵ برنامه مشارکتی را انجام دهیم، ماه آتی ۱۱ برنامه مشارکت بین وزارت علوم و معاونت علمی ریاست جمهوری نهایی می‌شود که بودجه آنها را معاونت علمی تخصیص می‌دهد.
وی درباره هیات امنای پارک‌های علم و فناوری گفت: پیشنهاد ما این است که الگوی تمرکز زدا در پارک‌های علم و فناوری داشته باشیم، سعی داریم پارک‌ها را به عنوان بنگاه خصوصی در دل وزارت علوم بپذیریم تا امکان سرمایه‌گذاری بیشتر بخش خصوصی و خلق ثروت در آن فراهم شود.

ارسال نظرات